1403/02/09

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

چرا در دروان بارداری افراد احساس سرما می‌کنند؟

چرا در دروان بارداری افراد احساس سرما می‌کنند؟

چرا در دروان بارداری افراد احساس سرما می‌کنند؟

اگر در دوران بارداری مرتبا احساس سرما می‌کنید این می‌تواند یکی از این دلایل یا شرایط مختلف در دوران بارداری باشد. وقتی متوجه شدید که باردار هستید یکی از علائمی که احتمالاً پیش بینی نمی‌کردید، احساس سرما در تمام مدت است زیرا داستان ‌گر‌گرفتگی معمولاً گفته می‌شود. احساس سرما در دوران بارداری ممکن است به این معنی باشد که شما به سادگی یک بیماری قابل درمان دارید. ادامه مطلب را بخوانید تا در مورد علت احساس سرما در بارداری بیشتر بدانید.

۱- فشار خون پایین

مادران باردار نباید فقط مراقب فشار خون بالا باشند بلکه آن‌ها باید مراقب فشار خون پایین خود باشند، زیرا این مورد نیز امری عادی است. فشار خون پایین می‌تواند هنگامی رخ دهد که گردش خون اضافی به بدن شما برخورد کند، زیرا تلاش می‌کند خون کافی برای شما و نوزاد در حال رشد را تأمین کند.

 

۲- کم خونی

کم خونی در بارداری به دلیل کمبود گلبول‌های قرمز معمول است. یکی از علائم کم خونی سردی دست و پا است. در هفته ۲۸ بارداری می‌توانید با آزمایش خون از نظر کم خونی آزمایش کنید. کم خونی می‌تواند احساس خستگی و ضعف در شما ایجاد کند. بنابراین بهتر است آن را کنترل کنید. نارسایی کمبود آهن زمانی اتفاق می‌افتد که بدن آهن کافی برای تولید مقدار کافی هموگلوبین ندارد. آهن به طور طبیعی در غذا‌های خاصی مانند سبزیجات برگ سبز وجود دارد که نوعی ویتامین B است. برای تشکیل سلول‌های قرمز خون سالم به ویتامین B۱۲ نیاز دارید.

 

۳- تب

احساس ناگهانی سردی شدید ممکن است نشانه تب باشد که عوارض زیادی ایجاد می‌کند. تب در بارداری ممکن است به ناهنجاری‌های هنگام تولد در گوش، چشم، صورت، گردن و دستگاه تناسلی کمک کند. در صورتی که تب شما در دوران بارداری بالاتر از ۹۹. ۵ درجه فارنهایت (۳۷. ۵ درجه سانتیگراد) باشد باید به پزشک مراجعه کنید.

 

۴- ممکن است دچار کم کاری تیروئید باشید

احساس سرما در تمام مدت نشانه کم کاری تیروئید است. علائم دیگر کم کاری تیروئید شامل افزایش وزن، خستگی و تورم است. اگرچه این بیماری جدی نیست اما در صورت عدم درمان می‌تواند به راحتی از طریق آزمایش خون ساده تشخیص داده شود.

 

۵- اضطراب

احساس سرماخوردگی ممکن است به این معنی باشد که شما دچار اضطراب شده‌اید و این یک اتفاق بسیار معمول در بارداری است. دلیل این که اضطراب شما را سرد می‌کند این است که خون از اندام‌های غیرضروری مانند پوست شما به اعضای مهمتری مانند قلب شما تغییر مسیر می‌یابد.

چطور خودمان را گرم کنیم؟

سرماخوردگی همراه با سایر علائم بارداری می‌تواند یک کشش واقعی باشد. با این حال روش‌هایی برای گرم شدن وجود دارد. اما بدن هر خانم بارداری متفاوت است و روش مورد نظر خود را خواهد داشت. این‌ها چند توصیه مفید است:

  •  اگر دکتر شما می‌تواند یک مکمل آهن برای شما تجویز کند. اگر کم خونی تشخیص داده شود این یک گزینه عالی خواهد بود.
  •  در صورت تشخیص کم کاری تیروئید، پزشک داروی جایگزین هورمون تیروئید برای شما و کودک شما تجویز می‌کند.
  •  اگر از اضطراب رنج می‌برید و لرز داریدمراقبت از خود را بیشتر در زندگی روزمره خود بگنجانید. به دنبال یک عضو یا دوست معتمد خانواده باشید تا با او صحبت کنید. یک مشاور نیز می‌تواند بسیار کمک کند.
  •  اطمینان حاصل کنید که ویتامین قبل از تولد شما حاوی آهن است. به احتمال زیاد چنین خواهد شد، اما خوب است دوباره بررسی کنید.

 

نتیجه‌گیری

به رختخواب بروید و جوراب و لباس‌های گرم بپوشید. احساس سرما در بارداری می‌تواند به این معنی باشد که بدن شما می‌گوید استراحت کنید و آرام باشید یا به پزشک مراجعه کنید. مثل همیشه به شما توصیه می‌شود که در طی این نه ماه بیشتر به تغییر اندام خود توجه کنید.

 

منبع: www.babygaga.com


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *