1403/01/09

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

نزدیکی در سه ماهه اول بارداری مجاز یا ممنوع؟

نزدیکی در سه ماهه اول بارداری مجاز یا ممنوع؟

نزدیکی در سه ماهه اول بارداری مجاز یا ممنوع؟

شاید فکر کردن به رابطه زناشویی آن هم در دوران بارداری برایتان سخت و نگران کننده باشد، به خصوص که احتمال سقط جنین در سه ماهه اول بارداری بیشتر از سه ماهه دوم و سوم است. بنابراین ممکن است فکر کنید نزدیکی در سه ماهه اول بارداری کار خطرناکی است.
اما بهتر است ترس و نگرانی را کنار بگذارید و به زندگی عادی‌تان برگردید!
علاوه بر تغییرات هورمونی، بدن شما هم در دست تغییراتی است که ممکن است مدام احساس کاهش و افزایش میل جنسی داشته باشید. باید منتظر احساسات غیرمنتظره باشید چراکه همه چیز دستخوش این تغییر بزرگ خواهد شد.
اوایل بارداری، بعضی خانم‌ها احساس خستگی و کسالت زیادی دارند و به زور می‌توانند کارهای روزمره شان را ادامه دهند- چه برسد به زندگی عاطفی!
بعضی‌ها هم مدام احساس گرسنگی می‌کنند. اما با این حال بعضی‌ها هم میل جنسی‌شان افزایش می‌یابد و دوست دارند در این دوران هم زندگی روزمره‌شان را داشته باشند و صمیمت خود را با همسرشان حفظ کنند.
در ادامه با دانستنی‌های نزدیکی در سه ماهه اول بارداری آشنا خواهید شد تا نه فقط سلامت جنین و خودتان را حفظ کنید، که از رابطه در این دوران لذت ببرید.

رابطه جنسی بعد از بارداری

حالت تهوع و نزدیکی

بعضی‌ها در سه ماهه اول بارداری به قدری حالت تهوع زیادی دارند که شاید اصلا نتوانند به رابطه زناشویی فکر کنند. تعداد کسانی که به اصطلاح «ویار» دارند و اوایل بارداری دچار تهوع صبحگاهی می‌شوند، اصلا کم نیست و شاید بهتر باشد به جای تهوع صبحگاهی به آن بگوییم «تهوع روزانه» چراکه در تمام طول روز با مادر است.
این تهوع ممکن است به خاطر واکنش جنین به هورمون بارداری hCG باشد. استروژن و پروژسترون هم ممکن است در این بدحالی تاثیرگذار باشند و سرعت عملکرد دستگاه گوارش را کاهش می‌دهند.
حالا احساس خستگی و کسالت بارداری را هم به تهوع اوایل بارداری اضافه کنید؛ پس تعجبی ندارد که به رابطه جنسی بی‌میل باشید. اما با همه این احساسات مختلف، اگر دوست دارید لحظات عاشقانه‌ای کنار همسرتان داشته باشید، خوب است این کار را به لحظاتی پایانی روز و قبل از رفتن به رختخواب موکول کنید که تهوع‌تان کمتر است.
خبر خوب این است که تهوع صبحگاهی معمولا بین هفته‌های ۱۲ تا ۱۴ بارداری تمام می‌شودد. بنابراین اگر در سه ماهه اول نمی‌توانید خود را برای رابطه زناشویی آماده کنید، کمی صبور باشید که به زودی دوباره می‌توانید به رابطه عاطفی‌تان برگردید.

افزایش میل جنسی در بارداری طبیعی است؟

با توجه به تغییرات زیادی که بارداری در بدن ایجاد می‌کند، اصلا بعید نیست که حس میل جنسی بعضی خانم‌ها همزمان با بارداری‌شان زیادتر شود. در مقابل بعضی‌ها هم ممکن است حس کنند میل جنسی‌شان کمی (یا خیلی زیاد) کاهش پیدا کرده!
اگر میل جنسی شما افزایش یافته، می‌توانید قدردان هورمون‌های بارداری و نیز افزایش گردش خون در ناحیه تناسلی خود باشید که حتی باعث می‌شود در طول رابطه، دفعا بیشتر و شدیدتر ارگاسم را تجربه کنید.
شاید هم در دوران بارداری، همینکه فکرتان از نگرانی درباره لوازم پیشگیری از بارداری و … رها شده، خود باعث افزایش میل جنسی‌تان شود.

رابطه زناشویی در دوران بارداری

نزدیکی در سه ماهه اول و خطر سقط

یک نفس راحت بکشید: هیچ منعی برای نزدیکی در دوره بارداری، حتی سه ماهه اول بارداری وجود ندارد.حتی اگر قبل از اینکه متوجه بارداری‌تان شوید، قرص ضدبارداری مصرف کرده‌اید، باز هم لازم نیست نگران باشید که هیچ تاثیری بر سقط جنین و … ندارد.
اگر شوهرتان از نزدیکی در بارداری واهمه دارد و نگران سلامت فرزندش است، به او اطمینان دهید که جای بچه در رحم شما امن است و دخول، نمی‌تواند آسیبی به او برساند.
تا زمانیکه پزشک به شما اطمینان دهد که نزدیکی خطری برای جنین ندارد، می‌توانید از لحظات عاشقانه‌ای که کنار همسرتان تجربه می‌کنید، لذت ببرید.
 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *