خراسان/ دختری که با وجود معلولیت به عنوان یک ورزشکار پاراالمپیک در دوومیدانی با ویلچر، ۱۷ مدال به دست آورد
 گاهی در زندگی احساس شکست می‌کنیم زیرا یک اتفاق تلخ و ناراحت‌کننده برای‌مان می‌افتد یا احساس بازنده بودن می‌کنیم زیرا هدفی را که مدت طولانی به دنبال آن بودیم، از دست داده‌ایم و دیگر به آن نخواهیم رسید. بعد هم معمولا از زمین و زمان می‌نالیم! از آن طرف، گاهی داستان‌هایی را می‌شنویم که مثلا فردی از دل سیاهی‌ها و مشکلات خودش را نجات داده و به هدف‌هایش رسیده است. در همه این داستان‌ها یک درس بزرگ است و آن این است که برای رسیدن به اهدافت همیشه راهی وجود دارد، حتی اگر آن راه پر از سختی و مشکلات باشد. قصه زندگی تاتیانا مک فادن یکی از همین داستان‌هاست. ستون بانوان امروز، درباره دختری است که با وجود معلولیت در طول زندگی حرفه‌ای خود به عنوان یک ورزشکار پاراالمپیک در دوومیدانی با ویلچر، ۱۷ مدال به دست آورد.
 
   در زمان تولد، از کمر به پایین فلج بود
تاتیانا مک‌فادن، ۳۴ سال پیش در روسیه با یک مشکل مادرزادی بزرگ به دنیا آمد و از کمر به پایین فلج بود. در آن زمان پزشکان بر این باور بودند که تاتیانا عمر طولانی نخواهد کرد. مادرش او را به دلیل فقر، همان سال اول تولد در یک پرورشگاه رها کرد. تاتیانا شش سال اول زندگی به دلیل نداشتن ویلچر روی دستانش راه می‌رفت اما زندگی او در شش سالگی دستخوش تغییری بزرگ و توسط یک خانواده آمریکایی به سرپرستی پذیرفته شد و  پس از مهاجرتش به آمریکا زندگی جدیدی  را آغاز کرد. در آمریکا، تاتیانا به دلیل سال‌ها تمرین و راه رفتن روی دستانش، قدرت زیادی در دستان خود داشت. فعالیت در رشته‌های ورزشی بسیاری مانند شنا، ژیمناستیک، بسکتبال با ویلچر، هاکی و دو و میدانی با صندلی چرخ‌دار را امتحان کرد اما در نهایت عاشق دوومیدانی با ویلچر شد و تصمیم گرفت تمام تلاشش را در آن به کار بگیرد تا موفق شود.
   گوشه‌ای از افتخارات تاتیانا
در سال ۲۰۰۴ وقتی تاتیانا تنها ۱۵ سال داشت، جوان‌ترین عضو تیم آمریکا در مسابقات پاراالمپیک شد. وی با دریافت یک مدال نقره و یک مدال برنز، آن مسابقات را به پایان رساند و با قلبی پر از شور و اشتیاق پیش خانواده‌اش برگشت. در پاراالمپیک   ۲۰۰۸ در حالی که ۱۹ ساله بود، چهار مدال ، در پاراالمپیک ۲۰۱۲ سه مدال و در پاراالمپیک ۲۰۱۶ چهار مدال طلا و دو مدال نقره دریافت کرد. تاتیانا در طول زندگی ورزشی خود در مجموع ۱۷ مدال در مسابقات ورزشی مختلف و پاراالمپیک کسب کرد و به معنای واقعی کلمه نشان داد که معلولیت محدودیت نیست و سختی‌ها نباید مانع ما برای رسیدن به اهداف‌مان در زندگی شود.

مترجم : فرنگیس یاقوتی منبع: theguardian.com