شور و شیرین/ زیادی شیرین شده؟
اگر غذای شما بیش از اندازه شیرین شد، کمی نمک به آن بیفزائید و یا آنکه یک قاشق سرکه به آن اضافه کنید، شیرینی اضافی را از بین خواهد برد. 

خارج کردن «کچاپ» از بطری!
گاهی انواع سس‌ها و خوراکی‌هائی که به‌ عنوان چاشنی بکار می‌رود و معمولاً درون بطری به فروش می‌رسد، سفت می‌شود بطوریکه از دهانه‌ی بطری بیرون نمی‌ریزد.
آسان‌ترین راه حل برای این مشکل آن است که یک نی مخصوص نوشیدن نوشابه به داخل بطری فرو ببرید و تا انتها فشار دهید، سپس آن را از بطری بیرون بیاورید.
هوای کافی که به این ترتیب وارد بطری می‌گردد، باعث می‌شود که محتویات بطری به راحتی از آن بیرون بریزد. 

وای غذا شور شد!
برای برطرف ساختن شوری بیش از حد غذا، باید از خوراکی‌هائی مانند سیب‌زمینی، سرکه و قند کمک گرفت. البته استفاده از این مواد، بستگی به نوع غذای شما دارد.
اگر این غذا، آبگوشت، سوپ، خوراک و یا تاس‌کباب است. برای از بین بردن شوری آن باید سیب‌زمینی‌های پخته شده را از آن خارج کنید و به جایش سیب‌زمینی خام قرار دهید.
سیب‌زمینی، نمک اضافی را به خود جذب خواهد کرد. البته سیب‌زمینی‌های پخته را نیز بعداً می‌توان مورد استفاده قرار داد.
چنانچه غذای شما فاقد سیب‌زمینی است، باز هم چند سیب‌زمینی موقتاً به داخل آن بیندازید تا شوری غذا برطرف شود و قبل از کشیدن غذا، سیب‌زمینی‌ها را خارج سازید.
روش دیگر آن است که یک قاشق سرکه و یک قاشق شکر به غذای شور اضافه نمائید. شوری غذا گرفته خواهد شد. 

مایونز زیادی
اگر هنگام درست کردن سالاد الویه،… اشتباهاً بیش از حد به آن سس مایونز زده‌اید و دیگر ماده‌ی غذائی ندارید که به آن اضافه کنید، به کار جالبی متوسل شوید و مقداری خرده ‌نان – تکه‌های نان تست– درون آن بریزید.
خرده نان‌ها با سس مایونز مخلوط شده و سس مایونز اضافی را جذب خواهد کرد. 

فلفل‌دان آسان!
اگر سوراخ‌های فلفل‌دان شما می‌گیرد، کافی است چند دانه فلفل سیاه درسته داخل آن بیندازید. نه تنها از مسدود شدن سوراخ‌های آن جلوگیری خواهد کرد، بلکه به پودر فلفل شما نیز طعم تازگی خواهد بخشید. 

برای جلوگیری از سررفتن غذا!
هرگاه یک تکه کره، یا چند قاشق غذاخوری روغن خوراکی درون آب برنج یا پاستا اضافه کنید، برنج یا پاستای شما سر نخواهد رفت و به یکدیگر نخواهد چسبید. 

پیاز
هرگاه پیازی را به دو نیم کرده‌اید و بیش از یک نیمه نیاز ندارید، روی نیمه‌ی باقیمانده، کره یا روغن بمالید.
به این ترتیب، هم تازه می‌‌ماند،‌ هم میکروب جذب نمی‌کند و هم اینکه هنگام مصرف، می‌توان از کره یا روغنی که روی آن مالیده‌اید در ماهی‌تابه استفاده کرد. 

نان
اگر داخل کیسه‌ی نان، یک ساقه‌ی کرفس بیندازید، نان را برای مدت بیشتری تازه نگه خواهد داشت.
برای آنکه نان خشک را تبدیل به نان تازه کنید، آن را درون هوله‌ی تمیز و مرطوبی بپیچید و به مدت ۲۴ ساعت درون یخچال بگذارید، سپس هوله را بردارید و نان را چند دقیقه در فر و یا روی اجاق گرم کنید. 

یخ و داروی تلخ!
پیش از خوردن یک داروی تلخ، اگر قطعه یخی را در دهان خود نگه دارید، تلخی آن را احساس نخواهید کرد. از این روش، به ویژه به هنگام خوراندن شربت‌های تلخ به بچه‌ها می‌‌توان استفاده کرد.