1403/01/10

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

وقتی کودک پستانک را نمی‌خورد چه باید کرد؟

وقتی کودک پستانک را نمی‌خورد چه باید کرد؟

وقتی کودک پستانک را نمی‌خورد چه باید کرد؟

نوزاد گریه می‌کند و مادر یا پرستار پستانک را در دهان او می‌گذارند. برخی از نوزادان بلافاصله پستانک نمی‌خورند و به نظر می‌رسد برخی دیگر نمی‌توانند آن را در دهان خود نگه دارند. در عوض آن‌ها را روی تشک تخت خواب می‌اندازند. خرید یک گیره مناسب برای تناسب با دهان فرزندتان باعث می‌شود تا پستانک از دهانش نیوفتد. نگه داشتن پستانک در دهان نوزادان به چند دلیل بوده از جمله طراحی پستانک بوده است. برای کسب اطلاعات بیشتر به ادامه مطلب مراجعه کنید.

 

چرا پستانک برای کودک شما خوب است؟

 کودک را سرگرم می‌کند:

اگر سعی می‌کنید مدت زمان بین شیر خوردن را چند دقیقه طولانی کنید پستانک می‌تواند آنقدر کودک شما را آرام کند تا حواس او را پرت کند. همچنین می‌تواند به آرام کردن نوزاد شما در هنگام خواب کمک کند و او را از درد جسمی دور کند.

 کودک بهتر می‌خوابد:

برخی از بچه‌ها نیاز زیادی به مکیدن دارند که با گرسنگی واقعی آن‌ها ارتباطی ندارد و آن‌ها را در شب بیدار می‌کنند. علاوه بر این برخی از نوزادان بزرگتر از روی عادت به تغذیه شبانه نیاز دارند. بنابراین یک پستانک ممکن است میل به مکیدن را در زمانی که به گرسنگی مرتبط نیست برطرف کند و به کودک شما اجازه می‌دهد در طول شب کمی طولانی‌تر بخوابد زیرا به اندازه کافی بزرگ شده است. همچنین می‌تواند یک ابزار ضروری برای از شیر گرفتن شبانه باشد.

 پستانک‌ها ممکن است خطر SIDS را کاهش دهند:

استفاده از پستانک قبل از خواب و کاهش خطر ابتلا به سندرم مرگ ناگهانی نوزاد راکمتر می‌کند.

به سفر‌های هوایی کمک می‌کند:

اگر نیاز به سفر با یک نوزاد خردسال دارید می‌توانید از پستانک استفاده کنید زیرا او نمی‌تواند با خم کردن فک خود برای کاهش فشار گوش‌هایش را باز کند. بنابراین مکیدن پستانک می‌تواند ناراحتی را کاهش دهد.

 

چرا پستانک مدام می‌افتد؟

پستانک‌ها می‌توانند مشکل ساز باشند زیرا نوزادان آن‌ها را دوست دارند یا از آن‌ها متنفر هستند. اگر کودک شما در برابر پستانک مقاومت می‌کند سعی کنید آن را در هنگام استراحت در پایان شیر خوردن به کودک بدهید.

آیا مکیدن کودک شما ضعیف است؟

گاهی اوقات ممکن است به دلایل مختلفی مانند بی‌تجربگی و نارس بودن این اتفاق برای نوزاد شما بی‌افتد اما جای نگرانی وجود ندارد.

 

آیا این مشکل به مهارت‌های ضعیف دستی و حرکتی مرتبط است؟

ممکن است شیرخوار شما با فشار محکم شیر بخورد و سینه شما را بمکد. تنها مشکلی که در اینجا وجود دارد ناتوانی در هماهنگی حرکات برای بازگرداندن آن در دهان است. این با افزایش سن و رشد حرکتی بهتر می‌شود.

راه حل‌هایی برای اینکه کودک پستانک بخورد

 صبور باشید:

مدتی طول می‌کشد تا کودک شما به پستانک عادت کند. او ممکن است به کمی زمان نیاز داشته باشد تا این وسیله خارجی در دهانش بماند.

آن را برای سرگرمی به کودک بدهید:

بدانید که چگونه یکی به شما می‌گوید وقتی عصبانی هستید آرام باشید و این باعث عصبانیت شما می‌شود. وقتی نوزادان گریه می‌کنند و شما پستانک را پیشنهاد می‌کنید این موضوع نیز به همین صورت است. در مواقعی که کودک ناراحت است از دادن آن خودداری کنید زیرا ممکن است به جای اینکه آن را به عنوان یک تسکین دهنده تصور کنند آن‌ها را گیج کند. زمانی که کودک آرام و خوشحال است پستانک را به او پیشنهاد دهید

 آن را با شیر خشک یا شیر مادر بپوشانید:

اگر کودک شما نمی‌داند که با پستانک چه کاری انجام دهد آن را در کمی شیر فرو کرده تا او را وسوسه کنید تا آن را در دهانش ببرد. چه در جای خود بماند یا نه باز هم یک ترفند خوب برای نوزادانی است که نمی‌دانند با پستانک چه کنند.

 پستانک‌های مختلف را امتحان کنید:

از چند پستانک با اشکال، مواد و غیره مختلف استفاده کنیدتا ببینید کودک با کدام یکی راحت‌تر است.

 

منبع:

www.babygaga.com


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *