1403/02/08

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

روغن آووکادو چیست؟

روغن آووکادو چیست؟

روغن آووکادو چیست؟

این روغن آووکادوی فوق بکر استخراج شده به دلیل سطوح بالای کلروفیل و کاروتنوئید‌ها سبز زمردی است. همچنین دارای طعم و عطر دودی مانند کره یا قارچ می‌باشد.  روغن آووکادو دارای مشخصات اسید چرب است که حاوی اسید اولئیک و اسید پالمیتیک است، همراه با غلظت بالایی از پلی فنول‌ها و ریزمغذی‌هایی که سرشار از آنتی اکسیدان هستند مانند تیروزول و هیدروکسی تیروزول. از نظر محتوای چربی ۶۰ درصد آووکادو از اسید‌های چرب تک غیراشباع، مشابه روغن زیتون، فندق و آجیل تشکیل شده است. سایر اسید‌های چرب موجود در آووکادو شامل اسید لینولئیک، اسید لینولنیک و اسید دوکوسادینوئیک هستند.

روغن آووکادو چه کارایی دارد؟

روغن آووکادو به برخی از بیماری‌های پوستی از جمله پسوریازیس، چین و چروک و ترک‌های پوستی کمک می‌کند. با توجه به اینکه آووکادو به دلیل محتوای چربی سالمش شناخته شده در نتیجه یک میوه غنی از نظر تغذیه‌ای است. روغن استخراج شده از این میوه توجه صنایع آرایشی و بهداشتی و غذایی را به خود جلب کرده است زیرا محتوای چربی آن شامل اسید‌های چرب تک غیر اشباع است که همچنین با کاهش التهاب و سلامت قلب و عروق بهتر مرتبط است.

روغن آووکادو برای پوست چه فوایدی دارد؟

روغن آووکادو مملو از آنتی اکسیدان‌ها، چربی‌های سالم و ویتامین‌ها است که می‌تواند به داشتن پوستی سالم‌تر کمک کند. روغن آووکادو به دلیل خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی خود می‌تواند به مرطوب کردن و تسکین بسیاری از بیماری‌های پوستی کمک کند. در ادامه به برخی از فواید آن اشاره شده است:

 پوست را مرطوب می‌کند:

روغن آووکادو حاوی ویتامین E است که می‌تواند ظرفیت پوست را برای جذب و حفظ آب افزایش دهد. این باعث می‌شود آن را به یک مرطوب‌کننده موثر تبدیل کنید که می‌تواند برای درمان پوست خشک یا ترک خورده استفاده شود.

 ممکن است به کاهش علائم پیری کمک کند:

روغن آووکادو سرشار از آنتی اکسیدان است. این ترکیبات می‌توانند با استرس اکسیداتیو که با پیری پوست مرتبط است مبارزه کنند. آن‌ها همچنین می‌توانند سطح کلاژن را در پوست افزایش دهند.  

 از پوست در برابر آسیب UV محافظت می‌کند:

آنتی اکسیدان‌های موجود در روغن آووکادو، مانند ویتامین C و E، همچنین می‌توانند از پوست شما در برابر آسیب‌های ناشی از قرار گرفتن مکرر در معرض اشعه ماوراء بنفش (UV) محافظت کنند. این شامل اشعه ماوراء بنفش خورشید یا تخت‌های برنزه می‌شود. آن‌ها همچنین می‌توانند به کاهش علائم آفتاب سوختگی کمک کنند.

آیا استفاده از روغن آووکادو باعث آلرژی می‌شود؟

قبل از استفاده از روغن آووکادو یا یک محصول آرایشی حاوی آن روغن را روی ناحیه کوچکی از پوست خود بمالید و ۲۴ تا ۴۸ ساعت صبر کنید تا ببینید آیا واکنش نامطلوبی وجود دارد یا خیر. برخی از افرادی که واکنش آلرژیک به لاتکس لاستیک طبیعی دارند ممکن است مستعد ابتلا به سندرم لاتکس میوه باشند. چندین منبع میوه مانند آووکادو، موز، شاه بلوط، کیوی، هلو، گوجه فرنگی، سیب زمینی و فلفل دلمه‌ای با این سندرم مرتبط هستند. علائم ممکن است شامل کهیر، خارش، گرفتگی یا آبریزش بینی و تنگی نفس باشد. در موارد شدید آنافیلاکسی یک واکنش آلرژیک بالقوه تهدید‌کننده زندگی بوده است.  

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

اگر به آووکادو حساسیت دارید قبل از استفاده از روغن آووکادو روی پوست خود با پزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید استفاده از آن بی‌خطر است. اگر فکر می‌کنید ممکن است واکنش آلرژیک شدید به روغن آووکادو را تجربه کنید باید فوراً به دنبال مراقبت‌های پزشکی باشید.

 

منبع:

www.verywellhealth.com

 

 

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *