1403/01/09

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

ماهیچه گوساله برای نوزاد مفید است؟

ماهیچه گوساله برای نوزاد مفید است؟

ماهیچه گوساله برای نوزاد مفید است؟

همیشه انتخاب مواد غذایی مناسب برای نوزاد، دغدغه اصلی مادر و پدرهاست . اینکه مواد غذایی که انتخاب می‌کنند برای او مضر نباشد و سلامتی‌اش را به خطر نیندازد. یکی از مواد غذایی که خیلی از والدین برای شروع تغذیه فرزندشان تردید دارند، گوشت قرمز است. اینکه از چه زمانی می‌توانند به نوزادشان گوشت قرمز بدهند، گوشت قرمز چه فواید و ضرری برای نوزاد شان دارد،‌ مهمترین سوالاتی است که در این زمینه مطرح می‌شود.

چرا نوزاد باید گوشت بخورد؟

پزشکان متخصص معتقدند بدن نوزاد بعد از ۶ و ۷ ماهگی نیاز شدیدی به آهن پیدا می کند. گوشت منبع خوبی از آهن و روی است. نوزادان برای رشد صحیح و جلوگیری از کم خونی به آهن زیادی احتیاج دارند ، بنابراین اضافه کردن گوشت به رژیم غذایی نوزاد راهی مناسب برای تهیه طبیعی این مواد مغذی است. اگر نوزاد از شیر مادر تغذیه می‌شود، آهن برای او از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. گوشت نه تنها سرشار از آهن است ، بلکه نوع خاصی از آهن نیز دارد که فقط در غذاهای حیوانی یافت می‌شود. این نوع نسبت به آهن موجود در گیاهان توسط نوزاد بهتر جذب می‌شود. گوشت همچنین دارای پروتئین، روی ، ویتامین B12 و چربی‌های زیادی است.
غذای کمکی نوزاد، هر آنچه باید بدانید!

خوردن گوشت برای نوزاد

نوزاد از چه زمانی می‌تواند گوشت بخورد؟

بهترین زمان برای استفاده از گوشت در رژیم غذایی نوزاد بعد از ۷ ماهگی است. یعنی زمانی که رشد کودک به ثبات رسیده است و به خوبی می‌تواند بنشیند و سرش را به طور ثابت بالا نگه دارد و در زمان غذا خوردن وقتی یک قاشق غذا در دهانش می‌گذارید آن را با زبانش بیرون نمی‌دهد. کارشناسان توصیه می کنند بهتر است تغذیه با گوشت را با یک پوره خیلی رقیق شروع کنید. گوشت حاوی آهن و زینک است که به راحتی جذب می‌شود .

برای استفاده از گوشت قرمز در رژیم غذایی نوزاد به این نکات توجه کنید:

  • قبل از شروع دادن گوشت به نوزاد حتما با پزشک متخصص مشورت کنید.
  • استفاده از گوشت را به تدریج و چند بار در هفته و به اندازه خیلی کم شروع کنید. دادن مقدار زیادی گوشت به نوزاد، باعث فشار آمدن به کلیه‌های او می‌شود. باید گوشت را به مقدار خیلی کم و بطور روزانه با غذا‌های دیگر مخلوط کنید و به نوزاد بدهید.
  • دستگاه گوارش نوزاد خیلی حساس است. باید گوشت باید کاملا پخته و پوره شود تا نوزاد بتواند آن را هضم کند. گوشت باید کاملا پخته باشد و در بافت میانی آن اثری از خامی نباشد.

خوردن گوشت برای نوزاد

ماهیچه گوساله برای نوزاد مفید است ؟

گوشت گوساله مقدار کمتری چربی نسبت به گوشت گوسفند است به همین دلیل برای مفیدتر است. به نظر نمی‌رسد که به طور طبیعی کودکان به گوشت گوساله آ‌لرژی نشان دهند. اما به دلیل اینکه بدن همه نوزادان مثل هم نیست و ممکن است یکی به گوشت گوساله واکنش نشان بدهد حتما قبل از استفاده از گوشت با پزشک متخصص مشورت کنید.پزشک با توجه به سابقه حساسیت و نوع این آلرژی نوع گوشتی که باید انتخاب کنید را مشخص می کند.
بیشتر بخوانید: طرز تهیه پوره برای نوزاد

چه گوشتهایی برای نوزادان ممنوع است؟

گوشت‌های فرآوری شده مثل سوسیس، کالباس و همبرگر برای نوزادان مضر هستند، چون این فرآورده‌ها سرشار از نمک و نیترات هستند. انواع سوشی و ماهی خام نیز برای نوزادان ممنوع است. حواستان باشد غذای نوزاد باید به طور کامل پخته شده باشد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *