اطلاعات/ هر سال با رسیدن پاییز پوست ما خشک‌تر می‌شود. امسال به دلیل شستشوی مداوم دست‌ها و استفاده بیشتر از مواد ضدعفونی کننده این وضعیت جدی‌تر است و ممکن است بیش از همیشه دچار خشکی پوست شوید. در ادامه شما را با چند روش مفید خانگی برای رفع خشکی پوست آشنا می‌کنیم:‏
استفاده از روغن‌های گیاهی‎: تأثیر استفاده از روغن‌های گیاهی برای رفع خشکی پوست شگفت آور است. می‌توانید روغن‌های گیاهی مانند روغن کنجد، زیتون، نارگیل، ذرت یا آفتابگردان را روی پوست خود بمالید‎.
‎تغییر رژیم غذایی: با گنجاندن مواد غذایی زیر در رژیم غذایی خود به نرم‌تر و مرطوب‌تر شدن پوستتان کمک کنید.
مغزها و دانه‌ها: مغزها و دانه‌ها دارای آنتی اکسیدان، ویتامین‎ E ‎ و اسیدهای چرب ضروری هستند که نقشی اساسی در تغذیه و رفع کمبود ریزمغذی‌ها در بدن را دارند. مصرف منظم آجیل به جلوگیری و ترمیم آسیب سلول‌های پوستی ناشی از رادیکال‌های آزاد کمک کرده و روند ترمیم و بازسازی سلول‌های پوستی را تسریع می‌کند. بعد از اضافه کردن این موارد به رژیم روزانه احساس خواهید کرد که پوست شما نرم و لطیف می‌شود. مصرف فقط یک مشت در روز از آجیل‌ها و دانه‌ها کافی است. بادام، گردو و تخمه آفتابگردان در لیست مواد سرشار از ویتامین قرار دارند و مصرف آن‌ها توصیه می‌شود‎.
‎اسفناج: این سبزی حاوی مواد مغذی، ویتامین‌ها و مواد معدنی مانند آهن و ویتامین‎ E ‎است که سازگار با پوست هستند. ویتامین‎ A ‎و‎ C ‎موجود در این سبزیجات برگدار، روند ترمیم پوست را آغاز کرده و از آن حفاظت می‌کند‎.
‎ماهی: اسیدهای چرب ضروری برای سلامت پوست و مو معجزه می‌کنند. ماهی یکی از غنی‌ترین منابع امگا ۳ است. اگر قصد دارید ماهی را در رژیم غذایی خود بگنجانید، طبخ آن را به روش سالم بخارپز انجام داده و از بیش از حد سرخ کردن آن خودداری کنید. مصرف ماهی همچنین به مقابله با التهاب کمک می‌کند. برخی از بهترین گزینه‌های شما در این فصل شامل ماهی قزل آلا و سالمون است‎.‎