1403/02/08

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

چه طور شکاف ایجاد شده روی لب نوزاد را درمان کنیم؟

چه طور شکاف ایجاد شده روی لب نوزاد را درمان کنیم؟

چه طور شکاف ایجاد شده روی لب نوزاد را درمان کنیم؟

نوزادان تازه متولد شده گاهی اوقات دچار خشکی پوست می شوند و ممکن است لب های آنها چسبیده به نظر برسد تا زمانی که پوست آنها با محیط خارج از رحم سازگار می شود. چندین درمان خانگی می تواند به مرطوب سازی لب ها و تسکین هرگونه ناراحتی کمک کند. گاهی ممکن است به نظر برسد که شکاف لب ها برای نوزاد تازه متولد شده ناراحت کننده است اما این علامت معمولاً جای نگرانی ندارد. اگر علائم دیگری نیز وجود داشته باشد شکاف لب ها می تواند یک بیماری زمینه ای مانند عفونت یا کمبود آب را نشان دهد. اگر نوزاد تازه متولد شده دارای لبهای مزمن شکسته یا علائم دیگری است بهتر است به دکتر مراجعه کنید تا علل جدی را رد کند.

 

درمان شکاف لب در نوزادان به چه صورت است؟

با استفاده از داروهای خانگی می توان لبهای شکاف خورده نوزاد را درمان کرد. با این حال  اگر مشکل بدتر شود یا مزمن شود مراقبان باید با پزشک وقت بگیرند.

لب هایی که زخم ، قرمز یا خشک به نظر می رسند

لبهایی که در لمس احساس خشکی می کنند

ترک هایی که در سطح لب ظاهر می شوند و با گذشت زمان عمیق تر می شوند

ترک هایی که خونریزی می کنند

تیرگی پوست در اطراف لب ها

 

با انجام روش های زیر شکاف لب کودک را درمان کنید:

لانولین را روی لبهای آنها بمالید

هنگام شیردهی بسیاری از افراد از کرم لانولین برای تسکین پستانک ترک خورده استفاده می کنند. لانولین به طور طبیعی در پشم گوسفند ظاهر می شود. استفاده از این کرم روی لبهای خشک نوزاد تازه متولد شده ایمن است و می تواند به آرامش و آبرسانی آنها کمک کند.

شیر مادر را روی لبهایشان بزنید:

شیر مادر پر از آنتی بادی است که می تواند به مقابله با بیماری کمک کند. در روزهای اول پس از زایمان شیر مادر حاوی آغوز است که می تواند نوزادان را از باکتری و ویروس محافظت کند. استفاده از چند قطره شیر مادر برای خشک و ترک خوردن لب ها می تواند به آرامش و رطوبت آنها کمک کند. علاوه بر این ممکن است خطر ابتلا را کاهش دهد.

از مرهم لب مخصوص نوزاد استفاده کنید:

از استفاده از بالم لب در نوزادان خودداری کنید و فقط از محصولاتی استفاده کنید که آزمایش ایمنی نوزادان را پشت سر گذاشته اند. مومیایی کننده لب که برای نوزادان و نوزادان مناسب است معمولاً حاوی مواد طبیعی است و نباید حاوی مواد شیمیایی مشابه بالم لب بالغ باشد.

در هوای سرد خوب بپوشونیدشون:

شرایط آب و هوایی می تواند لبهای حساس نوزاد را به سرعت خشک کند. باد، سرما و آفتاب همگی می توانند باعث خشکی یا ترک لب شوند. محافظت از پوست نوزاد در برابر آب و هوای سخت، از جمله درجه حرارت گرم و سرد ، ممکن است به شما کمک کند تا لب های شکاف خورده را از بین ببرید.

از مرطوب کننده استفاده کنید:

مرطوب نگه داشتن هوا می تواند از خشک شدن پوست نوزاد جلوگیری کند. رطوبت ساز به افزایش سطح رطوبت درجو کمک می کند و استفاده از آن در اتاق کودک می تواند به مرطوب نگه داشتن پوست و لب های او کمک کند.

به طور منظم به آنها غذا دهید:

نوزادان تازه متولد شده می توانند به سرعت دچار کم آبی شوند مگر اینکه در فواصل معین تغذیه کنند و شکاف لب ها می تواند نشانه کمبود آب در نوزادی باشد که تغذیه نامناسب دارد یا بیمار است یا استفراغ می کند. هر کودک برنامه غذایی متفاوتی دارد. در طی چند هفته تا چند ماه اول زندگی نوزادان شیرده معمولاً هر ۱ تا ۳ ساعت یا حدوداً هشت تا ۱۲ بار در طول ۲۴ ساعت شیر معتبر می خواهند.

منبع: www.medicalnewstoday.com


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *