1403/01/28

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

چرا کودک نوپا از همه چیز بالا می‌رود؟

چرا کودک نوپا از همه چیز بالا می‌رود؟

چرا کودک نوپا از همه چیز بالا می‌رود؟

این اولین باری است که فرزندتان شروع به بلند شدن می‌کند و سعی دارد از روی کاناپه بلند شود. مانند همیشه بیشترین نگرانی برای اکثر والدین ایمنی کودک است. هنگامی که فرزند شما می‌افتد ممکن است دچار خراشیدگی یا دچار صدمات جدی‌تر شود.

چرا کودکان نوپا می‌افتد؟

کودک نوپای شما فقط می‌خواهد مانند مادر و پدر خود روی مبل بنشیند. برای برخی از کودکان ضربه‌های دردناک یا زمین خوردگی و ترس باعث می‌شود کودک کارهای خطری انجام ندهد. آنها می‌خواهند ماهیچه‌های خود را خم کرده و کنجکاوی خود را در مورد آنچه در جاهای مختلف خانه وجود دارند پیدا کنند. کودکان نوپا سعی دارند هرکاری که خواهر و برادر بزرگ آن‌ها انجام می‌دهند را تکرار کنند.

انرژی و علاقه یک کودک نوپا را عوض کنید:

در حالی که به نظر می‌رسد برخی از کودکان طبیعتاً شیطون و بازیگوش هستند این بدان معنا نیست که فرزند شما تنها زمانی خوشحال خواهد شد که از محل و جایی بالا برود. اگر می‌توانید با فعالیت‌هایی که نشستنی باشند آنها رایک‌جا بنشانید. اگر سعی می‌کنید فرزند خود را محدود نگه دارید از اسباب بازی‌ استفاده کنید تا آنها ساکن در یک‌جا بنشینند. داشتن همبازی کنار فرزند شما نیز ممکن است کودک را وادار کند تا سرجای خود بنشیند و بازی کند.

– کودک را ایمن نگه دارید:

 هر بار که متوجه می‌شوید کودک نوپا از لبه پنجره آویزان می‌شود بهتر است پنجره را بسته و کودک را سرگرم کنید تا سمت پنجره نرود. به مناطقی که کودک نوپا معمولاً در آنجا بازی می‌کند نگاه کنید و ببینید چگونه می‌توانید با انجام اقدامات زیر محیط را ایمن تر کنید:

– قرار دادن یک چهارپایه
وسایل کوچک چمدان و سایر وسایلی را که برای کودکان نوپا کنجکاو هستند جمع کنید-
مبلمان را از پنجره‌ها دور کنید و مطمئن شوید که همه پنجره‌ها به درستی محکم شده-  اند تا از افتادن جلوگیری شود.
 

نتیجه‌گیری:

به خاطر داشته باشید که راه رفتن یکی از فازهایی است که کودکان نوپا از آن عبور خواهد کرد. هر استرسی که اکنون احساس می‌کنید برای همیشه نخواهد بود. کودک نوپای شما تمایل به بالا رفتن از همه چیز را بیشتر دارد و شما را نیز نگران می‌کنند.

منبع: www.verywellfamily.com


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *