1403/02/01

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

مصرف قرص اچ دی در بارداری به جنین آسیب می‌رساند؟

مصرف قرص اچ دی در بارداری به جنین آسیب می‌رساند؟

مصرف قرص اچ دی در بارداری به جنین آسیب می‌رساند؟

مصرف قرص‌های پیشگیری از بارداری از جمله قرص اچ دی در حالی که باردار هستید چقدر می‌تواند خطرناک باشد؟ مصرف قرص اچ دی به صورت ناآگاهانه یا با تجویز پزشک در دوران بارداری برای بسیاری از خانم‌ها در شرایطی که مدام توصیه می‌شود چند ماه پیش از بارداری بهتر است هیچ دارویی مصرف نکنید، می‌تواند نگران کننده باشد. با هم این موضوع را بررسی می‎کنیم.

اگر باردار هستید و تصادفی قرص اچ دی مصرف می‌کنید…

بیشتر خانم‌ها این نگرانی را دارند که آیا مصرف قرص ضد بارداری بر بارداری تاثیر می‌گذارد؟ مطالعات نشان می‌دهد که مصرف قرص اچ دری در چند هفته اول بارداری ممکن است روی رشد جنین تاثیر منفی نگذارد. اما ممکن است سوالات زیادی همچنان برایشان پیش بیاید که سعی می‌کنیم به آنها پاسخ دهیم.

قرص اچ دی در دوران بارداری

آیا با مصرف قرص اچ دی احتمال نقص هنگام تولد وجود دارد؟

بسیاری از زنانی که به طور ناگهانی و در زمانی که قرص جلوگیری از بارداری مصرف می‌کنند، باردار می‌شوند ممکن است نگران تولد نوزاد ناقص باشند. اما هیچ شواهد علمی مشخصی در دسترس نیست که نشان دهد استفاده از قرص پیشگیری از بارداری هنگام بارداری منجر به افزایش احتمال نقص هنگام تولد در نوزاد می‌شود.

آیا مصرف قرص اچ دی در بارداری باعث سقط جنین می‌شود؟

این ممکن است یکی دیگر از نگرانی‌های احتمالی خانم‌ها باشد اما باز هم هیچ اطلاعات آماری دقیقی نمی‌تواند بین آنها ارتباط برقرار کند. از آنجا که هورمون‌های موجود در این قرص برای ضخیم شدن مخاط دهانه رحم برای منع ورود اسپرم به رحم و توقف تخمک گذاری است، هیچ کدام از این موارد زمانی که لانه گزینی انجام شده باشد، اتفاق نمی‌افتد.
یک باور دیگر این است که مصرف قرص اچ دی میتواند باعث سقط جنین فوری شود. این قرص‌ها پس از انجام لانه گزینی در بدن هیچ تاثیری ندارند.

قرص اچ دی در دوران بارداری

آیا مصرف قرص اچ دی می‌تواند خطر زایمان زودرس ایجاد کند؟

برخی تحقیقات بیان می‌کنند زمانی که لقاح در حین مصرف قرص ضدبارداری انجام شود، خطر زایمان زودرس و وزن کم هنگام تولد و چند ناهنجاری مادرزادی دستگاه ادراری را نشان می‌دهد. البته تحقیقات در این زمینه گسترده نیست و هنوز پژوهشهای کافی در این زمینه انجام نشده است.
بارداری غیرمنتظره در هنگام استفاده از قرص ضد بارداری عادی نیست. اگر احساس می‌کنید باردار هستید برای تایید بهتر است آزمایش بارداری خانگی انجام دهید. در صورت باردار بودن بهتر است مصرف قرص اچ دی یا ال دی ضد بارداری را به یکباره قطع کنید. همچنین عاقلانه است که قبل از خرید قرص‌های ضد بارداری با دقت برچسب آنها را بخوانید تا خطرات احتمالی بروز بارداری را مشخص کنید. در هر صورت صرفنظر از عوامل خطر احتمال معقول است که برای راهنمایی بیشتر به پزشک مراجعه کنید.

تفاوت قرص ال دی و اچ دی

قرص‌های خوراکی جلوگیری از بارداری به دو صورت ال دی (LD) و اچ دی (HD) عرضه می‌شوند. تفاوت اصلی این دو نوع قرص در این است که قرص اچ دی مقدار هورمون استروژن و پروژسترون بالاتری نسبت به قرص ال دی دارد.
 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *