خانواده شوهرم توقع دارند شوهرم همه خریدها و تمام کارهایشان را انجام دهد و با وجود این که بچه‌های دیگری هم دارند، فقط به ما دستور می‌دهند! اصلا استقلال نداریم، فقط دخترهایشان و نوه‌های دختری بریز و بپاش دارند. علاوه بر این که تشکر نمی‌کنند، قدر نشناسند. اصلا اهل دعوت نیستند. چه کار کنیم که آرامش داشته باشیم؟
 پاسخ مشاور
این سوال مطرح می‌شود که آیا همسرتان هم به اندازه شما از این بابت ناراحت است یا خیر؟ اگر او با شما هم عقیده باشد، می‌تواند به شما در حل این مشکل کمک زیادی کند در غیر این صورت، کار قدری سخت‌تر خواهد شد؛ یعنی اگر همسرتان حرف شما را در این باره نپذیرد، احتمالا کمتر حاضر به همکاری خواهد بود. متاسفانه دخالت خانواده‌ها در زندگی زن و شوهر، گاهی باعث تخریب روابط بین آن‌ها می‌شود. این دخالت‌ها هرچند از سر دلسوزی است؛ ولی نتیجه عکس می‌دهد. پدر و مادرها باید بدانند که وقتی فرزندشان ازدواج می‌کند، مستقل شده است و نباید کاری کنند که باعث ایجاد مشکل در رابطه بین آن‌ها شود. پیشنهادهای زیر می‌تواند در حل این مشکل به شما کمک کند.
انتقادتان را فقط به شوهرتان بگویید
شوهرتان را واسطه انتقاد خودتان به خانواده‌اش قرار دهید؛ یعنی سعی کنید آنچه را که می‌خواهید به منظور انتقاد به مادرشوهر، پدرشوهر و سایر اعضای این خانواده انتقال دهید از طریق همسرتان باشد و از رودررو شدن مستقیم با آن‌ها در این باره خودداری کنید. شما درباره خیلی از مسائل می‌توانید به طور مستقیم با خانواده همسرتان روبه رو شوید و سعی کنید از طریق گفت‌وگو مشکلات‌تان را با آن‌ها حل کنید؛ اما به دلیل این که این موضوع به طور مستقیم به شما مربوط نمی‌شود، بهتر است به واسطه همسرتان حل شود تا به رابطه شما با خانواده‌اش آسیبی وارد نشود. تجربه نشان داده که این اقدام، نوعی پیشگیری است تا از مشکلات بعدی خودداری شود.
با سیاست عمل کنید
لازم نیست با فردی بجنگید. اگر انتظارات خانواده همسرتان از پسرشان زیاد است، شما هم خواسته‌های خود را با آرامش از همسرتان مطالبه کنید. اگر برآورده کردن مجموع این خواسته‌ها برای همسرتان دشوار باشد به ناچار تعادلی بین این دو برقرار خواهد کرد تا هم شما به خواسته‌هایتان برسید و هم بتواند خانواده‌اش را مجاب کند که انتظارات غیرواقع بینانه‌ای از او دارند اما پیشنهاد می‌کنم به جای این که به همسرتان در رابطه با خانواده‌اش تذکر دهید، سعی کنید خواسته‌های منطقی خود را مطرح کنید تا او را با حق و حقوق خودتان در این رابطه بیشتر آشنا کنید.
رابطه خود را با همسرتان بهبود بخشید
به طور کلی مردها وقتی در کنار کسی احساس خوبی دارند، سعی می‌کنند برایش وقت، انرژی و پول زیادی خرج کنند. قطعا همان‌طور که همسرتان با شما از روی عشق و علاقه ازدواج کرده، باید این رابطه را با همان کشش و جاذبه ادامه دهد تا بتواند احساس بهتری داشته باشد. به دنبال راه‌هایی باشید تا رابطه‌تان را از تکراری بودن نجات دهید و همیشه اتفاقات تازه‌ای را تجربه کنید. از مناسبت‌های مختلف مانند تولد، اعیاد و … برای غافلگیرکردن یکدیگر استفاده و هیجان را در زندگی تان حفظ کنید تا لبخند از چهره هیچ کدامتان پاک نشود. این تجربه‌های خوب در زندگی به خاطره‌هایی تبدیل می‌شود که «دوست داشتن» را پایدار می‌کند. وقتی دو نفر یکدیگر را دوست دارند، سعی می‌کنند با توجه به یکدیگر ، نیازهای همدیگر را برطرف کنند.