1403/01/10

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

چرا کودک من سرفه کاذب می‌کند؟

چرا کودک من سرفه کاذب می‌کند؟

چرا کودک من سرفه کاذب می‌کند؟

برای نوزادان معمول است که وانمود کنند که سرفه یا عطسه می‌کنند. در واقع این یکی از اولین راه‌هایی است که آن‌ها سعی می‌کنند با ما ارتباط برقرار کنند. در بیشتر موارد سرفه ساختگی اقدامی برای جلب توجه مراقب است. همچنین زمانی که نوزادان مهارت جدیدی را جمع‌آوری می‌کنند یا انجام کاری را یاد می‌گیرند معمولاً یک لحظه هیجان‌انگیز است. خواه تکان دادن انگشتان پا، لبخند زدن، دست تکان دادن برای خداحافظی، سرفه یا یادگیری نحوه پریدن کودکان نوپا تمایل دارند مهارت جدید را برای سرگرمی تمرین کنند. بنابراین سرفه‌های ساختگی کودک شما همیشه نباید دلیلی برای نگرانی باشد. یکی از کاربردی‌ترین راه‌ها برای غلبه بر این مشکل زمانی است که متوجه سرفه‌های کودکتان می‌شوید و کمتر از چهار ماه سن دارد. توجه داشته باشید که سرفه‌های ساختگی رفتاری است که کودکان نوپا در حدود شش ماهگی ایجاد می‌کنند و در نهایت با یادگیری صحبت کردن از بین ‌می‌روند. بنابراین اگر کودک شما قبل از این سن زودتر سرفه می‌کند بهتر است به دنبال مشاوره پزشکی باشید. نکته عملی دیگر برای تشخیص سرفه‌های تقلبی از سرفه‌های واقعی این است که والدین سرفه‌های برگشتی داشته باشند و پاسخ یا خنده دریافت کنند. همچنین اگر کودک شما سرفه خشکی داشت که چند روز طول کشید فوراً به پزشک مراجعه کنید زیرا ممکن است چیزی جدی باشد.

 کودک نیاز به توجه دارد:

آن‌ها ممکن است متوجه شده باشند که هر بار که سرفه می‌کنند شما به احتمال زیاد می‌دوید آن‌ها را بردارید و آن‌ها را در آغوش خواهید گرفت.

 می‌خواهد سرگرم شود:

بچه‌ها بازیگوش هستند. آن‌ها تمایل دارند سرفه‌های ساختگی را به عنوان یک فعالیت سرگرم‌کننده با والدین خود انجام دهند. زمانی که به سرفه آن‌ها پاسخ می‌دهید یا به آن‌ها توجه می‌کنید بهتر می‌شود.

 غدد بزاقی دارند:

وقتی فرشته کوچولوی شما دو ماهه می‌شود غدد بزاقی آن‌ها فعال می‌شوند و تمایل زیادی به آب‌ریزش دارند. متأسفانه نوزادان نمی‌دانند چگونه بزاق اضافی را کنترل و با آن مقابله کنند. در نتیجه با آن بازی می‌کنند و در نتیجه سرفه می‌کنند.

چگونه جلوی سرفه کردن نوزادان را بگیریم؟

وقتی فرشته کوچولوی شما این مهارت را یاد می‌گیرد هر چقدر هم که ممکن است سرگرم‌کننده باشد در ادامه راه آزاردهنده خواهد شد. در نتیجه بهتر است با بزرگ شدن کودکتان این عادت را مهار کنید. ابتدا باید به کودک خود بگویید که سرفه‌های ساختگی به آرامی و آرامبخش مشکلی ندارد. فریاد نزنید و آن‌ها را تنبیه نکنید زیرا آن‌ها نمی‌دانند که راه‌های بهتری برای برقراری ارتباط وجود دارد. از طرف دیگر اگر مطمئن هستید که کودک شما سرفه‌های ساختگی دارد می‌توانید یاد بگیرید که آن را نادیده بگیرید و آن‌ها به طور طبیعی جلوی آن را خواهند گرفت. اگر کودک شما همزمان با علائم دیگری مانند تب، آبریزش یا گرفتگی بینی سرفه می‌کند و علائم دشواری در نفس کشیدن را نشان می‌دهد بلافاصله با پزشک اطفال خود صحبت کنید.

 

منبع:

www.parentalquestions.com


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *