1403/02/01

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

نوشیدن زیادآب در تابستان، زنان باردار را دچار مسمومیت می کند

نوشیدن زیادآب در تابستان، زنان باردار را دچار مسمومیت می کند

نوشیدن زیادآب در تابستان، زنان باردار را دچار مسمومیت می کند

بیا نی نی: دمای بدن زنان باردار به دلیل تغییرات هورمونی نسبت به گذشته افزایش پیدا می کند و فصل تابستان و گرما نیز باعث افزایش دمای بدن افراد بیش از فصل های دیگر می شود. به همین دلیل زنان باردار در فصل تابستان دچار مشکلات مختلفی میشوند.

 

زنان باردار ظهر در خانه بمانند

یکی از اصلیترین مشکلاتی که زنان باردار ممکن است با در فصل تابستان روبرو شوند، عرق کردن و از دست دادن املاح و آب بدنشان است که اگر این املاح و آب از دست رفته جبران نشود، می تواند خطرات زیادی را برای مادر و جنین به همراه داشته باشد.

به زنان باردار توصیه می شود تا در ساعاتی که آفتاب در بالای آسمان قرار دارد، از خانه خارج نشوند و در صورت خارج شدن از خانه حتما لباس نخی، سبک، خنک و روشن بپوشند و به همراه خود یک بطری آب یا مایعات داشته باشند تا در صورت تشنگی از آن بنوشند.

 

بهترین نوشیدنی برای زنان باردار

بهترین نوشیدنیها، آب پرتقال، شیر و نوشیدنیهای ورزشی هستند که املاحی که با تعریق از دست می روند را جبران می کنند، ولی مصرف بیش از اندازه آب می تواند وضعیت خطرناکی به نام مسمومیت با آب در بدن ایجاد کند که ناشی از رقیق شدن شدید املاح بدن بوده و باخستگی مفاصل، اسپاسم عضلات و در موارد شدیدتر کاهش سطح هوشیاری تظاهر میکند.

همچنین مصرف میوه می تواند آب از دست رفته بدن را جبران کند و توان از دست رفته را به زنان باردار بازگرداند. تحقیقات نشان می دهد میوه ها به علت هضم بسیار آسان  می توانند ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن مثل ویتامین سی، اسید فولیک، پتاسیم، منیزیم و کربوهیدرات ها را تأمین کند، به علاوه مقدار بالای آب موجود در میوه می تواند به جبران آب از دست رفته بدن در این فصل کمک کند. بهتر است میوه را با پوست مصرف کنید، زیرا مقادیر بالای فیبر موجود در پوست میوه می تواند از بروز یبوست جلوگیری کند.

 

صرف میوه می تواند آب از دست رفته بدن را جبران کند

درمان بی اشتهایی در زنان باردار

مصرف سبزیجات را فراموش نکنید. قبل از مصرف میوه و سبزی حتماً آنها را خوب بشویید؛ زیرا احتمال انتقال باکتری و ویروس و در نتیجه بروز بیماری های عفونی در این فصل بسیار زیاد است.

بسیاری از زنان باردار در فصل تابستان به علت گرما دچار بی اشتهایی می شوند که مصرف لبنیات از جمله ماست می تواند در درمان بیاشتهایی زنان باردار کمک شایانی کند.

 

لبنیات برای زنان باردار مفید است

محققان توصیه میکنند مصرف لبنیات علاوه بر داشتن مقدار زیادی کلسیم، ویتامین دی و پروتئین، با مصرف ماست که هضم آن آسان بوده، میتوان در فصل تابستان به رفع بی اشتهایی ناشی از گرما کمک کرد.

توصیه میشود زنان باردار ازقرار گرفتن زیر حرارت مستقیم خورشید در وسط روز اجتناب کنند. زیرا خانم های باردار بیش ازدیگران مستعد سوختگی با نور خورشید هستند و حتما از کرم های ضد آفتاب استفاده کنند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *