رابطه زن و شوهر نیاز به مراقبت و اهمیت دارد تا مثل روز اول باشد. اگر فکر میکنید رابطه شما با همسرتان در حال سرد شدن است باید این اقدامات انجام دهید.
قانون زن و شوهرهای موفق که زندگی رویایی دارند
شاید کار سختی باشد که بخواهیم اشاره کنیم دقیقاً چه اقداماتی باعث ایجاد یک رابطه موفق می شوند؛ اما به هر حال قوانینی در رابطه ها وجود دارند که اگر آن ها را رعایت کنید، رابطه‌ تان خیلی بهتر از قبل؛ پیش خواهد رفت.

بسیاری از روابط پس از، از بین رفتن هیجان اولیه از هم می پاشند اما شما باید کاری کنید که اینگونه پیش نرود. در این قسمت از خانواده با ما همراه باشید تا قوانین زندگی مشترک افراد موفق را به شما بگوییم و اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار دهیم؛ این قوانین به تازه و معنادار نگه داشتن زندگی مشترک شما کمک کرده و باعث ایجاد یک رابطه محکم بین تان می شود.

خنده و شوخی
انجام کارهای سرگرم‌کننده در کنار همسر باعث می شود که ارتباط تان تقویت شود. بهتر است فعالیتی را پیدا کنید که هر دو از آن لذت می برید تا حس خوبی را در کنار هم تجربه کنید. خنده می تواند تنش را تا حد زیادی کاهش دهد و باعث شود تا احساس نزدیکی با شریک زندگی خود داشته باشید.

توجه به نیاز در برقراری ارتباط
ارتباط سالم جزء یک رابطه سالم محسوب می‌ شود. اگر شما با یک دیگر صحبت نکنید، به توافق نمی رسید. پس برای داشتن یک رابطه سالم باید هر دو بدانید که نیاز به برقراری ارتباط هست. گفتگو و صادق بودن مانع از دور شدن شما از شریک زندگیتان می شود.

سؤال پیچ نکردن در مورد نیت و هدف
وقتی که با همسرتان موافق نیستید، نباید در مورد هدف و نیت از او سؤال کنید، زیرا چنین سوالاتی باعث ایجاد سوء تفاهم می شود؛ پس همیشه به این فکر کنید که حتماً قصد و نیت خوبی دارد اما با شما هم نظر نیست. این کار به شما کمک می کند تا به یاد بیاورید که چقدر همسرتان را دوست دارید.

قدرشناسی از یکدیگر
فراموش نکنید که به طور مداوم از همسرتان تشکر کنید. او کار های زیادی برایتان انجام می ‌دهد که نباید آن ها را نادیده بگیرید. اغلب از همسرتان تعریف کنید تا بداند که چه احساسی نسبت به او دارید.

احترام به هم
احترام گذاشتن در رابطه همه چیز را متفاوت می‌ کند؛ پس بهتر است که احترام هم را حفظ کنید تا یک رابطه سالم را تجربه کنید و هرگز وسط حرف دیگری نپرید و حرف های آسیب‌ زننده نزنید. به شریک زندگی خود اجازه دهید بدون وقفه صحبت کند، حتی اگر با او موافق نیستید.

تعریف یک رابطه سالم در کنار هم
روابط سالم لزوما روابط فقط رومانتیکی نیستند. در کنار همسرتان بنشینید، دیدگاه خود را در مورد رابطه ای سالم بیان کنید و نظر او را هم بپرسید و به تعریف مشترک از یک رابطه سالم برسید.

داشتنِ سازش در کنار هم
شما همیشه نمی توانید بر سر هر موضوعی با همسرتان موافق باشید و به خاطر همین توقع هم نداشته باشید که همیشه با هم یک حرف را بزنید؛ اما به جای آن باید مراقب باشید که قهر نکنید و همیشه در مصالحه و آشتی باشید؛ حتی اگر اختلاف نظر دارید.

تغییر و تنوع
زوج های موفق هرگز در الگوی رفتاری تکراری باقی نمی مانند و همیشه به دنبال تغییر و تحول هستند و خیلی راحت روتین های معمولی و تکراری را کنار می گذارند؛ بنابراین هرگز اجازه ندهید که دچار روزمرگی شوید؛ چیز جدیدی را امتحان کنید، از یک مکان جدید دیدن کنید یا حتی با هم سرگرمی جدیدی را شروع کنید.

محافظت از زندگی شخصی
درسته که در یک رابطه دو نفر باید همیشه در کنار هم باشند؛ اما باید به زندگی خصوصی و شخصی خود هم توجه داشته باشند و گاهی اوقات بدون همسر با دوستان شان اوقات خود را بگذرانند.

ایجاد حد و مرز سالم
تعیینِ حد و مرز و محدودیت های سالم‌ در رابطه رمانتیک یکی از بهترین کار ها برای داشتنِ رابطه ای موفق است. با همسرتان در مورد چیزهایی که نمی توانید تحمل کنید، صحبت کنید و به او بگویید که چه حد و مرز هایی باید تعیین شود.

تهدید نکردن به جدایی
بعضی از افراد مدام همسر خود را تهدید به جدایی می کنند؛ در صورتی که نباید این اتفاق بیفتد. تهدید به جدایی باعث دلسردی همسر خواهد شد. این را یکی از قوانین رابطه خود قرار دهید تا از خراب کردن رابطه و آسیب رساندن به شریک زندگی تان جلوگیری کنید.

تلاش نکردن بابت درست پیش بردنِ همه جزئیات
بسیار مهم است که شما رابطه را جوری که دوست دارید؛ پیش ببرید و خیلی به درست و غلط بودنِ آن توجه نکنید. این که بخواهید همه چیز را درست پیش ببرید، کار سختی می شود و شاید باعث بحث و جدل گردد و از خودِ واقعی تان هم دور شوید.

ایجاد یک فضای امن
اگر رابطه شما فضای امنی ندارد، باید آن را بسازید که در غیر این صورت باعث افسردگی و اضطراب خواهد شد و یک رابطه ناسالم و پر از کشمکش را به وجود خواهد آورد.

مقایسه نکردن
مقایسه خود و همسرتان با دیگران کار اشتباهی است. وقتی که این کار را می‌ کنید؛ حس بد و منفی در هر دوی شما به وجود می آید، پس مراقب باشید که هرگز این اشتباه را مرتکب نشوید.

گرفتنِ جشن
جشن گرفتنِ یک روز خاص در رابطه زناشویی؛ باعث تقویت آن می‌ شود و بهتر است که به این فکر کنید تا در کنار هم اوقات خوشی را سپری کنید و حتما روز های خاص زندگی تان را جشن بگیرید.

نشان دادن هیجان و علاقه
شما مجبور نیستید سرگرمی ها یا فعالیت های همسرِ خود را دوست داشته باشید، اما باید علاقه خود را نشان دهید. نظرات منفی را برای خودتان نگه دارید و سعی کنید درک کنید که همسرتان از چه چیزی لذت می برد. با پرسیدن سؤال و گفتگو در مورد آن موضوع؛ علاقه خود را نشان دهید.