1403/01/30

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

درمان‌های خانگی برای کاهش درد مفصل ران در دوران بارداری

درمان‌های خانگی برای کاهش درد مفصل ران در دوران بارداری

درمان‌های خانگی برای کاهش درد مفصل ران در دوران بارداری

 
۱- ورزش و کشش:

ورزش‌هایی که عضلات کمر و عضلات شکم را تقویت می‌کنند ممکن است به کاهش درد ران در دوران بارداری کمک کنند. ممکن است یوگای قبل از زایمان را با راهنمایی کارشناسان امتحان کنید. اگرچه این‌ها تمرینات و کشش‌های ساده‌ای هستند قبل از شروع به توصیه‌های متخصص زنان خود بپردازید.

۲- کمپرس گرم یا حمام گرم:

یک حمام گرم یا کمپرس گرم روی محل درد ممکن است درد را تسکین دهد. گرما به اتساع رگ‌های خونی و افزایش جریان خون در منطقه کمک می‌کند. همچنین ممکن است اسپاسم عضلانی و سفتی مفصل را کاهش دهد.

۳- بالش بارداری:

اگر هنگام خوابیدن به پهلو درد مفصل ران دارید ممکن است از یک بالش یا پتو برای حمایت از کمر استفاده کرده و به آن تکیه دهید. همچنین ممکن است برای افزایش راحتی از بالش برای حمایت از شکم و قسمت فوقانی پا استفاده کنید. بالش‌های بارداری ممکن است به کاهش درد ران در دوران بارداری کمک کنند.

۴- موقعیت‌های خواب را تغییر دهید:

خوابیدن به پهلو و خم نگه داشتن زانوها در نزدیک موعد مقرر ممکن است درد ران را در برخی از زنان کاهش دهد. اگر به همان طرف دراز بکشید زیرا ممکن است خطر درد در یک ناحیه را افزایش دهد. اگر در طرف دیگر درد نداشته باشید ممکن است طرفین را تغییر دهید.

۵- ماساژ:

ماساژ ممکن است به کاهش درد کمک کند. ماساژ با حرکات چرخشی و لرزشی ملایم بر روی منطقه دردناک در حالت خوابیده به پهلو ممکن است به کاهش درد کمک کند. برای انجام این کار در خانه ممکن است از شریک زندگی یا مراقب خود کمک بگیرید.

۶- داروهای OTC:

برخی از خانم‌ها ممکن است برای درد مفصل ران در دوران بارداری به مسکن نیاز داشته باشند. شما ممکن است از پزشک خود بخواهید نوع و دوز داروی مسکن را بر اساس عوامل فردی بشناسد.

چه موقع به پزشک مراجعه کنیم؟

برای شناسایی علت دقیق درد مفصل ران در دوران بارداری توصیه می‌شود به پزشک مراجعه کنید. اگر قبل از هفته سی و هفتم بارداری دچار درد مفصل ران با درد یا فشار در ناحیه لگن شوید که به سمت ران رانده می‌شود، می‌توانید به پزشک مراجعه کنید. این می‌تواند نشانه زایمان زودرس باشد که باعث ترشحات واژن و انقباضات رحمی نیز شود. درد لگن در دوران بارداری می‌تواند در دوره‌های خاص یا در تمام دوران بارداری رخ دهد. پزشک خود را مطلع کرده تا علت دقیق آن را بدانید. ورزش‌هایی مانند خوابیدن به پشت و بالا بردن مفصل ران روی سطح قفسه سینه برای چند دقیقه می‌تواند مفید باشد. سعی کنید قبل از شروع درد مفصل ران با بالش بخوابید. اگر متخصص زنان تمرینات و کشش را توصیه نمی‌کند می‌توانید کمپرس گرم و ماساژ را امتحان کنید.

منبع: www.momjunction.com


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *