1403/02/06

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

نقش آب درمانی در دوران بارداری چیست؟

نقش آب درمانی در دوران بارداری چیست؟

نقش آب درمانی در دوران بارداری چیست؟

آب درمانی یا ماساژ درمانی که در آب انجام میشود میتواند در دوران بارداری موثر باشد.

فیزیولوژیکی بدن در آب میتواند به گردش خون شما کمک کند و کمر درد شما را کاهش دهد و حتی در زمان زایمان هم میتواند موثر باشد.

آب درمانی در دوران بارداری چه کمکی میتواند بکند؟

باتوجه به دوران بارداری شما روش‌های مختلفی برای آب درمانی وجود دارد.

نشستن در وان آب گرم در طول زایمان میتواند به آرامش شما کمک کند. استفاده از کمپرس سرد روی گردنتان به شما کمک میکند تا راحت تر نفس عمیق بکشید و خستگیتان را کاهش میدهد. شما میتوانید با استفاده از کمپرس گرم در ناحیه کمرتان به شل شدن عضلات لگن کمک کنید.

برای بسیاری از خانم ها آب درمانی بی فایده است. شما میتوانید در دوران بارداری با استفاده از اسپری آب سرد به خودتان و تمرکزتان کمک کنید. میتوانید از یک کیسه یخ در گردن و سرتان استفاده کنید تا خستگی تان کم شود. کمپرس گرم میتوانید در زمان شروع انقباضتان برای دردتان موثر باشد و درد را کاهش دهد.

 

دوران بارداری بدون آب گرم

بهتراست که در دوران بارداری از آب گرم استفاده نکنید . اگرچه آب درمانی برای تمام خانم های باردار مناسب است اما ممکن است شما زایمانتان داخل آب انجام نشود.

اگرکه خواستید زایمانتان در آب انجام شود حتما قبل آن با پزشکتان مشورت کنید تا مشکلی برایتان پیش نیاید.

مواردی که باید در رابطه با آب درمانی در دوران بارداری بدانید:

۱- در دوران بارداری بهتر است از آب گرم استفاده کنید البته حواستان باشد که آب داغ نباشد و  باید دمای بدنتان با آب یکی شود. زمانی که یاد آب داغ می افتید منظور آب ولرم و گرم است نه آب جوش.

۲- آب درمانی تقریبا برای تمام خانم های باردار مناسب است اما شما زایمانتان شاید داخل آب انجام نشود. تا زمانی که شما سالم باشید هیچ مشکلی ندارد برایتان و ار که میخواهید زایمانتان داخل آب باشد قبلش با پزشکتان مشورت کنید.اگر که پزشکتان موافقت کرد در رابطه با زمان زایمان با پزشک صحبت کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *