1403/01/09

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

خوردن قرص ال دی در بارداری خطرناک است؟

خوردن قرص ال دی در بارداری خطرناک است؟

خوردن قرص ال دی در بارداری خطرناک است؟

آیا خوردن قرص ضد بارداری ال دی در اوایل دوران بارداری باعث نقص مادرزادی می‌شود؟ آیا امکان دارد هم قرص ال دی مصرف کرد و هم باردار بود؟ به نظر می‌رسد مصرف قرص ال دی در اوایل دوران بارداری خطر نقص هنگام تولد را افزایش نمی‌دهد. در ادامه تحقیقات انجام شده در این زمینه را بیشتر بررسی می‌کنیم.

مصرف قرص ال دی و خطر بارداری خارج رحمی

در حالی که برخی تحقیقات نشان می‌دهد که ارتباطی بین قرص ال دی در روزهای نزدیک به لقاح و خطر وزن کم هنگام تولد، زایمان زودرس یا ناهنجاری ادراری مادرزادی وجود دارد، این نگرانی در تجربه‌های بالینی مشاهده نشده است.
قرص‌های ضد بارداری از جمله قرص ال دی احتمال بارداری را کم کرده و خطر حاملگی خارج رحمی را نیز کاهش میدهند با این حال اگر با وجود مصرف قرص ضد بارداری، لقاح انجام شود، این احتمال وجود دارد که بارداری نابجا یا خارج رحمی باشد.

قطع قرص ال دی با تست بارداری مثبت

به عنوان یک اقدام احتیاطی اگر فکر میکنید باردار هستید حتما تست بارداری انجام دهید. اگر تست خانگی بارداری مثبت بود مصرف قرص را قطع کنید. اگر انجام تست بارداری در منزل امکانپذیر نیست قرص ال دی را تا تایید بارداری مصرف کنید. در عین حال می‌توانید از روش‌های دیگر کنترل تولد مانند کاندوم استفاده کنید. اگر نگران هستید زیرا قبل از تایید بارداری قرص ضد بارداری مصرف کرده‌اید بهتر است با پزشکتان در این مورد مشورت کنید.

نقص تولد جنین با مصرف قرص ال دی در بارداری؟

اگر قرص ضدبارداری مصرف کرده‌اید و از قضا باردار شده‌اید ممکن است نگران باشید که آیا این دارو می‌تواند به جنین آسیب بزند و منجر به سقط جنین یا تولد زودهنگام نوزاد شود.
تحقیقات نشان می‌دهد نیازی نیست نگران باشید. برخی انواع قرص کنترل باردرای ممکن است عوارض ایجاد کند اما در بیشتر موارد استفاده از قرص‌های ضد بارداری و وسایل دیگری مانند حلقه نسبتا امن است.

قرص ضد بارداری و نقص هنگام تولد

براساس گزارش سازمان غذا و داروی آمریکا شواهدی وجود ندارد که مصرف قرص ضدبارداری یا قرص‌های پروژستین فقط در هنگام بارداری به جنین آسیب برساند یا باعث افزایش خطر ابتلا به نقص یا ایجاد عوارض بارداری شود.
مهم است که توجه داشته باشید تحقیقات زیادی در این زمینه انجام نشده است. در عین حال بیشتر داده‌های تحقیقات اپیدمیولوژیک در مقایسه مادرانی که در اوایل بارداری قرص ضدبارداری استفاده می‌کردند با افرادی که هیچ دارویی نمی‌خورند تفاوت کمی در نقص هنگام زایمان، سقط جنین نشان داده است.
همچنان توصیه نمی‌شود در زمان بارداری از قرص ضد بارداری استفاده شود. در نهایت هر دارویی که شما مصرف کنید به جنین منتقل می‌شود. بنابراین اگر فکر می‌کنید باردار هستید آزمایش بارداری انجام بدهید تا بی‌دلیل از قرص ضد بارداری استفاده نکنید یا از روشهای دیگر جلوگیری از بارداری مانند کاندوم یا اسفنج به جای دارو استفاده کنید تا مطمئن شوید باردارید یا نه!
مرکز کنترل بیماریها خاطر نشان می‌کند پروژستین‌هایی که در اوایل بارداری مصرف می‌شود خطر ابتلا به هیپوسپادیا یا همان نقص زایشی را در پسران افزایش می‌دهد.

قرص ضد بارداری و سقط جنین

برخی زنان معتقدند اگر در حین بارداری قرص ال دی یا هر نوع قرص ضدبارداری مصرف کنند، ممکن است منجر به سقط جنین شود. این درست نیست و هیچ مدرکی برای اثبات آن وجود ندارد. هورمون‌های موجود در قرص با ضخیم شدن مخاط رحمی، برای جلوگیری از ورود اسپرم به رحم، متوقف شدن تخمک گذاری و جلوگیری از ضخیم شدن پوشش رحم برای حمایت از لانه گزینی عمل می‌کنند که هیچ کدام از این موارد به سقط جنین کمک نمی‌کند.
یکی دیگر از باورها این است که استفاده از روش‌های پیشگیری اورژانسی در حالی که باردار هستید ممکن است به خاتمه بارداری منجر شود. این باور هم درست نیست و این قرص بر تخمک بارور تاثیری نمی‌گذارد.
داروهای خاصی وجود دارد که می‌تواند به بارداری پایان دهد با این حال اینها قرص ضدبارداری نیستند و داروهای پزشکی دیگری هستند که در سال ۲۰۰ توسط سازمان غذا و داروی آمریکا به عنوان قرص سقط جنین شناخته شده است.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *