1403/01/09

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

پیشنهادات متنوع و عالی برای صبحانه کودک

پیشنهادات متنوع و عالی برای صبحانه کودک

صبحانه کودک

غذاهای متنوع و مقوی برای صبحانه کودک

مهم ترین وعده ی غذایی در طول روز ، صبحانه است که برای همه افراد به ویژه کودکان در سنین رشد بسیار ضروری می باشد .خوردن یک صبحانه کامل و سالم سبب کاهش احتمال چاقی و اضافه وزن در کودکان، بهبودی در خلق و خو و رفتارها و حتی افزایش میزان تمرکز و توجه می شود بنابراین لازم است کودک خردسال خود را به خوردن همیشگی صبحانه عادت بدهید تا در بزرگسالی به بیماری های حاد مثل دیابت، بیماری قلبی و … دچار نشوند.

بعد ازحدود ۱۲-۱۰ ساعت خوابیدن و غذا نخوردن ، میزان انرژی ذخیره شده در بدن کودکان به حداقل می رسد و مغز آنها نیاز به سوخت کافی دارد بنابراین آنها پس از خواب لازم است که صبحانه ای که ترکیبی از پروتئین، فیبر، کلسیم وکمی چربی های سالم باشد ، مصرف کنند تا با انرژی روز خود را شروع کنند اما بسیاری از کودکان میل و رغبتی برای خوردن صبحانه ندارند و از خوردن صبحانه فراری هستند ، در این صورت چه باید کرد ؟

لازم است والدین در این صورت غذاهای متنوعی برای کودک خود در نظر بگیرند و او را به خوردن صبحانه ترغیب کنند. اگر کودک شما نیز جزو این دسته از کودکان است می توانید غذاهایی را که در این بخش از بیا نی نی آورده ایم ، را برای کودک خود تهیه کنید و میل او را به خوردن صبحانه چند برابر کنید.

صبحانه کودک

چه چیزهایی برای صبحانه کودک مفید و مقوی است؟

انواع غذاها برای صبحانه کودک

تست وانیلی فرانسوی

برای یک صبحانه خوشمزه و سالم این نان یک گزینه ساده و خوشمزه است. از دو عدد تخم مرغ، نصف لیوان شیر، کمی وانیل و شکررا با هم مخلوط کنید و نان تست را ۳۰ثانیه دراین مخلوط نگه دارید سپس کف یک تابه را چرب کنید و نان ها را در آن سرخ کنید تا طلایی شوند و در انتها پودر دارچین و عسل روی آن بریزید.

سیب پخته با دارچین، خامه و گردو

برای تهیه یک صبحانه با طعم و عطر مطبوع چند سیب قرمز را پوست بگیرید و از شب قبل،اجازه دهید که خیلی آرام نیم پز شوند. سپس سیب های پخته را قبل از سرو صبحانه، در ظرف بریزید و برای تزئین آن یک قاشق خامه، دو عدد گردو، عسل و کمی پودر دارچین بکار ببرید.

مینی پیتزای سالم برای صبحانه

شاید فکر کنید تمام پیتزاها مضر هستند اما پیتزایی که در این بخش از بیا نی نی برای وعده صبحانه دلبندتان می آموزید با ترکیبات کاملا سالم تهیه شده است . برای تهیه این پیتزای خوشمزه فقط کافیست روی خمیر مقداری تخم مرغ و پنیر و کمی گوجه فرنگی بگذارید.

پنکیک خانگی

پختن یک پنکیک خانگی بسیار بهتر از محصولات صنعتی است که مواد نگه دارنده در آنها به کار رفته است . پس به فکر سلامتی دلبندتان باشید و این صبحانه مقوی را با دستورالعمل ساده زیر برای او درست کنید ، آرد، تخم مرغ و شیررا با هم مخلوط کنید و در یک تابه بریزید تا سرخ شود ، سپس روی آن عسل، شیره انگور یا میوه های فصل بریزید تا برای کودکان لذت بخش تر گردد.

پنکیک خانگی برای کودک

پخت پنکیک خانگی برای صبحانه کودک

برای صبحانه کودک این غذاها درست کنید

سالاد میوه های تازه با عسل

گذاشتن یک بشقاب میوه پوست کنده کنار صبحانه تان برای بچه ها مفید است و توجه شان جلب خواهد شد. شما با درست کردن یک سالاد میوه در یک کاسه مخلوطی از ویتامین ها را جمع کرده اید ، می توانید در آخر بر روی ظرفتان شربت پرتقال، آلبالو یا عسل بریزید تا طعم تازه ای به سالاد میوه شما بدهد.

تاکوی سریع صبحانه

برای صبحانه کودک ورقه نازک از نان که روی آن پنیر چدار و تخم مرغ آبپز ورقه شده قرار داده اند بسیار مناسب است. شما می توانید از املت به جای تخم مرغ آب پزاستفاده کنید و مقداری سبزیجات نیز روی نان بریزید.

کره بادام زمینی

یکی از بهترین انتخاب ها برای صبحانه کودکان آنطور که در بیا نی نی می خوانید کره بادام زمینی است اما به این شرط که کودک شما به آن حساسیت نداشته باشد. کره بادام زمینی را روی نان و یا پن کیک بمالید و سپس مقداری عسل، موز ورقه شده، میوه ها و یا حتی هویج روی آن بریزیدو به کودک خود دهید تا میل کند.

ماست تزئین شده

۲۰۰ گرم ماست ساده را با یک قاشق غذاخوری مربا محبوب و یک قاشق چایخوری عسل و ۲قاشق غذاخوری بادام بو داده و ریز شده در ظرف ماست با هم مخلوط کنید و به فرزندتان دهید.

ماست برای صبحانه کودک

مخلوط ماست و عسل مناسب برای صبحانه کودک

صبحانه های متنوع برای کودکان

کسادیا (خوراک مکزیکی)

این خوراک در عرض ۵ دقیقه آماده می شود و برای غذای حاضری و توراهی بسیار مناسب است روش تهیه آن به این شیوه است که لایه یکنواختی از پنیر را روی تورتیا بمالیدو برش های سیب را روی پنیر بگذارید و یک تورتیای دیگر روی آن بگذارید و آن را برای آب شدن پنیر سی ثانیه در مایکروفر قرار دهید.

املت تخم مرغ و گل کلم

مواد لازم برای تهیه این صبحانه ، تخم مرغ درشت ۱ و نیم عدد، گل کلم به دلخواه (خرد کرده)، سیر یک حبه، پنیر فتای رنده شده یک دوم فنجان و برگ ریحان خرد شده (یک چهارم فنجان) ، روغن زیتون دو و یک دوم قاشق غذاخوری است . با یک چهارم قاشق چایخوری نمک تخم مرغ ها را بپزید.

سپس گل کلم ها را داخل روغن داغ بریزید تا نرم و قهوه ای شوند . سپس سیر را رنده کنید و یک چهارم قاشق چایخوری نمک و یک هشتم قاشق چایخوری فلفل به آنها اضافه کنید. روی گل کلم ها تخم مرغ ها بریزید و اجازه دهید ۵-۴ دقیقه بپزند. املت را داخل بشقاب بگذارید و روی آن کمی پنیر فتا و ریحان خرد شده بپاشید و آن را به کودکتان بدهید.

انواع غذای صبحانه کودک

بهترین صبحانه کودکان با تخم مرغ و کلم

بهترین و سالم ترین صبحانه کودکان

صبحانه در یک لیوان

برخی اوقات که بسیار عجله دارید درست کردن یک صبحانه سریع بسیار کارآمد است . صبحانه ای که کودکتان نیز آن را بسیار دوست دارد . مقداری شیر را داخل لیوان بریزید سپس کمی موز و یا توت فرنگی یخ زده به آن اضافه کنید. بعد آنها را داخل مخلوط کن بریزید تا مخلوط شوند و کمی ماست کم چرب به آنها اضافه کنید.

املت تخم مرغ

یکی از صبحانه های مقوی برای کودکان که سرشار از پروتئین است املت تخم مرغ می باشد. در یک کاسه تعدادی تخم مرغ بشکنید و ۱ قاشق سوپخوری آب و یک دوم قاشق چایخوری نمک به آن اضافه کنید و پس از داغ شدن روغن آن را داخل ماهی تابه بریزید و بگذارید بپزد سپس کمی از سبزیجات معطر و یا نعناع روی آن بپاشید.

کورن فلکس و برشتوک همراه مغزها

یکی از صبحانه های لذت بخش برای کودکان که بسیار سریع آماده می شود و بچه ها عاشق آن هستند کورن فلکس و برشتوک است. برای بالا بردن ارزش غذایی این صبحانه به آن کشمش، بادام و میوه های خشک شده اضافه کنیدو به جای شیرهای ساده از شیرهای طعم دار استفاده نمایید.

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *