1403/01/30

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

دکوراسیون آرام‌ بخش با ۵ راهکار کم هزینه!

دکوراسیون آرام‌ بخش با ۵ راهکار کم هزینه!

دکوراسیون آرام‌ بخش با 5 راهکار کم هزینه!

ماه آخر بارداری زمانی است که باید خانه را برای ورود مهمان جدید خانواده آماده کنید. ممکن است تا به امروز برای تهیه سیسمونی و چیدمان اتاق نوزاد، تغییر و تحولاتی در دکوراسیون خانه ایجاد کرده باشید اما وقتش رسیده که تغییرات نهایی را هم مد نظر بگیرید تا ضمن داشتن آرامش بیشتر در ماه آخر بارداری، برای فصل جدید زندگی‌تان آماده‌تر شوید و تغییر دکوراسیون منزل را متناسب با این شرایط در نظر بگیرید باشید تا فضایی آرام و در عین حال سرزنده را برای ورود نوزاد فراهم کنید.

۱. کنار تخت خودتان جایی برای قرار دادن گهواره کودک ایجاد کنید

در هفته‌های اول بعد از زایمان نوزاد نیاز به مراقبت و توجه زیادی دارد. برای شیردهی شبانه و همینطور مراقبت از نوزاد بهتر است که گهواره‌ای کنار اتاق داشته باشید تا حواستان به این موجود ظریف و حساس باشد. پس بهتر است با تغییر دکوراسیون اتاق خواب، فضایی را برای قرار دادن یک گهواره کوچک و جمع و جورایجاد کنید.

دکوراسیون منزل

۲. هنگام تغییر دکوراسیون وسایل اضافی را دور بریزید

با ورود نوزاد به خانه بطور حتم باید هر چند وقت یکبار وسایل تازه ای بخرید و به فضای بیشتری نیاز دارید. پس تا دیر نشده خرده ریزها یا اسباب و وسایل ریز و درشتی که دیگر به کارتان نمی‌آیند را دور بریزید یا به نیازمندان ببخشید. به این ترتیب و با ایجاد این تغییر در دکوراسیون، خانه را برای ورود وسایل جدید و تازه خلوت‌تر می‌کنید. ضمن اینکه در ماه آخر بارداری وزنتان زیادتر می‌شود و شاید رفت و آمد از میان وسایل ریز و درشت خانه دشوارتر به نظر برسد. با جابه جایی وسایل و بزرگ کردن فضا رفت و آمدتان در خانه را راحت‌تر کنید.
نکته آخر اینکه وجود انباشتگی در خانه ایجاد انرژی مثبت و گردش انرژی‌های خوب را تا حدودی مختل می‌کند. پس سعی کنید با کنار گذاشتن وسایل اضافی فضایی آرام و پرانرژی بسازید.

۳. هنگام تغییر دکوراسیون منزل از رنگ‌های آرامش بخش و ملایم استفاده کنید

رنگ آبی را در ماه آخر بارداری به دکوراسیون خانه و اتاق خواب راه دهید. هنگام تغییر دکوراسیون منزل به این نکته ساده توجه داشته باشید تا در روزهای آخر بارداری آرامش بیشتری به شما القا شود و نگرانی‌های کمتری به خودتان راه دهید.

۴. تغییر دکوراسیون منزل برای مقابله با افسردگی پس از زایمان

یکی از مشکلاتی که بعضی از خانم‌ها در روزهای بعد از زایمان با آن روبرو می‌شوند، افسردگی پس از زایمان است. برای مقابله با این مشکل می‌توانید در ماه آخر بارداری به تغییر دکوراسیون منزل فکر کنید. پرده‌ها را طوری تغییر دهید تا در طول روز نور بیشتری به داخل خانه بتابد. وجود نور مناسب در اتاق خواب و خانه احتمال بروز افسردگی بعد از زایمان را کاهش می‌دهد. علاوه بر این می‌توانید در فضای اتاق نشیمن و آشپزخانه رنگ‌های شاد و گرمی مانند زرد، قرمز و نارنجی استفاده کنید وسایل تزئینی کوچکی بخرید که شامل این رنگ‌ها باشند. به این ترتیب با ایجاد فضایی شادتر از بروز این مشکل رایج پیشگیری کنید.

۵. تغییر دکوراسیون منزل با کاشت گل و گیاهان تازه

گل‌ها و گیاهان آپارتمانی نه‌تنها تصفیه کننده هوا هستند، بلکه می‌توانند در تغییر دکوراسیون منزل نقش داشته و زیبایی بیشتری را به فضای خانه ببخشند. پس در ماه آخر بارداری تا هنوز فرصت دارید، گل و گیاهان آپارتمانی تازه ای به خانه بیاورید. بهتر است گیاهان مقاومی را انتخاب کنید؛ چرا که بعد از تولد نوزاد این احتمال وجود دارد که فرصت زیادی برای رسیدگی به آنها نداشته باشید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *