یک کارشناس طب سنتی تدابیر رفع سرماخوردگی در زنان باردار را تشریح کرد. سید جواد علوی درباره تدابیر رفع سرما خوردگی در دوران بارداری, اظهار داشت: در دوران بارداری زنان باید از مصرف غذاهای سنگین پرهیز کنند. به گفته وی شیر بادام، شیر گردو، شیر پسته، شیر خرما, شربت عسل با آب لیمو ترش تازه، عرق بهار نارنج، سکنجبین, شربت آب لیمو بسیار مفید است همچنین زنان باردار در طول بارداری و زمان شیردهی باید از غذاهای بیات و مانده پرهیز کنند.

این کارشناس طب سنتی افزود: مصرف غذاهای تازه در طول بارداری و شیردهی بسیار به سلامت بچه بسیار کمک می‌کند, مصرف غذاهای تازه و عدم مصرف غذاهای فریزری و سبزی‌های فریزری بسیار به تولید خون خوب کمک می‌کند. مصرف سبزی‌های خشک بهتر از سبزی‌های فریزری است.

علوی گفت: برای رفع سرماخوردگی در دوران بارداری مصرف داروهای گیاهی ممنوع است چرا که احتمال آسیب به جنین بالاست. وی ادامه داد: اگر زنان باردار در طول بارداریشان سرما بخوردند بهتر است که کاچی از مخلوط ۲ قاشق غذاخوری آرد و دو لیوان آب, یک قاشق روغن زیتون، ۵ قاشق شکر، ۵ قاشق گلاب، کمی دارچین و کمی زعفران اضافه کنند, آنقدر روی حرارت به هم بزنند تا به قوام برسد و هر نیم ساعت یک نعلبکی از این کاچی مصرف کنند.

بخور در رفع سرماخوردگی زنان باردار بسیار اهمیت دارد این کارشناس طب سنتی خاطرنشان کرد: بُخور در رفع سرماخوردگی زنان باردار بسیار اهمیت دارد به این ترتیب که ۲۰۰ گرم تخم گشنیز، ۵۰ گرم آویشن، ۵۰ گرم مرزنجوش، ۵۰ گرم پونه, ۵۰ گرم گل خطمی همه را با هم مخلوط کنند و هر بار تقریبا به اندازه ۵ قاشق غذاخوری در پلوپز ریخته و حدود ۱۰ دقیقه بُخور بدهند.