1403/01/09

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

رژیم لاغری فلکسترین برای کاهش وزن بعد از زایمان

رژیم لاغری فلکسترین برای کاهش وزن بعد از زایمان

 رژیم لاغری فلکسترین برای کاهش وزن بعد از زایمان

دنبال روشی راحت، کم هزینه و ساده برای خلاص شدن از شر چاقی می‌گردید که از بعد از زایمان برایتان باقی مانده است؟ خیلی گوشت و مرغ دوست ندارید و از رژیم‌های پر پروتئین بیزار شده است؟ دلتان می‌خواهد بتوانید بیشتر بخورید اما لاغرتر شوید؟ نگران هستید که کم کردن غذا در رژیم روزانه باعث بروز عوارض پوستی و عصبی و… برای شما شود؟ شاید بد نباشد از نزدیک با فلکسترین آشنا شوید.

استراتژی رژیم فلکسترین

هدف: کاهش وزن و بهبود وضعیت سلامتی
ادعا: به طور کلی وزن بدن فلکسترین‌ها در مقایسه با گوشتخوارها ۱۵ درصد کمتر است و کمتر دچار دیابت، بیماری قلبی و عروقی و سرطان می‌شوند و به طور میانگین طول عمرشان ۳.۶ سال بیشتر است.
تئوری: فلکسترین از دو کلمه انگلیسی به معنای انعطاف‌پذیر و گیاهخوار ساخته شده است. بنابراین شاید استفاده از اصطلاح شبه گیاهخواری برای این رژیم مناسب باشد. این رژیم اولین بار توسط متخصص تغذیه‌ای به نام دان جکسون بلانتر در سال ۲۰۰۹ ابداع شد. اصلی‌ترین نکته رژیم پیشنهادی او برای کسانی که می‌خواهند وزن کم کنند این بود که لازم است نیست برای بهره‌گیری از مزایای گیاهخواری تا ابد با گوشت خداحافظی کنند بلکه فقط کافی است بیشتر وقت‌ها گیاهخوار باشند ولی وقتی هوس می‌کنند جلوی خودشان را برای خوردن استیک یا جوجه سوخاری یا برگر نگیرند.

فلکسترین یکی از بهترین رژیم های لاغری است

فلکسترین؛ سومین رژیم برتر دنیا در سال ۲۰۱۷

متخصصان تغذیه، متخصصان دیابت و بیماری‌های قلبی و رژیم‌شناسان در سال ۲۰۱۷ بر اساس یک سیستم امتیازدهی ۱-۵ امتیازی، ۴۰ نوع رژیم مختلف و محبوب جهانی را مورد بررسی قرار دادند. نظر یکی از این متخصصان این بود که رژیم فلکسترین درباره پیشرفت است نه ایده آل و رویکرد واقع گرایانه و منطقی نسبت به رسیدن به یک سبک یا برنامه غذایی سالم‌تر دارد بدون اینکه لازم باشد مدام چیزهایی را که می‌خورید وزن کنید، اندازه بگیرید یا بشمارید.

امتیاز رژیم فلکسترین: ۴ ستاره از ۵ ستاره

رژیم فلکسترین تاکید ویژه‌ای بر مصرف سبزیجات، انواع میوه‌ها، غلات کامل و پروتئین‌های با منشاء گیاهی دارد و این انتخاب غذایی هوشمندانه و سالمی برای همه است چه کسی که می‌خواهد وزن کم کند و چه کسی که می‌خواهد سلامتی‌اش را بهبود دهد. در واقع این رژیم می‌تواند برای همه اعضای خانواده کاربرد داشته باشد و دیگر لازم نیست در طول رژیم مدام غذای خود را از خانواده جدا کنید و دو بار زحمت آشپزی کردن بکشید.

بهترین رژیم دیابتی: ۳.۴ امتیاز از ۵ امتیاز

آموزش انتخاب‎های صحیح غذایی در رژیم فلکسترین به فردی که مبتلا به دیابت است کمک می‌کند تا بهتر قند خونش را کنترل کند.

راحت ترین رژیم برای اجرا: ۳.۵ از ۵ امتیاز

متخصصان می‌گویند فلکسترین یکی از ساده‌ترین رژیم‌های دنیاست به خاطر اینکه شما را تشویق می‌کند تا از گروه‌های غذایی بیشتر در طول روز استفاده کنید به جای اینکه مدان انتخاب‌های غذایی‌تان را محدود کنید. همانطور که از اسمش هم پیداست این رژیم کاملا انعطاف‌پذیر بوده و شما می‌توانید در هر شرایطی آن را رعایت کنید.

بهترین رژیم دوستدار قلب: ۳.۸ امتیاز از ۵ امتیاز

این رژیم در دسته رژیم‌های بسیار مناسب و کارآمد برای بیماران قلبی و عروقی قرار گرفته است. محققان می‌گویند رژیم‌های غذایی که بر پایه استفاده از مواد غذایی گیاهی استوار است می‌تواند فشار خون و کلسترول بد خون را کاهش دهد و در نتیجه خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی را پایین بیاورد.

کاهش وزن در بلند مدت: ۳.۲ امتیاز از ۵ امتیاز

متخصصان معتقدند که این رژیم می‌تواند به شما کمک کند که به شکل قابل توجهی وزن کم کنید و وزن کاهش یافته را تا حداقل دو سال نگه دارید. مهم‌ترین مزیت این رژیم برای آن‌هایی که می‌خواهند وزن کم کنند این است که برنامه آنقدرها سخت نیست و به همین خاطر رسیدن به اهداف بلند مدت کاهش وزن به این وسیله ساده تر است.

وضعیت تغذیه‌ای: ۴.۵ امتیاز از ۵ امتیاز

از آنجا که این رژیم بر اساس دستورالعمل‌های تغذیه‌ای ملی در آمریکا طراحی شده است بنابراین غنی از مواد مغذی مورد نیاز بدن شما بوده و در این زمینه امتیاز خیلی بالایی می‌گیرد. این رژیم کاملا مغذی است بنابراین شما را در معرض خطر کمبودهای تغذیه‌ای که گیاهخواران مطلق با آن رو به رو هستند قرار نمی‌دهد.

امنیت غذایی: ۴.۷ امتیاز از ۵ امتیاز

با رعایت این رژیم برای کاهش وزن شما سوء تغذیه نمی‌گیرید، به شدت وزن کم نمی‌کنید و دچار عوارض خاصی که در رژیم‌های غلط نسبتا شایع است، از جمله ریزش مو و افتادگی پوست و… نخواهید شد. اما در نهایت برای شروع برنامه غذایی بهتر است از یک مشاور تغذیه کمک بگیرید.

کاهش وزن در کوتاه مدت: ۳.۴ امتیاز از ۵ امتیاز

با رعایت این رژیم غذایی در طی یک سال اول، وزن قابل توجهی از دست می‌دهید اما تحقیقات در زمینه تاثیرات کاهش وزن برنامه فلکسترین هنوز ادامه دارد.

رژیم غذایی فلسکترین را جدی بگیرید

رژیم فلکسترین چطور کار می کند؟

تبدیل شدن به یک فلکسترین برای خلاص شدن از شر اضافه وزن یعنی شما باید ۵ گروه غذایی را وارد برنامه روزانه‌تان بکنید که شامل گوشت‌های جدید (که شامل توفو یا پنیر سویا، لوبیا، عدس، آجیل و تخم مرغ است)، میوه‌ها و سبزیجات، غلات کامل، لبنیات و قندها و ادویه‌ها (هر چیزی که از گیاهان خشک گرفته می‌شود و به غذای شما طعم می‌دهد) است.
فلکسترین یک برنامه ۵ هفته است و برای تنظیم آن صبحانه شما باید حدود ۳۰۰ کالری، ناهار حدود ۴۰۰ و شام حدود ۵۰۰ کالری انرژی داشته باشد. هر میان وعده حداقل ۱۵۰ کالری است که می‌توانید یک یا دو تا از این میان وعده‌ ها در روز داشته باشید و کل انرژی توصیه شده در روز ۱۵۰۰ کالری است که بر اساس سن، جنس، قد، وزن و سطح فعالیت بدنی می‌توانید این مقدار را کمی بالا یا پایین تر ببرید.
برنامه فلکسترین برپایه استفاده از پروتئین‌های گیاهی به جای حیوانی تنظیم شده است. بنابراین شما می‌توانید به عنوان صبحانه شیر سویا یا غلات آماده و آجیل و توت بخورید. برای ناهار خوراک لوبیا با سالاد و نان سبوس‌دار داشته باشید. در میان وعده سیب و کره بادام زمینی بخورید و برای شما هم از سیب زمینی و برگر گیاهی کبابی استفاده کنید.

آیا با این رژیم وزن کم می‌کنم؟

بله. تحقیقات نشان داده است گیاهخواران معمولا کالری کمتری در روز مصرف می‌کنند، وزن کمتری دارند و شاخص توده بدنی و درصد چربی بدن‌شان هم پایین‌تر است. در واقع با تاکید روی مصرف میوه‌ها و سبزیجات و آجیل بیشتر، شما زودتر سیر شده و کالری کمتری وارد بدن‌تان می‌شود. با این کاهش کالری دریافتی و کمی فعالیت بدنی می‌توانید وزن کم کنید اما سرعت این کاهش وزن به خودتان بستگی دارد.

آیا با این رژیم باید ورزش هم بکنم؟

ورزش کردن در حین رژیم فلکسترین به شدت پیشنهاد می‌شود. بهتر از ۵ روز در هفته و هر بار به مدت ۳۰ دقیقه ورزش داشته باشید و شدت ورزشتان را در حد متوسط نگه دارید یا سه بار در هفته و هر بار به اندازه ۲۰ دقیقه با سرعت زیاد پیاده‌روی کنید. همچنین بهتر است حداقل دو بار در هفته ورزش قدرتی داشته باشید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *