1403/01/10

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

عوارض جدی تنبیه بدنی روی شخصیت و آی کیوی کودک

عوارض جدی تنبیه بدنی روی شخصیت و آی کیوی کودک

عوارض تنبیه بدنی

عوارض تنبیه بدنی روی شخصیت و آی کیو کودک

تنبیه فیزیکی در سال های گذشته یکی از مشکلات قابل بحث بوده است ،اگرچه تنبیه فرزند یک مسئله و راهکار شخصی است که شاید تصور نشود روی برخی از ابعاد کودک تاثیر گذار است اما محققان بیان می کنند عوارض تنبیه بدنی روی شخصیت و آی کیو تاثیر میگذارد ، تاثیراتی که نتیجه ی تحقیقاتی دقیق و مطالعات کامل است و در این بخش از بیا نی نی با آنها آشنا می شوید.
محققان زمان زیادی را صرف فهمیدن تاثیرات منفی فیزیکی روی ذهن کرده اند و در این زمینه کتابهایی به چاپ رسیده است.
 
عوارض تنبیه بدنی

عوارض روانی و ذهنی تنبیه بدنی کودک

عوارض تنبیه بدنی یا همان تنبیه فیزیکی روی آیکیو کودک

محققان بین دو گروه مطالعاتی انجام داده اند به این ترتیب که ۸۰۶کودک بین ۴ تا ۲ سال و ۷۰۴ کودک بین ۵ تا ۹ سال را از این لحاظ بررسی کردند، ۴سال قبل این گروه را دوباره مورد بررسی قرار دادند متوجه شدن آی کیو کودکان ۴ تا ۲ سال که تنبیه نشده اند ۵ درجه نسبت به آنهایی که تنبیه شده اند همچنین کودکان ۵تا ۹ که تنبیه نشده اند دو درجه ای کیو بالاتری دارند در نتیجه هر چقدر تنبیه کودکان بیشتر باشد رشد ذهن آنها باسرعت کمتری صورت می گیرد.
محققان افزوده اند همه والدین کودک باهوش دوست دارند پس باید از کتک زدن و درست کردن اشتباهات کودکان از این طریق خودداری کنید.
تنبیه برای کودکان استرس و نگرانی ایجاد می کند مخصوصا برای آن دسته از افرادی که سه بار در هفته یا بیشتر تنبیه می شوند فشار روانی ناشی از استرس می تواند باعث نگرانی و وحشت زدگی همیشگی آن ها یا حتی دل اشوبه میشود این نشانه با کاهش آی کیو همراه است.
عوارض تنبیه بدنی

عوارض تنبیه بدنی فرزند در رفتار و شخصیت او

عوارض تنبیه بدنی روی شخصیت کودک

طبق اطلاعات منتشر شده در مجلات روانشناسی خانواده و کودک آنهایی که مورد تنبیه قرار می گیرند بیشتر با والدینشان درگیرند و اخلاق های ضد اجتماعی وپرخاشگری و مشکلات عقلی درآنها بالاتر است و همان طور که می دانید خروجی تنبیه فیزیکی رفتار قابل قبولی نیست و دقیقا بر خلاف چیزی می شوند که والدین انتظار دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *