1403/02/04

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

ورزش در بارداری، به مناسب هفته ملی سلامت زنان

ورزش در بارداری، به مناسب هفته ملی سلامت زنان

ورزش در بارداری، به مناسب هفته ملی سلامت زنان

هیچ شکی نیست که دوران بارداری با تمام روزهایی که تا به حال تجربه کرده‌اید، متفاوت است. از ویار و حالت تهوع صبحگاهی گرفته تا مشکل خوابیدن به پهلو و خطرناک بودنش، همگی شرایط ویژه‌ای برای بدن زن باردار ایجاد می‌کنند که نیاز به مدیریت دارد. مراجعه به پزشک و دریافت رژیم غذایی و مکمل‌های مورد نیاز بدن، تنها بخشی از مدیریت شرایط جدید است؛ بخش دیگر که بسیار از زنان باردار آن را جدی نمی‌گیرند، داشتن تحرک کافی و انجام ورزش در بارداری است.

 هفته ملی سلامت زنان

امروز روز جهانی فعالیت جسمانی زنان،در هر زمان و در هرمکان است و این هفته، هفته سلامت ملی بانوان ایرانی است. به همین بهانه وقتش رسیده که یادآوری کنیم لازم نیست ورزش در بارداری را کنار بگذارید؛ بلکه می‌توانید به راحتی با پزشکتان مشورت کنید و با تایید او به پیاده روی در بارداری یا سایر ورزش‌های سبک بپردازید.
ممکن است باردار شدن باعث مشغول شدن فکرتان شده باشد و دلتان بخواهد کمی به سلامت روحتان هم برسید و آرامش پیدا کنید، در این صورت بعد از تایید پزشک متخصص، یوگا در بارداری برایتان مناسب خواهد بود. از تمرین‌های ساده شروع کنید یا به کلاس‌های معتبر یوگا در بارداری بروید.
برای انجام هر فعالیت جسمانی در دوران ۹ ماهه حاملگی، باید و نبایدهای ورزش در بارداری را بدانید و از خودتان بیشتر مراقبت کنید. بعد از این مدت و تولد فرزندتان هم می‌توانید با وقفه لازم زمانی، دوباره سراغ ورزش کردن بروید و از خجالت بدنی که برای ترشح هورمون‌های شادی بخش و سلامت بیشتر به ورزش نیاز دارد، دربیایید. این هفته را برای خودتان و دوستانتان جشن بگیرید و لذت ببرید!


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *