1403/01/09

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

درمان خانگی دیابت بارداری

درمان خانگی دیابت بارداری

درمان خانگی دیابت بارداری

دیابت بارداری مشکلی است که احتمال دارد در دوران بارداری برای بعضی از خانم‌ها پیش بیاید و دردسرهایی ایجاد کند. برای رفع این مشکل درمان‌هایی دارویی و توصیه‌های پزشکی وجود دارد اما در صورتیکه در دوران بارداری با این مشکل روبرو شدید به کمک رژیم غذایی مناسب و همینطور استفاده از درمان های خانگی دیابت بارداری می‌توانید قند خون تان را پایین بیاورید و دوران بارداری را به سلامت طی کنید.

دیابت بارداری چیست؟

دیابت بارداری شرایطی است که سطح قند خون(گلوکز) خانم‌های باردار بالا می‌رود. این دیابت بطور معمول موقتی است و با تولد نوزاد از بین می‌رود اما مشکل اینجاست وقتی این شکل از دیابت در بارداری اول رخ می‌دهد، به احتمال زیاد در بارداری‌های بعدی هم بروز می‌کند و دردسر ساز می‌شود.
تقریباً بیشتر خانم‌ها در طول بارداری سطح قند خون ثابتی ندارند که این حالت به تغییرات هورمونی هم مربوط می‌شود اما دیابت بارداری زمانی تشخیص داده می‌شود که قند خون مرز طبیعی را رد می‌کند که این وضعیت بیشتر در سه ماهه سوم بارداری اتفاق می‌افتد.

دیابت بارداری

درمان خانگی دیابت بارداری

دیابت بارداری می‌تواند با خطراتی مانند تولد نوزاد با وزن کم، زایمان زودرس یا تولد نوزاد نارس همراه باشد. از این رو مهم است که خانم‌های باردار با انتخاب سبک زندگی و غذاهای سالم از بروز این خطرات پیشگیری کنند. دیابت بارداری و رژیم غذایی موضوعی است که خانم‌های باردار باید به آن توجه داشته باشند و از درمان های خانگی هم کمک بگیرند تا سطح قند خون شان کنترل شود. اگر در دوران بارداری به سر می‌برید و قند خون بالایی دارید این درمان های خانگی به شما کمک می‌کند دیابت بارداری را برطرف کنید.

خیار و درمان خانگی دیابت بارداری

یکی از مواد غذایی مناسب برای کنترل قند خون در دوران بارداری، خیار است که مصرف آن برای درمان خانگی دیابت بارداری توصیه می‌شود.

درمان خانگی دیابت بارداری با کم کردن وزن

دیابت بارداری با افزایش وزن بیش از حد در دوران بارداری در ارتباط است. از این رو اگر بیش از ۲۰ درصد وزن معمول تان افزایش وزن داشته‌اید باید مراقب باشید و تلاش کنید این افزایش وزن را کم کنید. به این ترتیب از بروز دیابت بارداری پیشگیری می‌کنید. ورزش منظم و روزانه می‌تواند به کنترل وزن کمک کند و شانس ابتلا به این بیماری را کاهش دهد.

دیابت بارداری

دارچین و درمان خانگی دیابت بارداری

تحقیقات پژوهشگران نشان می‌دهد که دارچین می‌تواند در پایین آوردن قند خون نقش مؤثری ایفا کند و درمان خانگی مؤثری باشد. علاوه بر این دارچین به پایین آمدن کلسترول خون هم کمک می‌کند. از این رو توصیه می‌شود که مصرف مقدار کمی دارچین را در برنامه غذایی هفتگی‌تان داشته باشید و به‌عنوان یک درمان خانگی دیابت بارداری از مزایای آن استفاده کنید.

طرز تهیه چای دارچین

یک نوشیدنی زمستانی مناسب برای کنترل قند خون و درمان دیابت بارداری، چای دارچین است. برای تهیه چای دولیوان آب سرد داخل کتری کوچکی بریزید و یک عدد چوب دارچین به کتری اضافه کنید. درب کتری را بگذارید و آن را روی شعله کم قرار دهید. بعد از اینکه آب کتری به جوش آمد محتوی آن را به قوری منتقل کرده و روی شعله غیرمستقیم دم کنید تا رنگ آن آلبالویی شده و آماده نوشیدن شود.

افزایش مصرف اسید چرب امگا ۳

اسید چرب امگا ۳ در غذاهایی مانند ماهی، روغن ماهی، روغن کانولا، سویا و گردو پیدا می‌شود و به گفته محققان برای خانم‌های باردار مبتلا به دیابت بارداری بسیار مفید است. از این رو می‌توانید به‌عنوان درمان خانگی دیابت بارداری بر روی آن حساب کنید.

شکلات تلخ و درمان خانگی دیابت بارداری

در شکلات تلخ ترکیبی به نام پلی فنیل وجود دارد که یک آنتی اکسیدان قوی است. نتایج بررسی پژوهشگران نشان می‌دهد که این ترکیب توانای بدن برای استفاده از انسولین را افزایش داده و به این ترتیب می‌تواند در کنترل سطح قند خون در دوران بارداری نقش داشته باشد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *