خراسان/ امید به زندگی در ژاپن در رتبه بالایی قرار دارد و سالمندان در این کشور از فعالیت بدنی بسیار بالایی برخوردار هستند. «تاکیشیما میکا» مشهور به «تاکیمیکا» از جمله این افراد است که در آستانه دهمین سال عمرش دست از فعالیت بدنی برنداشته است و رازهای نشاط و سرزندگی‌اش را برای جوان‌ترها در رسانه‌های مختلف به اشتراک می‌گذارد.

تاکیمیکا در دهمین دهه عمر خود همچنان به مربی‌گری بدن سازی مشغول است و امیدوار است که تا ۱۰۰ سالگی به این فعالیت ادامه دهد تا به همه ثابت کند عمر فقط یک عدد است. وی در ۷۸ سالگی لقب مسن‌ترین مربی ورزش کشورش را از آن خود کرد. تاکیمیکا سحرخیز است، روزی ۴ کیلومتر می‌دود، وزنه می‌زند، ورزش سنگین می‌کند و تغذیه سالمی دارد.

جالب است بدانید او یک مادر خانه‌دار تمام وقت بوده که از ۶۵ سالگی با تشویق همسرش برای کم کردن وزن، ورزش را شروع کرده است. با توجه به بیماری همه‌گیر ویروس کرونا، اکنون برنامه تاکیمیکا به یک کلاس آنلاین ۶۰ دقیقه‌ای با گروه‌های ۲۰نفره مردان و زنان بالای ۴۰ سال محدود شده است. ظاهر فوق‌العاده جوان و سرحال او توصیه‌هایش را قانع‌کننده‌تر می‌کند و افراد زیادی او را الگوی خود در اهمیت دادن  به سلامت خودشان می‌دانند.
منبع: Nippon