1403/02/06

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

چه نوع بازی‌هایی برای کودکان ۴ تا ۷ ماهه مناسب است؟

چه نوع بازی‌هایی برای کودکان ۴ تا ۷ ماهه مناسب است؟

چه نوع بازی‌هایی برای کودکان 4 تا 7 ماهه مناسب است؟

کودک شما به سمت رنگ‌ها، الگو‌ها، اشکال‌اشیاء و اسباب بازی‌های مختلف کشیده می‌شود. با دستیابی به چیز‌ها نوزادان در مورد لمس، شکل و بافت یاد می‌گیرند. یادگیری زمانی اتفاق می‌افتد که به کودک شما اجازه داده شود یک شی را در دست بگیرد، بازرسی و کاوش کند. نوزادان چیز‌هایی را به دهان خود می‌آورند تا در مورد آن‌ها یاد بگیرند. آنها از لبخند، جیغ، خنده و صدا‌های دیگر برای جلب توجه شما استفاده می‌کنند. با کودک خود صحبت کنید و به صدا‌هایی که می‌دهد پاسخ دهید زیرا این به نوزادان کمک می‌کند تا یاد بگیرند که چگونه اجتماعی باشند.

چگونه در یادگیری به کودکان کمک کنیم؟

در پایان این دوره کودک شما غلت می‌زند، می‌نشیند و به همه چیز دست می‌زند. با اسباب بازی‌های مناسب سن در اشکال، اندازه‌ها، رنگ‌ها و بافت‌های مختلف، فضا را جذاب و سرگرم‌ کننده کنید. همانطور که کودک شما شروع به غر زدن می‌کند و چگونگی ایجاد صدا را بررسی می‌کند صدا‌ها را با تکرار آن‌ها تقویت کنید و با اشاره و نامگذاری چیز‌های اطراف خود کلمات جدید را معرفی کنید.

چه کتاب‌هایی را برای کودک بخوانیم؟

وقتی برای فرزندتان کتاب می‌خوانید نام‌اشیا، افراد و حیوانات را همانطور که به آن‌ها اشاره می‌کنید بگویید. صدای حیوانات و‌اشیای کتاب را در بیاورید. فرزندتان را تشویق کنید که کتاب‌ها را در دست بگیرد و آن‌ها را کشف کند. کتاب‌های کودک با تصاویر و چهره‌های ساده را انتخاب کنید. کتاب‌های «لمس و بیاموز» را با بافت‌های بسیار برای احساس کاوش کنید. همچنین به دنبال کتاب‌های پارچه‌ای، وینیل و تخته‌ای محکم باشید که پاره نشوند.

هنگام بازی کردن کودکان چه کمکی به آن‌ها کنیم؟

  • در یک فضای بازی امن، یک اسباب بازی مورد علاقه یا یک توپ نرم را در مقابل کودک قرار دهید تا به آن برسد.
  • یک اسباب بازی را قایم کنید و کودک خود را تشویق کنید که آن را پیدا کند.
  • اسباب‌بازی‌هایی را فراهم کنید که در هنگام بازی کودک با آن‌ها حرکت یا صدا تولید می‌کند.

چه زمانی به پزشک کودک مراجعه کنیم؟

طیف گسترده‌ای از رشد طبیعی وجود دارد بنابراین برخی از کودکان ممکن است زودتر یا دیرتر از دیگران مهارت کسب کنند. اگر در مورد اینکه کودکتان چگونه می‌بیند و می‌شنود یا اگر سوال یا نگرانی در مورد رشد کودک خود دارید با پزشک صحبت کنید.

 

منبع:

kidshealth.org

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *