چند ترفند دارچینی که کمک می کند بدون مواد شیمیایی، موهایتان را رنگ کنید
اگر دوست دارید موهایتان را چند درجه روشن‌تر کنید راه‌های دیگری به جز راه‌های مرسوم شیمیایی مانند رنگ، هایلایت و دکلره وجود دارد. استفاده از دارچین یکی از این راه‌هاست که به کسانی که دوست دارند موهای چند درجه روشن‌تر داشته باشند اجازه می‌دهد بدون استفاده از ترکیبات شیمیایی هم به رنگ موی دلخواه خود برسند. در این مطلب درباره روش استفاده از دارچین بیشتر خواهیم گفت.

   رنگ مو با دارچین
با ترکیب مقداری دارچین و آب یک خمیر تهیه و به آن نرم‌کننده موی سر، اضافه کنید. این ماسک را روی سرتان بگذارید و همه موهایتان را به آن آغشته کنید. کلاه مخصوص رنگ
 روی سرتان بگذارید و بعد از ۶ ساعت موهایتان را بشویید. اکنون از موهای روشن‌تان لذت ببرید.
 جادوی دم‌کرده دارچین
استفاده از دم‌کرده دارچین یکی از بی‌دنگ‌و‌فنگ‌ترین روش‌های رنگ مو بدون مواد شیمیایی است. در یک قوری چند قاشق پودر دارچین را با آب دم کنید و بعد از سرد شدن اجازه دهید
 ۳ ساعت روی موهایتان بماند و سپس موهایتان را آبکشی کنید. متوجه خواهید شد موهایتان چند درجه روشن‌تر خواهد شد.
 دارچین و ماست، یک ترکیب برنده
چهار قاشق غذاخوری پودر دارچین را با ۲۰ قاشق ماست ترکیب کنید و روی موهایتان قرار دهید. برای رنگ گرفتن موها، این ترکیب باید حداقل۳۰ تا ۴۵ دقیقه روی موهایتان بماند و بعد از گذشت این مدت، موها را بشویید.
 حنا و دارچین، علاج موهای تیره
اگر می خواهید موهای قهوه‌ای رنگ یا هایلایت‌های روشن داشته باشید استفاده از ترکیب حنا و دارچین توصیه می‌شود. یک قاشق غذاخوری پودر دارچین، یک فنجان آب و سه قاشق غذاخوری پودر حنا را ترکیب کنید و اجازه دهید این ترکیب ۱۲ ساعت در دمای اتاق بماند تا آماده استفاده شود. بعد از گذشت این زمان، رنگ مو آماده است. این رنگ مو باید ۳ تا ۴ ساعت روی موهایتان بماند تا رنگ مدنظرتان به دست بیاید. بعد از سپری شدن این مدت زمان موها را کاملا آبکشی کنید تا متوجه تغییر رنگ آن شوید.
نویسنده : اکرم انتصاری | روزنامه نگار
منبع : بیا نی نی