فردا/ در فصل گرم ورود مگس‌ها و حشرات دیگر به خانه امری اجتناب ناپذیر است. در این مطلب کار‌های ساده و موثری که می‌توانید برای دور نگاه داشتن حشرات و مگس‌ها از آشپزخانه خود انجام دهید به شما ارائه خواهد شد.

تمیز کاری، تمیز کاری، و تمیز کاری!
رعایت بهداشت، یکی از مهمترین راه‌های کاهش حشرات مختلف (مخصوصا مگس ها) در آشپزخانه به شمار می‌رود. از آنجایی که حشرات به انواع مختلفی از غذا‌ها علاقه دارند، هر گونه خرابی یا نشتی مواد غذایی متفاوت می‌تواند منجر به جذب آن‌ها شود. بنابراین، بهتر است بعد از آماده کردن هر وعده غذایی و صرف آن به تنهایی یا به همراه خانواده، از تمیز شدن کامل سطح کانتر و دیگر سطوح آشپزخانه و حتی لوازم آشپزخانه اطمینان حاصل کنید.


زباله‌ها را به صورت منظم بیرون ببرید
زباله شما می‌تواند فراتر از خرده‌ها و نشتی‌های مواد غذایی جامد و مایع، محل خوبی برای تجمع مگس‌ها و حشرات دیگر باشد. پس بهتر است زباله‌های خانه را مکررا و قبل از آن که بوی بدی از آن نشت کند، به بیرون از خانه منتقل نمایید. شما ممکن است با این کار، مگس‌ها و حشرات کمتری را به آشپزخانه خود جذب کنید. همچنین، شما باید حتما این کار را خصوصا قبل از سفر و رفتن به تعطیلات انجام دهید. بزرگترین داستان‌های ترسناکی که شنیده اید، زمانی است که مردم فراموش می‌کنند که سطل زباله را قبل از رفتن به سفر از خانه بیرون ببرند، و بعد از یک هفته، با خانه‌ای مملو از حشرات مواجه می‌شوند.

آن‌ها را بیرون نگاه دارید
بدیهی است که مگس‌ها و حشرات باید در ابتدا به نوعی به خانه شما وارد شوند. بنابراین، بهتر است توری‌هایی بر روی پنجره‌های خود نصب کرده، اما به جذابیت دکوراسیون آشپزخانه تان هم فکر کنید و به علاوه درب‌های خروجی را تا آنجا که ممکن است بسته نگاه دارید؛ و به این ترتیب، از ورود مگس‌ها تا حد امکان جلوگیری نمایید.

حرکت هوا را به جریان بیاندازید
اگر یک نقطه ورود آشکار (مانند توری پنجره‌ای که متناسب نیست) در خانه شما وجود دارد، سعی کنید از یک فن استفاده کنید. این کار مگس‌ها را از ورود به خانه باز خواهد داشت. قرار دادن یک فن در نزدیکی درب یا پنجره آشپزخانه، می‌تواند از ورود حشرات جلوگیری کند.
بدانید که باید چه زمانی از کمک یک حرفه‌ای استفاده کنید.
وجود مگس یا حشرات دیگر می‌تواند نشانه‌ای از یک مشکل بزرگتر باشد. اگر شما آن‌ها را اغلب مشاهده کرده و یا حس می‌کنید تعدادشان در حال افزایش است، بهتر است از کمک یک مامور کنترل آفات حرفه‌ای استفاده نمایید. آن‌ها می‌توانند به شما در پیدا کردن منبع غذایی ناشناخته (مانند یک حیوان مرده در داخل دیوار) کمک کنند.