خراسان/  سالمندانی که احساس جوانی می‌کنند وضعیت سلامتی بهتر و طول عمر بیشتری دارند. این نتیجه تحقیقی است که در مجله «روان‌شناسی و سالمندی» انجمن روان‌شناسی آمریکا منتشر شده‌است. محققان در این مطالعه که با شرکت بیش از ۵هزار فرد میان سال  انجام شد، دریافتند احساس جوان‌تر بودن نسبت به سن تقویمی، با میزان کمتر استرس و سلامت بیشتر ارتباط دارد. اما احساس جوانی یعنی چی؟ این احساس نگرشی است که سرزندگی و بازیگوشی، انعطاف‌پذیری و گرایش به خلاقیت را شامل می‌شود. خبر خوب آن‌که متخصصان می‌گویند با تغییر ذهنیت، می‌توانید احساس جوانی را در خودتان ایجاد کنید. اما چطور؟
 تمرین‌هایی برای احساس جوانی کردن
امروز از خودتان بپرسید چند سال دارید. در قدم بعدی باید آگاهانه سعی کنید تغییراتی در زندگی‌تان به‌وجود بیاورید که گرچه بسیار ساده و کوچک‌اند ولی به‌مرور تأثیرات بزرگی ایجاد خواهندکرد.
 بازی کنید| در برنامه هفتگی‌تان جایی برای بازی پیدا کنید؛ ورزش، بازی‌های فکری، موبایلی و فیزیکی.
 بخندید| دست‌کم روزی یک‌بار تمرین خندیدن کنید. اگر بهانه‌ای برای خنده پیدا نکردید، ادای خندیدن دربیاورید.
بیاموزید| یک موضوع یا مهارت جدید یاد بگیرید. مهم است که سوژه این آموزش مورد علاقه‌تان باشد تا برای ادامه دادنش انگیزه کافی داشته‌باشید.
کاوش کنید| کنجکاوی‌تان را افزایش بدهید. درباره موضوعات و رخدادها سوال کنید، حتی درباره آن‌هایی که تا امروز به‌نظرتان بدیهی و اثبات‌شده می‌رسیدند ولی هیچ‌وقت به دلیل‌شان فکر نکرده‌بودید.
منبع: healthline.com
نویسنده : الهه توانا | روزنامه نگار