1403/02/06

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

چرا نوزاد تازه متولد شده را تا بغل نکنیم نمی‌خوابند؟

چرا نوزاد تازه متولد شده را تا بغل نکنیم نمی‌خوابند؟

چرا نوزاد تازه متولد شده را تا بغل نکنیم نمی‌خوابند؟

مواقعی وجود دارد که مادر ممکن است متوجه شود که نوزادش نمی‌خوابد مگر اینکه بغل گرفته شود. در حالی که برخی از نوزادان دوست دارند گاهی اوقات بخوابند و برخی دیگر اصلاً بدون در آغوش گرفتن نمی خوابند اما در آغوش گرفتن توسط مادر احساسی مشابه احساس درون رحم ایجاد می کند. کودک می تواند ضربان قلب شما و عطرتان را احساس کند. با این حال بغل کردن نوزاد به خواب ممکن است همیشه ممکن نباشد و حتی ممکن است ناامن باشد. این مقاله را بخوانید تا با دلایلی که نوزاد تازه متولد شده تا زمانی که در آغوش گرفته نمی‌خوابد و راه‌هایی برای تشویق او به خوابیدن در گهواره یا کاسه بدون در آغوش گرفتن آن‌ها آشنا شوید.

به چه علت برخی نوزاد فقط در بغل می‌خوابند؟

رفلکس مورو:

زمانی اتفاق می‌افتد که کودک با صدای بلند یا حرکت در طول خواب عمیق دچار وحشت شود. باعث می شود که هنگام گریه دست یا پاهای خود را دراز کند و سر خود را به عقب پرتاب کند. در حالی که کودک خود را در گهواره قرار می دهید یک حرکت ناخودآگاه یا نادرست ممکن است رفلکس مبهوت را برانگیزد و از شما بخواهد که او را در آغوش خود آرام کنید.

احساس خستگی:

اگر کودک شما به طور کامل خود را خسته کرده باشد ممکن است بداخلاق و عصبانی شود و در هنگام خواباندن او با مشکل مواجه شود. علاوه بر این آنها ممکن است در آغوش شما بخوابند و هنگامی که می خواهید آنها را در گهواره خود قرار دهید باعث سر و صدا می شود.

عادت:

اگر کودک شما از بدو تولد عادت به خوابیدن در آغوش شما داشته است این ارتباط خواب ممکن است باعث شود که او در برابر تنها خوابیدن مقاومت کند.

اضطراب جدایی:

اضطراب جدایی معمولاً در نوزادان بین شش ماه تا سه سال دیده می شود. این باعث می شود که نوزادان هنگام جدا شدن از والدین یا مراقبان خود مضطرب شوند و در نتیجه رفتارهای بداخلاقی و چسبناکی ایجاد کنند

چگونه نوزاد خود را بدون در آغوش گرفتن بخوابانیم؟

نوزاد خود را قنداق کنید:

قنداق کردن تمرین پیچیده کردن کودک در پتویبوده و بهترین راه برای مبارزه با رفلکس مورو است. این شبیه محیط راحت داخل رحم است و در نتیجه به آرامش کودک و ایجاد خواب خوب کمک می کند.

بگذارید بوی شما را حس کند:

قبل از قنداق کردن نوزاد پتوی قنداق را در تماس نزدیک قرار دهید تا عطر شما را بگیرد. بوی ماندگار شما روی پتو ممکن است به خواب بهتر کودک کمک کند.

از نویز سفید استفاده کنید:

رنویز سفید فرکانس های مختلف صدا را ترکیب می کند تا به کاهش تاثیر صداهای بلند در محیط اطراف کمک کند. داشتن دستگاه نویز سفید در اتاق در حالی که کودک خواب است به جلوگیری از بیدار شدن او به دلیل صداهای اطراف یا رفلکس مورو کمک می کند.

قبل از زمین گذاشتن کودک خود را در آغوش بگیرید:

قبل از خواباندن کودک در شب در گهواره خود او را حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در آغوش خود بگیرید یا تا زمانی که خواب آلود شود. سپس آنها را قبل از اینکه بخوابند در گهواره قرار دهید. این کار آنها را تشویق می کند تا به طور مستقل به خواب بروند و به کودک خود بیاموزند که خود را آرام کند.

از دادن غذا به کودک برای خوابیدن خودداری کنید:

از دادن غذا به کودک خود برای خوابیدن خودداری کنید تا از عادت کردن او به این نوع تغذیه در شب که ممکن است بعداً برای شما دشوار باشد جلوگیری کنید. در عوض کمی قبل از خوابیدن به آنها غذا بدهید.

چه زمانی باید جلوی خوابیدن کودک خود را بگیرید؟

ممکن است پس از شش ماهگی کودکبه سختی بخوابد . شما ممکن است یک روال قبل از خواب را در همان زمان ایجاد کنید مانند حمام کردن، پوشیدن لباس خواب، در آغوش گرفتن و غذا دادن.

نتیجه‌گیری:

نوزادان تازه متولد شده ترجیح می دهند تا جایی که ممکن است با مادر خود در تماس باشند و در آغوش بنشینند زیرا این کار از محیط رحم تقلید می کند و به آنها کمک می کند آرام بمانند. بنابراین، آنها ممکن است برای سازگاری با محیط جدید خود وقت بگذارند، که کاملاً خوب است. فقط در آنجا بمان کودک شما یاد می گیرد که به طور مستقل با روال قبل از خواب و آموزش خواب مناسب بخوابد.

 

منبع:

www.momjunction.com


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *