1403/02/07

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

ناگفته‌هایی که یک زن باردار دوست دارد همسرش بداند

ناگفته‌هایی که یک زن باردار دوست دارد همسرش بداند

ناگفته‌هایی که یک زن باردار دوست دارد همسرش بداند

این نامه از زبان یک زن باردار به همسرش نوشته شده است. اگر باردار هستید و فکر می‌کنید تنها زنی هستید که احساساتی خاص را در این دوران تجربه می‌کند خوب است این نامه را بخوانید. شاید شما هم نیاز داشته باشید که نامه ای مشابه این را برای همسرتان بنویسید. چرا که نه!

بارداری چیست؟

دلم می‌خواهد در این نامه با تو روراست باشم. پس من را به‌خاطر این صداقت و اینکه خیلی راحت احساسات خود را با تو در میان می‌گذارم قضاوت نکن. راستش را بخواهی من هنوز هم دوست دارم مانند گذشته وقتی از سر کار به خانه می‌آیی برایم از همان هله هوله‌های خوشمزه بخری.
اگر نظر مرا بخواهی می‌گویم بارداری سفر بسیار زیبایی است که در آن دو نفر به هم پیوند می‌خورند. اما این بارداری تنها مربوط به من نیست و تو هم در آن سهیم هستی. در این دوران که گاه با خشونت، استرس و آشفتگی همراه است ما لحظاتی را خواهیم داشت که دریای آرام زندگی‌مان مواج و طوفانی است. من نشانه‌ها و احساساتی را تجربه کرده‌ام که هرگز در گذشته آن را تجربه نکرده بودم. البته می‌خواهم بدانی که همه چیز تنها در مورد من و نیازها و انتظاراتی که در این دوران دارم نیست بلکه دغدغه من علاوه بر بارداری در مورد رابطه وعشقمان و مهم‌تر از همه معجزه‌ای است که در درون من و توسط ما خلق شده است.

من در این دوران بیش از هر زمانی که فکر می‌کنی به حمایت و محبت تو نیاز دارم. برای طی کردن هر قدم از این راه من به پشتیبانی و محبت تو نیاز فراوانی دارم چون ما یک تیم دونفره هستیم. اما می‌خواهم این حقیقت را از زبان من بشنوی همانطور که بارداری برای من همراه با چالش‌ها و تجربیات جدید و گاه سخت است من به خوبی درک می‌کنم که این دوران برای تو هم شرایطی سخت را به همراه دارد. ممکن است من به خاطر تغییرات هورمونی صبر و تحمل گذشته را نداشته باشم و گاه ناخواسته از تو فاصله بگیرم. در این شرایط انگار من همان زنی نیستم که تو زمانی عاشقش شده ای و با او ازدواج کرده ای. اما حقیقت این است که هورمون‌های من گویی خشمگین هستند و باید درک کنی که تمامی تغییراتی که درخلق و خوی من ایجاد شده بیشتر آن به خاطر تغییرات هورمونی مخصوص این دوران است.

تغییرات هورمونی من

همسر عزیزم! حتی خود من نیز متوجه شده‌ام که این شخصیت جدید من همان شخصیتی که قبلا آن را می‌‌‌شناختم نیست گویی شخص دیگری شده‌ام. این مشکل باز هم به‌خاطر همان تغییرات هورمونی است. می‌خواهم صادقانه به تو بگویم که انگار خودم هم نمی‌توانم این شخصیت جدید را کنترل کنم. گاهی اوقات احساسات متضادی نسبت به تو دارم. در یک لحظه از تو متنفر هستم و حتی دلم می خواهم صورتت را مچاله کنم و در لحظه‌ای دیگر آنقدر به تو احساس نزدیکی و صمیمت می‌کنم که دوست دارم تو را در آغوش بگیرم. کاملا می فهمم اینکه تو فکر می‌کنی من تبدیل به یک زن سخت و مشکل‌آفرین شده ام. اما می‌خواهم این موضوع را نیز کاملا درک کنی که من اغلب خسته، متورم و همیشه گرسنه‌ام و مهم‌تر از همه تغییرات هورمونی دلیل اصلی این اتفاقات است. گاهی اوقات بر سر چیزهای کوچک گریه‌ام می‌گیرد گاهی اوقات هم سر هیچ و پوچ گریه‌ام می‌گیرد. اما در تمامی این لحظات می‌خواهم بدانی که من همیشه دوستت دارم.

تغییرات فیزیکی در بارداری من

اغلب اوقات به خاطر تغییرات فیزیکی جدید که تجربه کرده‌ام احساس زیبا بودن نمی‌کنم و گاهی اوقات حتی نمی‌دانم که چه حسی دارم. اما تنها چیزی که می‌دانم و مطمین هستم این است که من به تو نیاز دارم. من به جملات عاشقانه و«دوستت دارم» هایت نیاز دارم.
دلم می‌خواهد گاهی اوقات مرا شگفت‌زده کنی. نیازی نیست که برای اینکار درگیر هزینه و یا زحمت زیادی شوی. شاید درست کردن یک شام دونفره که توسط خودت آماده شده باشد بیش از هر چیزی مرا غافلگیر کند و به وجد بیاورد.
یک انسان کوچک در درون من است که انرژی زیادی را از لحاظ جسمی و روحی از من می‌گیرد. من تغییرات فیزیکی زیادی را در دوران بارداری‌ام تجربه کرده‌ام.
من مرتب گرسنه می‌شوم و به غذا نیاز دارم. هرچند نمی‌توانم غذایم را با تو قسمت کنم اما باز هم می‌خواهم که مراقب من باشی. با هیجانات من سهیم شو و بگذار زایمان خوبی را تجربه کنم.
گاهی اوقات دلم می‌خواهد از زبانت بشنوم که به من می‌گویی:«عزیزم به چیزی نیاز داری تا برایت فراهم کنم؟» اما افسوس که این جمله را نمی‌شنوم.
دلم می‌خواهد زمانی که من مشغول استراحت هستم تو بیشتر مراقب بچه‌های دیگرمان باشی. آیا این چیز زیادی است که انتظار دارم؟

تغییرات فیزیکی دوران بارداری

همراهی همسر بارداری مرا آسان می‌کند

من تنبل و چاق نیستم فقط به‌خاطر تغییر هورمون‌ها کمی تغییرکرده‌ام و به مراقبت و کمک بیشتری از سمت تو نیاز دارم. از تو می‌خواهم که حامی و همراه من در دورن بارداری باشی. برای مثال هنگام قرار ملاقات با دکتر مرا همراهی کنی، یا با یکدیگر فیلم تماشا کنیم، غذایی که دوست دارم را بخوریم و یا به تعطیلات آخر هفته برویم. دوست دارم تو هم مانند من نسبت به بچه‌ای که درشکمم است احساس داشته باشی و همانند من از اینکه با پاهای کوچکش به شکم من ضربه می‌زند هیجان‌زده شوی و لذت ببری. همسر عزیزم دوست دارم قبل از اینکه همه چیز مجددا تغییر کند بیش از همیشه با تو وقت صرف کنم.من به همراهی همسرم در بارداری نیاز وافری دارم.
به‌خاطر داشته باش که روزهای خوب و روزهای بد همیشه وجود دارند اما من از تو انتظاردارم که در هرشرایطی کنار هم باشیم و در کنار هم این روزها را پشت سر بگذاریم.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *