1403/01/28

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

داستان خوندن چه فوایدی برای کودکان دارد؟

داستان خوندن چه فوایدی برای کودکان دارد؟

داستان خوندن چه فوایدی برای کودکان دارد؟

کودکان به طور غریزی عاشق کتاب و داستان هستند زیرا با‌ایده‌ها، مکان‌ها و موجودات فوق‌العاده‌ای آشنا می‌شوند که قبلاً با آن‌ها مواجه نشده‌اند. کودکان از طریق داستان‌ها می‌توانند بیشتر در مورد زندگی، جهان و خود بیاموزند. جدای از ایجاد فرصتی برای پیوند و خواندن با فرزند شما فواید بسیار زیادی دارد.

 

 درک فرهنگی:

قصه گفتن به کودکان اجازه می‌دهد تا دنیا‌ها، کشور‌ها و سنت‌های مختلف را تجربه کنند. این می‌تواند به درک بقیه جهان و فرهنگ‌های مختلف کمک کند. ثابت شده است که قصه گویی به رشد حس همدلی کمک می‌کند زیرا کودکان تشویق می‌شوند خود را در موقعیت قهرمان داستان قرار دهند. کنش‌ها و عکس العمل‌های آن‌ها و اینکه چرا ممکن است آن‌ها را انجام داده‌اند در نظر بگیرند.

ارتباط:

خواندن برای کودک می‌تواند تمایل او را برای بیان خود و ارتباط با افکار و احساسات خود افزایش دهد. از آن‌ها بخواهید در مورد طرح و شخصیت‌های داستان با شما صحبت کنند. به شما نشان دهد که چگونه هر یک از شخصیت‌ها می‌توانند داستان را به جلو ببرند و به شما بگویند که چرا فکر می‌کنند شخصیت به شیوه‌ای خاص رفتار کرده است. هنگام قصه گویی باید کودکان را به طور فعال تشویق کنید تا سؤال بپرسند و در مورد احساس خود صحبت کنند. خواندن بهترین راه برای گسترش دایره لغات کودک شما است زیرا کودکان با شنیدن کلمات جدید آن‌ها را انتخاب می‌کنند. اگر آن‌ها کلمه‌ای را متوجه نشوند به احتمال زیاد توضیح می‌خواهند بنابراین همیشه این نوع سؤال را تشویق کنید.

 

 کنجکاوی و تخیل:

قصه‌گویی همچنین کودکان را تشویق می‌کند تا خلاق باشند و از تخیل خود برای تصور کردن محیط، شخصیت‌ها و داستان در حین باز شدن آن استفاده کنند. کودک می‌تواند دنیایی را بسازد که در آن داستان برای خودش تنظیم شده است.

تمرکز و مهارت‌های اجتماعی:

از طریق قصه‌گویی کودکان تشویق می‌شوند که به حرف‌های دیگران گوش دهند. آن‌ها یاد می‌گیرند که صبورتر باشند و اجازه دهند دیگران صحبت کنند. آن‌ها شروع به درک این موضوع می‌کنند که دیگران ممکن است چیز‌ها را به همان روشی که آن‌ها تفسیر می‌کنند، تفسیر نکنند.

 

نتیجه‌گیری:

قصه گویی دریچه‌ای به سوی دنیای جدید برای کودکان فراهم می‌کند. این فرصت را به آن‌ها می‌دهد تا‌ایده‌ها و اطلاعات جدید را بیاموزند. بدون اینکه متوجه شوند از طریق شنیدن یک داستان جذاب و هیجان‌انگیز درس‌های ارزشمند زندگی را یاد می‌گیرند.

 

منبع:

www.kumon.co.uk


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *