1403/02/01

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

خیار چه خواصی برای پوست دارد؟

خیار چه خواصی برای پوست دارد؟

خیار چه خواصی برای پوست دارد؟

خیار به درمان هرگونه التهاب، تورم و تحریکات ناشی از پوست کمک می‌کند

 خیار حاوی طیف وسیعی از ویتأمین A، ویتأمین B و آنتی اکسیدان‌ها از جمله نوعی به نام لیگنان است. خاصیت آنتی اکسیدانی خیار پوست را نرم و عاری از رادیکال‌ها می‌کند

 خیار به دلیل داشتن آب زیاد برای انواع پوست یعنی پوست‌های خشک و حساس مناسب است زیرا بسیار ملایم و ضد حساسیت است

 اگرچه خیار کالری کمی دارد اما دارای بسیاری از ویتأمین‌ها و مواد معدنی مهم است. برخی از آن‌ها ویتأمین C، ویتأمین K، منیزیم، پتاسیم، منگنز و غیره هستند. این ویتأمین‌ها و مواد معدنی به درمان بثورات و تحریکات پوستی کمک می‌کنند

خیار چه فوایدی برای پوست دارد؟

خیار که دارای ۹۶ درصد آب است به یک مکمل آبرسان برای درمان‌های پوستی DIY تبدیل شده است و به همین دلیل به طور کلی برای پوست‌های حساس بی‌خطر است. برخی از فواید مهم خیار برای پوست در زیر ذکر شده است:

 درمان پف چشم:

راه حل فوری پف چشم استفاده از خیار برای چشم است. محتوای آب موجود در خیار چشمان شما را آبرسانی کرده و پف و تورم اطراف چشم را کاهش می‌دهد. خیار همچنین حاوی کافئین و اسید اسکوربیک است که به کاهش تورم و پف دور چشم کمک می‌کند.

 آفتاب سوختگی را تسکین می‌دهد:

خیار به عنوان یک شفا دهنده طبیعی آفتاب سوختگی در نظر گرفته می‌شود. آب موجود در خیار گرمای نهفته بدن شما را جذب می‌کند و به شما کمک می‌کند تا سریعاً از هرگونه آفتاب سوختگی خلاص شوید.

 احیا‌کننده پوست:

خیار یکی از بهترین محصولاتی است که می‌تواند پوست را احیا کند. آب خیار مورد استفاده در ماسک‌های صورت برای سفت کردن پوست مفید است و از این رو تقریباً در تمام اسپا‌های زیبایی از آن استفاده می‌شود.

 منافذ باز را درمان می‌کند:

گفته می‌شود خیار می‌تواند منافذ باز پوست و برجستگی‌های آفتاب سوختگی روی پا‌ها را درمان کند. آب موجود در آب خیار گرما را جذب می‌کند که باعث خنکی و بسته شدن منافذ باز می‌شود.

 روشن‌کننده پوست:

اعتقاد بر این است که خیار می‌تواند نواحی تیره پوست را روشن و شفاف کند. آنتی اکسیدان‌ها و سیلیس موجود در خیار به کوچک شدن رگ‌های خونی زیر چشم کمک می‌کند.

 آبرسانی به پوست:

از دست دادن رطوبت پوست را خشک و شکننده می‌کند. مالیدن آب خیار روی پوست، پوست را هیدراته و درخشان نگه می‌دارد.

 

منبع:

stylesatlife.com


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *