1403/02/08

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

سوراخ کردن غضروف گوش چقدر درد دارد؟

سوراخ کردن غضروف گوش چقدر درد دارد؟

سوراخ کردن غضروف گوش چقدر درد دارد؟

لاله گوش امن‌ترین قسمت برای سوراخ کردن گوش است. سوراخ کردن غضروف نسبت به لاله گوش دردناک‌تر بوده زیرا بافت غضروف ضخیم و محکم‌تر است. بنابراین مطمئناً کمی درد و ناراحتی را تجربه خواهید کرد. برای اینکه بدانید چقدر درد دارد ناحیه غضروف گوش را نیشگون بگیرید. اگر نمی‌خواهید درد زیادی را تحمل کنید می‌توانید از کرم بی‌حس‌کننده‌ای که حاوی داروی لیدوکائین است استفاده کنید. از پزشک خود در مورد غلظت لیدوکائین و همچنین مارکی که می‌توانید استفاده کنید بپرسید.

سوراخ کردن غضروف چگونه انجام می‌شود؟

سوراخ کردن با سوزن

پانچ پوستی

تمیز کردن ناحیه غضروف با پنبه آغشته به مواد ضدعفونی‌کننده مانند بتادین یا الکل باید انجام شود. پس از این کار یک سوزن جدید، تازه و استریل به غضروف وارد می‌شود. اگر می‌خواهید سوراخ بزرگ‌تری برای گوشواره بزرگ‌تر ایجاد کنید پانچ پوستی روش مناسبی است. این روش شامل استفاده از یک دستگاه پانچ پوستی کوچک است. این ابزار یک سوراخ در غضروف شما ایجاد می‌کند مانند یک سوراخ کن معمولی یا پانچر کاغذ. این روش معمولاً برای سوراخ کردن حلزون صدف دار استفاده می‌شود. از آنجایی که سوراخ کردن از طریق غضروف انجام می‌شود در طی روش پانچ پوستی قسمتی از غضروف برداشته می‌شود. پانچ پوستی یک روش نسبتاً خطرناک است و فقط باید تحت راهنمایی یک پزشک متخصص انجام شود.

چگونه از غضروف گوش سوراخ شده مراقبت کنیم؟

سوراخ کردن گوش اگر در قسمت لاله گوش و در امتداد ناحیه مارپیچ انجام شود یک روش نسبتاً بی‌خطر است. خطر عوارض سوراخ کردن غضروف بیشتر است زیرا بهبودی در مقایسه با لاله گوش زمان بیشتری می‌برد. از این رو نسبت به سایر قسمت‌ها به مراقبت بیشتری نیاز دارد. در اینجا چند مرحله وجود دارد که باید برای مراقبت از غضروف سوراخ شده خود دنبال کنید:

  • ناحیه سوراخ شده را دو بار در روز یا با صابون و آب گرم، الکل مالیدن یا هر پاک‌کننده‌ای که سوراخ‌کننده شما توصیه می‌کند تمیز کنید. این کار باید حداقل به مدت ۳ ماه انجام شود
  • از دست زدن به سوراخ کردن گوش خودداری کنید. میکروب‌های موجود در دست شما می‌توانند منتقل شوند و باعث عفونت شوند
  • هر بار قبل از لمس یا تمیز کردن آن ناحیه دست‌های خود را بشویید
  • از رفتن به استخر‌ها یا پارک‌های آبی خودداری کنید

نتیجه‌گیری:

طبیعی است که پوست اطراف پیرسینگ متورم شود، قرمز شود و لمس آن برای چند روز دردناک باشد. همچنین ممکن است متوجه کمی خونریزی شوید. اگر تورم، قرمزی و خونریزی بیش از ۲ تا ۳ روز طول بکشد با پزشک خود تماس بگیرید. اگر فکر می‌کنید که عفونی است به پزشک مراجعه کنید. علائم عفونت عبارتند از:

  • تب
  • لرز
  • تورم و حساسیت در اطراف محل سوراخ شده
  • رگه‌های قرمز روی محل سوراخ شده
  • دردی که با گذشت زمان بدتر می‌شود

 

منبع:

www.medicinenet.com


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *