1403/02/05

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

هر آنچه پیش از شروع مدارس باید انجام دهید

هر آنچه پیش از شروع مدارس باید انجام دهید

هر آنچه پیش از شروع مدارس باید انجام دهید

با تمام شدن تابستان کم کم فصل شروع مدارس نزدیک می شود و بهتر است با برنامه ریزی درستی که در این روزهای پایانی انجام می دهید فرزندنتان را برای رفتن به مدرسه آماده کنید. قطعا تهیه یک لیست از آنچه در این روزها باید انجام شود؛ کمک بیشتری به شما خواهد کرد. نتیجه استفاده از این لیست بازگشتی شیرین‌تر و شروع بهتری برای فصل مدارس خواهد بود.

یک شوی لباس راه بیندازید

برای صرفه جویی در هزینه های این دوران بهتر است پیش از خرید اونیفورم مدرسه، لباس سال قبل او را تنش کنید. اگر این لباس قابلیت استفاده داشت از خریدن لباس نو چشم پوشی کنید. هم چنین می توانید لباس های او را که برایش کوچک شده اند به موسسات خیریه و افراد نیازمند ببخشید.

فرم داروهای ضروری را پر کنید

بهتر است لیستی از داروهایی که فرزند شما ممکن است مصرف کند تهیه کنید و همچنین اگر به ماده غذایی خاصی آلرژی دارد حتما به معلم او اطلاع دهید.

برای بیدار شدن فرزندتان ساعت کوک کنید

اگر فرزند شما صبح های زود به سختی از خواب بیدار می شود حتما در خریدهای خود یک ساعت زنگ دار برای او بخرید. خرید ساعت هایی که صدای زنگشان به تدریج زیادتر می شود؛ انتخاب بهتری است. سعی کنید ساعت را طوری تنظیم کنید که پیش از اینکه شما او را بیدار کنید، با صدای آن بیدار شود.

لوازم التحریر بخرید

قبل از اینکه به خرید بروید لیستی از لوازم التحریر مورد نیاز فرزندتان در مدرسه را تهیه کنید. ممکن است بتواند از همان لوازم سال گذشته ش استفاده کند. پس نیاز به خرید دوباره آنها نخواهید داشت. معمولا کوله پشتی، دفتر، مداد، تراش و… از موارد مهم هستند.

کمد لباستان را مرتب کنید

پیشنهاد می کنیم پیش از شروع مدارس لباس های مورد نیازتان را شسته و اتو کنید. این کار به سریع تر حاضر شدنتان در صبح کمک می کند. همچنین بهتر است لباس کودکان از جنسی باشد که کمتر چروک شود.

درباره ناهار برنامه ریزی کنید

در ابتدا تصمیم بگیرید که فرزند شما به ظرف غذای جدید نیاز دارد یا خیر. سعی کنید از ظروفی استفاده کنید که در تولید آنها سرب به کار نرفته باشد. بعد در مورد آنچه به عنوان تغذیه در نظر می گیرید فکر کنید تا ظرفی با سایز و کارکرد مناسب خریداری کنید. مثل قمقمه برای نوشیدنی یا ظرف نگهداری میوه. جا ظرفی با طرح جذاب و هوس انگیز برای او انتخاب کنید.

تقویمتان را به روز رسانی کنید

با شروع مدارس قطعا برنامه ریزی های شما نیز تغییر خواهد کرد. در تقویم خود برای روزهای فرزندتان برنامه ریزی کنید. به طور مثال تعطیلات را در نظر بگیرید. فعالیت های خارج از مدرسه نظیر کلاس زبان یا ورزش را با ساعت مدرسه و تکالیف او تنظیم کنید. سعی کنید به عادت های خود چک کردن تقویم در هر بعد از ظهر را بگنجانید تا کارهای فردایتان را نظم دهید.

فضایی برای ذخیره و نگهداری از کاغذهای مهم در نظر بگیرید

قطعا با شروع مدارس هر هفته با تعدادی کاغذ روبرو می شوید که باید آنها را امضا کنید. برای آسان تر انجام شدن این کار، پوشه یا فضایی را برای گذاشتن آنها در منزل در نظر بگیرید. جایی که حتما کاغذها را دیده و امضا کنید. همچنین به فضایی برای نوشتن نکات مهم نظیر تقویم یا بورد کوچک برای یادآوری بعضی نکات نیاز دارید.

به تدریج ساعت بیدار شدن فرزندتان را تنظیم کنید

پیش از زمانی که مدرسه آغاز شود به خواب کافی فرزندتان توجه کنید. اگر در طول تابستان شب ها دیر میخوابید سعی کنید در زمان باقی مانده تا مدرسه هر شب ۱۵ دقیقه او را زودتر به تخت خواب بفرستید تا به زود خوابیدن عادت کند و صبح ها راحت تر بیدار شود. این کار به او کمک می کند تا روزهای آغازین مدرسه را با بی خوابی و خستگی شروع نکند.
 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *