1403/01/31

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

ماساژ باروری چیست؟

ماساژ باروری چیست؟

ماساژ باروری چیست؟

تعریف ماساژ باروری از فردی به پزشک دیگر متفاوت است. اما به طور کلی شامل چند تکنیک مشابه است. ماساژ باروری می‌تواند شامل ماساژ بافت عمیق شکم باشد که هدف آن افزایش گردش خون است که به عقیده برخی از پزشکان باعث افزایش باروری می‌شود. همچنین می‌تواند شامل استفاده از نقاط خاص طب فشاری در اطراف پا به‌ویژه مچ پا‌های داخلی و خارجی باشد که مربوط به رحم، تخمدان‌ها و سایر اندام‌های تناسلی است. این‌ها در نوعی ماساژ پا به نام رفلکسولوژی استفاده می‌شوند. ت

 

آیا ماساژ باروری می‌تواند به باردار شدن کمک کند؟

هیچ تحقیقی وجود ندارد که نشان دهد ماساژ به طور کلی یا ماساژ باروری به طور خاص، می‌تواند به طور مستقیم بر باروری تأثیر بگذارد و شانس باردار شدن را افزایش دهد. اما ماساژ مانند یوگا و مدیتیشن، ممکن است به کاهش استرس کمک کند. برخی از مطالعات نشان داده‌اند که ماساژ باعث کاهش سطح کورتیزول (همچنین به عنوان هورمون استرس) در بدن می‌شود و سروتونین و دوپامین را افزایش می‌دهد که تصور می‌شود به رفاه و بهبود خلق و خوی کمک می‌کند.

ماساژ باروری مایا چیست و آیا واقعاً مؤثر است؟

این تکنیک معمولاً شامل ماساژ بافت عمیق در نواحی اطراف رحم و تخمدان‌ها می‌شود. قرار است رباط‌هایی که اندام‌های تناسلی را در کنار هم نگه می‌دارند مشخص کند به‌ویژه اگر اعتقاد بر این باشد که آن‌ها به درستی در یک راستا قرار نگرفته‌اند که ماساژدرمانگران مایا معتقدند که می‌تواند باعث ناباروری شود.

ماساژ خود باروری چیست؟

ماساژ خود باروری نوعی ماساژ است که به خود می‌دهید تا ظاهراً باروری شما را تقویت کند. این رایگان است و در صورت تمایل می‌توانید هر روز آن را انجام دهید، که یک مزیت اضافی است. درست مانند سایر انواع ماساژ باروری، روی ناحیه شکم متمرکز است. ماساژ خود باروری معمولاً شامل سکته‌های دایره‌ای عمیق در اطراف معده، در امتداد قفسه سینه و بالای استخوان‌های لگن است.

فواید ماساژ در زمانی که قصد بارداری دارید چیست؟

مزیت اصلی ماساژ زمانی که قصد بارداری دارید این است که می‌تواند مقداری از استرس را که می‌تواند خلق و خوی بچه دار شدن را از بین ببرد. برخی تحقیقات نشان داده است که زنانی که در زمان تخمک‌گذاری استرس بیشتری دارند نسبت به زنانی که استرس کمتری دارند (یا اصلاً) در زمان تخمک‌گذاری، احتمال بارداری کمتری دارند.

آیا هنگام تلاش برای باردار شدن، ماساژ دادن ضرر دارد؟

بیشتر انواع ماساژ هنگام تلاش برای باردار شدن ایمن هستند. اما وقتی باردار می‌شوید اینطور نیست. به طور کلی ماساژ در سه ماهه اول توصیه یا مجاز نیست و پس از آن فقط ماساژ‌های دوران بارداری توسط درمانگران آموزش دیده توصیه می‌شود. می‌توانید در حین ماساژ روی کمر خود بلند شوید. قبل از ماساژ با پزشک خود صحبت کنید، چه در حال تلاش برای باردار شدن هستید و چه در حال حاضر باردار هستید بنابراین او از وضعیت شما آگاه است. مطمئن شوید که در صورت انتظار به یک ماساژ درمانگر دارای مجوز که در ماساژ دوران بارداری مجرب است مراجعه کنید.

 

چه ماساژ‌هایی به بارداری کمک می‌کنند؟

 رفلکسولوژی:

رفلکسولوژی از نقاط خاصی از طب فشاری موجود در پا‌ها استفاده می‌کند تا به اندام‌های مرتبط با تولید مثل کمک کند. نقاط خاصی در اطراف مچ پا و بالای پا با تخمدان‌ها، رحم و لوله‌های فالوپ مطابقت دارد. برخی از ماساژدرمانگران معتقدند که اعمال فشار به این نقاط در زمان‌های مختلف چرخه می‌تواند شانس باردار شدن شما را افزایش دهد.

 ماساژ سوئدی:

ماساژ سوئدی محبوب‌ترین و شناخته شده‌ترین نوع ماساژ است. این شامل یک لمس سبک‌تر است و به خاطر آرامش بخش بودن آن مشهور است. اگر استرس تلاش برای باردار شدن بر شما سنگینی می‌کند این تکنیک نرم و ریتمیک می‌تواند به رفع تنش کمک کند.

 ماساژ شیاتسو:

این یکی دیگر از ماساژ‌های نقطه فشار است که می‌تواند برای ضربه زدن به نقاطی که با اندام‌های تناسلی مطابقت دارند و همچنین آن‌هایی که آرامش عمیق را تقویت می‌کنند مفید باشد.

 

نتیجه‌گیری:

ماساژ احتمالاً شما را باردار نمی‌کند و ماساژ باروری حتی ممکن است گمراه‌کننده باشد. اما ماساژ ممکن است مقداری از استرس، اضطراب و فراز و نشیب‌هایی را که ممکن است در هنگام تلاش برای باردار شدن تجربه می‌کنید کاهش دهد.

 

منبع:

www.whattoexpect.com


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *