1403/01/28

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

پمپاژ سینه چیست؟

پمپاژ سینه چیست؟

پمپاژ سینه چیست؟

بیش از ۸۵ درصد نوزادان از شیر مادر تغذیه می‌کنند. مادران برای ذخیره شیر، رفع گرفتگی و یا افزایش شیر آن را پمپاژ می‌کنند. بعلاوه والدین اغلب ترغیب به شیر دادن می‌شوند زیرا نوزادان آنها خیلی کوچک یا نابالغ هستند و نمی‌توانند از شیر مادر تغذیه کنند. در گذشته بیان شیر مادر راهی برای تکمیل تغذیه با شیر مادر در نظر گرفته می‌شد و معمولاً فقط به دلیل ضرورت انجام می‌شد زیرا مادر به طور موقت در دسترس نبود یا کودک قادر به تغذیه از پستان نبود. بسیاری از زنان هنوز نمی‌دانند که فقط پمپاژ شیر مادر یک گزینه است. تحقیقات نشان می‌دهد که ۷۱ درصد از زنان تا به حال پس از زایمان هرگز چیزی در مورد پمپاژ سینه نشنیده‌اند. این کمبود اطلاعات ممکن است زنان را وادار به تأمین شیر مادر برای نوزادان کند. هنگامی که زنان در مورد گزینه پمپاژ سینه آموزش می‌بینند خیالشان راحت می‌شود و به راحتی به کودک شیر می‌دهند.

پمپاژ سینه چه مزایایی دارد؟

گاهی اوقات نوزادان دارای ضعف یا سایر مشکلات تغذیه‌ای هستند که تغذیه از پستان برای آنها سخت می‌شود. به جای اینکه به طور کامل از شیردهی منصرف شوید پمپاژ شیر مادر به شما امکان می‌دهد شیر خود را حفظ کنید و اطمینان حاصل کنید که کودک شما به اندازه کافی شیر می‌خورد.

چه موقع پمپاژ شیر را شروع کنیم؟

بیشتر مشاوران شیردهی توصیه می‌کنند قبل از شروع پمپاژ کودک خود را آماده کنید. برخی از افراد پمپاژ را انتخاب می‌کنند زیرا آنها حساسیت به غذا دادن از پستان را دارند و پمپاژ به آنها امکان می‌دهد تا شیر خود را حفظ کنند. در این شرایط ممکن است بخواهید هر چه زودتر پمپاژ را شروع کنید. اگر شما و کودک خود به هر دلیلی از هم دور هستید یا اگر به سادگی نمی‌توانید از پستان تغذیه کنید، باید شیر خود را پمپ و ذخیره کنید. اگر هدف شما پمپاژ شیر به جای شیردهی است کمی وقت بگذارید تا با یک مشاور شیردهی صحبت کنید تا بتوانید از ابتدا برنامه‌ای برای نحوه نگهداری و ساخت شیر مادر خود تهیه کنید. یک مشاور شیردهی همچنین می‌تواند به شما در مورد نیاز به پمپ برقی یا پمپ درجه توصیه کند. بیشتر افرادی که پمپاژ می‌کنند به دلیل اینکه تمام وقت کار می‌کنند یا اینکه می‌خواهند به طور انحصاری پمپاژ کنند، یک پمپ برقی یا یک پمپ بیمارستانی تهیه می‌کنند. این پمپ‌ها کارایی بیشتری دارند. به این معنی که شما می‌توانید هر دو سینه را همزمان پمپ کنید و بیشترین شیر را بگیرید.

نحوه ایجاد یک برنامه پمپاژ به چه صورت است؟

اگر می‌خواهید روی ذخیره شیر تمرکز کنید کودک خود را صبح روی سینه بگذارید و سپس ۱۰ تا ۱۵ دقیقه هر دو پستان را پمپ کنید. برخی از مادران بلافاصله پس از مراقبت از کودک شیر را پمپ می‌کنند و برخی دیگر یک ساعت پس از تغذیه کودک خود صبر می‌کنند. اگر قادر به شیر دادن به کودک خود نیستید و می‌خواهید اطمینان حاصل کنید که آنها هنوز شیر مادر دریافت می‌کنند، باید برنامه‌ریزی کنید که پمپاژ مکرر کودک خود را انجام دهید که معمولاً هر دو تا سه ساعت است. پمپاژ بین هر جلسه تغذیه و شب شما را خسته می‌کند و ممکن است منجر به تولید بیش از حد شیر شود. شما همیشه می‌توانید با یک ارائه دهنده خدمات بهداشتی یا مشاور شیردهی صحبت کنید تا در مورد اهداف تغذیه خود صحبت کنید و برنامه‌ای تهیه کنید که برای شما و کودک شما مناسب باشد.

 

منبع: www.verywellfamily.com


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *