پسری دارم که عاشق دختری شده است که وضع مالی‌اش از خانواده ما بهتر است. او فوق‌لیسانس دارد و پسرم لیسانس. الان هم به پسرم گفته که من از تو و خانواده‌ات سر تر هستم ولی چون عاشقت شدم با این موضوع مشکلی ندارم. می‌ترسم این کلاس گذاشتن‌هایش، در آینده برای پسرم در زندگی‌مشترکش، دردسرساز شود. راهنمایی کنید که چه کنم؟

 یکی از مولفه‌های مهم ازدواج افراد وجود اشتراک های مالی، اجتماعی، اقتصادی در دو طرف است. این موضوع عامل مهمی در ازدواج است و می‌تواند باعث ایجاد سوء تفاهم‌هایی در دو طرف شود اما در صورتی که علاقه بین دختر و پسر وجود دارد، می‌توانید با انعطاف بیشتری با موضوع برخورد کنید.

اگر سوء تفاهمی وجود دارد، سعی کنید با آرامش و منطق سوء تفاهم‌ها را حل کنید اما توجه داشته باشید در مرحله دیدار خانواده با یکدیگر شرایط مالی خود و پسرتان را برای خانواده ایشان به‌ صورت کامل توضیح دهید و انتظارات، توقعات و خواسته‌های خانواده مقابل را بپرسید تا متوجه شوید که آیا انتظارات خانواده ایشان با شرایطی که شما دارید، همخوانی دارد یا خیر. در نهایت، در صورت شکل گرفتن این ازدواج سعی کنید تفاوت‌های همدیگر را با احترام بپذیرید و چند جلسه مشاوره قبل از ازدواج را در برنامه‌های خود داشته باشید، مشاور ازدواج با مصاحبه و گرفتن آزمون‌های پیش از ازدواج می‌تواند به زوج ها در درک این که چه تفاوت‌ها و چه شباهت‌هایی دارند و این که آیا در بلندمدت می‌توانند با این تفاوت‌ها بسازند، کمک خواهد کرد.

نویسنده : فاطمه محمدی| کارشناس‌ارشد روان شناسی‌بالینی