خراسان/ این روزها، بعضی از ما که عادت به وقت‌گذرانی و نوشیدن چای و قهوه در کافه‌های شهر داشتیم، به‌دلیل شرایط کرونایی از لذت دورهمی‌های  اینچنینی محروم مانده‌ایم. خانم‌ها با کمی خلاقیت و ایده‌پردازی می‌توانند یک گوشه دنج و آرام کافی‌شاپی را که با سلیقه و خواسته خانواده، چیدمان شده باشد ، ایجاد کنند. برای راه‌اندازی این گوشه دلچسب نیاز به فضای زیادی نیست، کافی‌است نقاط کمتر دیده‌شده و وسایل بی‌استفاده خانه را مدنظر قرار بدهیم. با ایجاد این فضا، وقت‌گذرانی در خانه به یکی از لذت‌بخش‌ترین کارهای دنیا تبدیل خواهد شد.
  کافه‌ای در کنج خانه

   با توجه به فضای مهندسی هر خانه، احتمالا زیرپله‌ای، کنجی کنار پنجره، راهرو یا حتی اتاق اضافه‌ای در اختیار خواهید داشت. مثلا می‌توانید با نصب میز تاشو یا یک شلف با پهنای مناسب مقابل پنجره و قرار دادن دو کرسیچه یا صندلی کوچک مقابل آن و همچنین یک قفسه چوبی ساده برای قرار دادن ملزومات قهوه‌خوری، محلی آرام برای استراحت مهیا کنید. می‌توانید بخشی از آشپزخانه را به این کار اختصاص بدهید که دراین‌صورت هم به جذابیت آشپزخانه خود اضافه خواهید کرد و هم گوشه دنج خودتان را خواهید داشت. قرار دادن گلدانی با گل‌های طبیعی، وسایل تزیینی قدیمی، قاب عکسی خاطره‌انگیز، استفاده از سبد و جعبه‌های حصیری برای قراردادن ابزارهای دم‌آوری قهوه و فوم‌گیری شیر، کلکسیون ماگ، ظروف سرو و … ، از ایده‌های جالب برای متفاوت به‌نظر رسیدن این فضاست.
  کافه متحرک خانگی 

 اگر بودجه شما برای ایده‌های پرهزینه‌تر و همیشگی کافی نیست یا فضای کمی در دسترس دارید، یک میز کوچک چرخ‌دار خانگی با یک طبقه اضافی می‌تواند نیازتان را برای اجرای این ایده برآورده کند. این میزهای متحرک چرخ‌دار را می‌توان هر از گاهی بسته به شرایط به‌راحتی از جایی به جای دیگر مثل آشپزخانه، حیاط یا تراس، اتاق نشیمن و حتی اتاق کار جابه‌جا کرد. می‌توانید از بانکه‌‌های شیشه‌ای و شفاف برای نگهداری انواع قهوه، شکر و ملزومات آن استفاده کنید و آن ها را روی میز قرار دهید. دیده شدن دانه‌های قهوه موجب زیبایی هر چه بهتر چیدمان روی میز شما خواهد بود. در صورت دلخواه می‌توانید از شمع‌های بزرگ معطر برای روشنایی میز استفاده کنید.
  کافه‌ای در همسایگی کتابخانه

   یکی از بهترین راه‌ها برای گذراندن روزهای خنک پاییزی، وقت‌گذرانی روی یک صندلی راحت زیر لحاف مورد علاقه‌تان با یک لیوان دمنوش و قهوه گرم در کنار کتابخانه است. به این‌ترتیب غذای روح‌مان را هم با خواندن چند صفحه‌ از کتاب تامین می‌کنیم. برای ساخت این کنج ، یک میز قهوه‌خوری کوچک، یک قالیچه سنتی، صندلی راحت، چراغ مطالعه و البته یک عودسوز برای معطر کردن فضا بی‌شک به هرچه دلنشین‌تر شدن آن کمک خواهدکرد.
نکته: چیدمان فضای قهوه‌‌خوری را به صورت فصلی با استفاده از المان‌های هر فصل تغییر دهید. با انجام این کار یکنواختی را از فضا دور خواهید کرد و همواره فضایی جدید برای لذت بردن در خانه خود خواهید داشت.
مترجم : فاطمه قاسمی | منابع: decoholic،eatwell