جوانی هستم ۲۷ ساله با مدرک دیپلم. شغل ثابت ندارم و اوضاع مالی خودم و خانواده ام ضعیف است. دو سال است که ازدواج کرده ام. من و همسرم همدیگر را دوست داریم؛ ولی به دلیل بی پولی و بیکاری هنوز نتوانستم وسایل زندگی ام را فراهم کنم و عروسی بگیرم. مادرزنم قصد دارد طلاق دخترش را بگیرد. از این موضوع خیلی عذاب می کشم. لطفا راهنمایی ام کنید.
پاسخ مشاور
این که شما و همسرتان یکدیگر را دوست دارید خیلی خوب است و در هر زندگی مشترکی باید این رابطه صمیمی بین زن و شوهر وجود داشته باشد ولی غیر از بحث علاقه و دوست داشتن، یک سری واقعیت هایی نیز در زندگی هست که همه زوج های جوان باید به آن ها توجه کافی داشته باشند. یکی از این موارد داشتن شغل و قدرت تامین هزینه های زندگی مشترک و استقلال اقتصادی است.

این که شما با ۲۷ سال سن و گذشت دو سال از ازدواج تان هنوز نتوانسته اید شغلی داشته باشید و مقدمات عروسی تان را فراهم کنید نشانه خوبی نیست و احتمالا مادر همسرتان هم از تحقق این امر ناامید شده است و از روی اجبار تصمیم به جداشدن دخترش گرفته است وگرنه هیچ مادری طلاق را برای دخترش خوب نمی داند. این که شما از این موضوع معذب هستید به تنهایی مشکلی را حل نمی کند؛ بلکه باید اقدام عملی برای رفع این معضل بکنید.

البته علت این که چرا تا این مرحله نتوانسته اید کار مناسبی پیداکنید برای ما بیان نکرده اید؛ ولی بهتر است با مشاوره گرفتن از اطرافیان و انجام مشاوره شغلی و حرفه ای، هدف خود را مشخص کنید و برای رسیدن به آن برنامه ریزی کنید و اقدام مناسب را انجام دهید. سطح انتظاراتتان را تعدیل کنید اگر برای انتخاب شغل معیارهای سختی در نظر گرفته اید، بهتر است آن ها را تعدیل کنید تا بتوانید با توجه به توانایی ها و تخصص خود کار مناسب پیدا کنید.

اگر در رابطه با کار مورد نظرتان آرمانی فکر می کنید و این امر احتمال دستیابی شما را محدود می کند بهتر است با حداقل ها و از سطوح اولیه شروع کنید و سپس به دنبال پیشرفت و توسعه باشید. از خانواده همسرتان فرصت بخواهید اگر زندگی خود را دوست دارید تصمیم قطعی بگیرید و با فرصت خواستن از خانواده همسرتان برای خود یک موقعیت بسازید و توجه داشته باشید که باید از این موقعیت حداکثر استفاده را ببرید و با اقدامات عملی و جدی خود به خانواده همسرتان ثابت کنید که انگیزه و پشتکار لازم را دارید و همه تلاش خود را برای رفع این مشکل به کار می گیرید.