1403/01/10

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

چرا یادگیری رنگ ‌آمیزی درون خطوط برای بچه‌ها سخت است؟

چرا یادگیری رنگ ‌آمیزی درون خطوط برای بچه‌ها سخت است؟

چرا یادگیری رنگ ‌آمیزی درون خطوط برای بچه‌ها سخت است؟

والدین دوست دارند فرزندان خود را از سنین پایین تشویق کنند تا در خطوط رنگ‌آمیزی کنند. حقیقت این است که بچه‌ها زمان می‌برد تا رنگ‌آمیزی خطوط را بیاموزند. خط‌نوشته‌ها در سراسر صفحه هستند و بسیاری از اوقات حتی رنگ‌ها با یکدیگر ترکیب می‌شوند و شبیه به هم ریختگی به نظر می‌رسند. با این حال این کاملاً طبیعی است و همه بچه‌ها قبل از اینکه شروع به تقویت مهارت‌های خود برای ماندن در خطوط کنند نقاشی‌های خود را خارج از خطوط خط خطی می‌کنند. به این ترتیب زمان می‌برد تا بچه‌ها یاد بگیرند که چگونه درون خطوط رنگ‌آمیزی کنند. یک صفحه رنگ‌آمیزی برای یک کودک پیش دبستانی بسیار متفاوت به نظر می‌رسد با کسی که در مدرسه ابتدایی است. برای بچه‌های کوچکتر این فرصتی است تا از رنگ‌های مورد علاقه خود برای تزئین صفحه استفاده کنند و شاید همچنان بتوانند تصویر را ببینند.

بچه‌ها در حال توسعه مهارت حرکتی خود هستند:

مهارت‌های حرکتی ظریف چیزی است که نوزادان از یک تا دو ماهگی شروع به رشد می‌کنند. این بدان معناست که از زمانی که بچه‌های کوچک متولد می‌شوند روی حرکات کوچک‌تر دست‌هایشان کار می‌کنند که کار‌های دقیق‌تری را با دست‌ها ممکن می‌سازد.

بچه‌ها مرز‌های یادگیری را دارند:

حتی تا زمانی که کودکان نوپا بین دو تا سه سال سن نداشته باشند حتی توانایی تلاش برای رنگ‌آمیزی در خطوط وجود ندارد و می‌توانند مداد رنگی را بین شست و انگشتان خود نگه دارند. کنترل بیشتر روی مداد رنگی امکان کار بر روی مرز‌های فضایی را فراهم می‌کند. در حالی که چند سال طول می‌کشد تا خطوط را با درست رنگ‌آمیزی کنند.

 قدرت دست کمی دارند:

در حالی که ممکن است به نظر برسد همه رنگ‌آمیزی که بچه‌ها انجام می‌دهند خط خطی هستند، خط خطی کردن بخش مهمی از تقویت قدرت دست است. به هر حال اگر دست غالب نوشتن و رنگ‌آمیزی قوی نباشد امکان کنترل مداد رنگی برای ماندن در خطوط عکس وجود ندارد. خط خطی کردن در بچه‌های کوچکتر آن‌ها را تشویق می‌کند که به رنگ‌آمیزی ادامه دهند. هنگامی که این اتفاق می‌افتد ماهیچه‌های دست قوی‌تر می‌شوند و به بچه‌ها این امکان را می‌دهد که بتوانند با بالا رفتن سن خطوط را رنگ‌آمیزی کنند.

رنگ‌آمیزی درون خطوط:

در حالی که از نظر رشد چیز‌های زیادی وجود دارد که بچه‌ها قادر به رنگ‌آمیزی درون خطوط هستند تمرین نیز مورد نیاز است. هر چه بچه‌ها خط‌نوشته‌های بیشتری تولید کنند با گذشت زمان مشخص می‌شود که رنگ‌آمیزی بیشتر در داخل خطوط در مقایسه با بیرون باقی می‌ماند.

 

منبع:

www.moms.com


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *