1403/02/01

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

علائم دیابت نوع ۱ اغلب در کودکان از بین می‌رود

علائم دیابت نوع ۱ اغلب در کودکان از بین می‌رود

علائم دیابت نوع 1 اغلب در کودکان از بین می‌رود

علائم دیابت نوع ۱ در کودکان اغلب توسط پزشک آنها فراموش می‌شود و این می‌تواند نگران کننده باشد. وقتی صحبت از سلامت فرزندانمان می‌شود والدین آن را در اولویت اصلی قرار داده‌اند. آنها با تیمی از متخصصان پزشکی همکاری می‌کنند تا مطمئن شوند فرزندشان در حال پیشرفت است و وضعیت خوبی دارد و اگر بیمار هستند می‌دانند که می‌توانند به آنها اعتماد کنند تا دریابند که چه چیزی اشتباه است و باعث می‌شود فرزندشان احساس بهتری داشته باشد.

با این حال اگرچه ممکن است مادر متخصص پزشکی نباشد اما همیشه مواردی وجود دارد که باید آنها را زیر نظر داشته باشد.

علائمی که به نظر می‌رسد نادیده گرفته می‌شوند عبارتند از تشنگی، ادرار زیاد، خستگی و کاهش وزن. اینها معمولاً به عنوان “علائم دیابت” در اطفال شناخته نمی‌شوند. اگر مادر متوجه این مسائل با فرزندش شود ممکن است لازم باشد از آنها برای آزمایش استفاده کند تا در صورت ابتلا به دیابت نوع ۱ تحت درمان و مداخله اولیه قرار گیرند. در حالی که دیابت یک بیماری “شایع” است اما در صورت عدم کنترل و درمان طولانی مدت می‌تواند شدید و حتی کشنده باشد.

مهم است که کودکان در اسرع وقت تشخیص داده شوند. ۳۹ درصد از والدین قبل از اینکه فرزند خود را برای مراقبت‌های پزشکی به خانه بیاورند مشکوک به دیابت بوده‌اند. پزشک اولیه بلافاصله علائم دیابت را تشخیص داد اما ۴۸ مورد به تأخیر افتاد و تشخیص داده نشد. این مهم است که مادر مراقب علائم اصلی ذکر شده در فرزند خود باشد و از تیم پزشکی خود درخواست آزمایش کنید زیرا همیشه بهتر است از ایمن باشید تا متأسف باشید.

 

منبع: www.moms.com


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *