1403/01/10

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

لیست کامل سیسمونی نوزاد

لیست کامل سیسمونی نوزاد

لیست کامل سیسمونی نوزاد

سیسمونی نوزاد از همان روزهای اول، یکی از دغدغه‌های مادران باردار است. شناسایی مراکز خرید سیسمونی ارزان در تهران و شهرستان‌ها و تهیه لیست  کامل سیسمونی از اولین کارهایی است که این مادران باید انجام دهند. لیست سیسمونی می‌تواند شامل وسایل موردنیاز برای نگهداری، نظافت، تغذیه و حتی خواب عضو جدید خانواده باشد. اینجور مواقع معمولا بزرگترهای خانواده به کمک زوج‌های جوان می‌آیند و لیست سیسمونی ضروری را، البته به نظر خودشان، ارائه می‌دهند؛ با وجود این هرچقدر هم حواسمان باشد و از قدیمی‌ترها و بزرگ‌ترها و باتجربه‌ها پرس‌وجو کنیم، بازهم ممکن است یکی از وسایل لیست سیسمونی جا بماند. به همین دلیل در این مقاله برایتان لیست کامل سیسمونی نوزاد را آماده کرده‌ایم تا خیالتان از بابت خرید وسایل سیسمونی  راحت باشد و با در درست داشتن یک لیست کامل، راهی خرید شوید. 

لیست کامل پوشاک سیسمونی نوزاد

سیسمونی لباس نوزاد از مهم‌ترین بخش‌های خرید شماست. قیمت سیسمونی کامل نوزاد در سال ۹۷ دچار نوسان‌های زیادی بوده است؛ اما قیمت لباس خیلی جا به جا نشده است. با مراجعه به مراکز خرید سیسمونی ارزان در تهران و شهرستان‌ها می‌توانید لباس‌های مناسب از نظر جنس و قیمت را برای نوزادتان فراهم کنید. پیشنهاد می‌کنیم قبل از اینکه به فروشگاه‌ها سر بزنید، راهنمای خرید سیسمونی لباس نوزاد را مطالعه کنید.

لیست کامل سیسمونی نوزاد

لیست کامل لوازم تغذیه در سیسمونی نوزاد

در لیست کامل سیسمونی نوزاد، گزینه دیگری وجود دارد که شامل تغذیه او می‌شود. بیشتر موارد حیطه تغذیه در لیست سیسمونی ضروری قرار می‌گیرند. به همین دلیل سعی کنید گزینه‌ای را از قلم نیندازید. شیشه شیر، سر شیشه و موارد مشابه از جمله موارد موجود در این بخش هستند. دقت داشته باشید حتما پستانک، سرشیشه و شیشه شیر استاندارد برای فرزندتان تهیه کنید. 

لیست کامل سیسمونی نوزاد
 

لیست کامل لوازم بهداشتی در سیسمونی

اهمیت لوازم بهداشتی در سیسمونی نوزاد، کمتر از تغذیه نیست. در لیست سیسمونی ضروری از میان گزینه‌های زیر، پوشک هم قرار می‌گیرد که تهیه آن واجب است. با توجه به شرایط جدید اقتصادی، بعد از تهیه آن، راه‌های صرفه جویی در مصرف پوشک را هم مطالعه کنید تا از الان برای صرفه‌جویی بیشتر آماده شوید. 

لیست کامل وسایل خواب در سیسمونی نوزاد

برای تهیه اقلام موجود در سرویس خواب سیسمونی نوزاد، راهکارهایی وجود دارد که می‌تواند خرید را برایتان به صرفه کند. بنابراین قبل از این خرید، راهکارهای عملی برای کاهش هزینه سیسمونی به خصوص در حیطه سرویس خواب را بررسی کنید و بعد دست به اقدام بزنید. 

لیست کامل انواع اسباب‌بازی و لوازم تزئینی در سیسمونی نوزاد

خرید سیسمونی نوزاد نیاز به رعایت نکات زیادی دارد؛ به خصوص وقتی نوبت به خرید اسباب بازی می‌رسد. دقت داشته باشید اسباب بازی‌ها نباید از پلاستیک نامرغوب تهیه شده باشند. نباید شامل قطعات کوچکی باشند که احتمال دارد نوزاد آن‌ها را ببلعد. در عین حال عروسک‌هایی مثل عروسک پولیشی که کرک‌دار هستند، باید تا بزرگ شدن نوزاد از دسترس او خارج شوند. 

لیست سایر لوازم مورد نیاز در سیسمونی نوزاد

تشخیص اینکه لیست سیسمونی ضروری شامل چه چیزهایی می‌شود، بیشتر از هر چیزی به تشخیص شما بستگی دارد؛ برای مثال مواردی مثل صندلی غذا و روروئک طی چند ماه اول جزو ضروری‌ترین وسایل سیسمونی کودک قرار نمی‌گیرند و باعث می‌شوند قیمت یک سیسمونی کودک که ممکن است خیلی پایین تمام شود، نیازمند هزینه بالایی باشد. بنابراین بعد از سبک و سنگین کردن موارد هر لیست دست به انتخاب و خرید بزنید. 

چند نکته در مورد لیست سیسمونی نوزاد

  • اگر نوزاد در فصل سرما به دنیا می‌آید، در سیسمونی لباس او، لباس‌های گرم مانند شال و کلاه، ژاکـت، جلیقه و لباس گرم را فراموش نکنید.
  • با توجه به این‌که تا قبل از زایمان نمی‌دانید فرزندتان دقیقا چه وزن و اندازه‌ای دارد؛ بهتر است هنگام خرید  لیست سیسمونی نوزاد، لباس‌های صفر یا کوچک‌تر را به تعداد کم تهیه کنید.
  •  تعداد لباس و اینکه تا چه سنی بخواهید از قبل برای فرزندتان لباس بخرید به بودجه اولیه شما بستگی دارد؛ اما بهتر است خیلی آینده‌نگری نکنید و برای هر سن بیشتر از یکدست لباس نخرید.
  • حواستان باشد جنس لباس‌های سیسمونی حتماً نخی و از الیاف طبیعی باشد که برای فرزند‌تان حساسیت ایجاد نکند.
  • در مورد خرید لیست سیسمونی نوزاد در بخش تغذیه؛ چون هنوز منبع غذای نوزاد مشخص نیست (شیر مادر یا شیر خشک) بهتر است از همان ابتدا همه وسایل سیسمونی کامل خریده شوند.
  • فهرستی که در اینجا به آن اشاره‌شده لیست بسیار جامع و کاملی است.  باید گفت لزومی ندارد همه این موارد را از همان ابتدا برای نوزاد  تهیه کنید. می‌توانید لوازم ضروری‌تر را در اولویت قرار دهید و در مراحل بعدی رشد کودک، جزئیات بیشتری به اتاقش اضافه کنید. حتی ممکن است برحسب سبک زندگی خودتان بر روی چند مورد خط قرمز بکشید.
  •  یک پیشنهاد مهم این است که چندین مورد از اقلام این لیست را جدا کنید. اگر یکی از دوستان و اقوام از شما پرسید که برای سیسمونی نوزاد به چه چیزی احتیاج دارید، بعد از گفتن تعارفات معمول این موارد را عنوان کنید. در این صورت هم طرف مقابل از سردرگمی انتخاب وسیله مناسب نجات پیدا می‌کند و هم دیگر لازم نیست شما هم برای خرید این اقلام دست‌به‌کار شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *