1403/02/13

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

چه چیزی باعث استرس بارداری می‌شود؟

چه چیزی باعث استرس بارداری می‌شود؟

چه چیزی باعث استرس بارداری می‌شود؟

 بارداری زمان تغییرات عظیمی است که بدن شما را از نظر جسمی و روحی و همچنین تمام جنبه‌های سبک زندگی شما تحت تأثیر قرار می‌دهد. در طول این مدت تا ۸۴٪ از زنان استرس پریناتال را تجربه می‌کنند در حالی که اضطراب پری ناتال تقریباً ۱۷٪ از زنان را تحت تأثیر قرار می‌دهد. مواردی که ممکن است باعث استرس شما شود شامل:

  • نگرانی در مورد از دست دادن بارداری
  • نگرانی در مورد زایمان
  • علائم بارداری مانند حالت تهوع، خستگی و نوسانات خلقی
  • تغییرات فیزیکی که تجربه می‌کنید
  • نگرانی‌های مالی

آیا استرس بارداری می‌تواند باعث سقط جنین شود؟

برخی از مطالعات نشان داده‌اند که بین استرس و سقط جنین ارتباط غیر مستقیم وجود دارد که می‌تواند آن را به یک عامل خطر تبدیل کند اما برای اثبات این ارتباط به شواهد بیشتری نیاز است. متاسفانه حدود ۱۰ تا ۲۰ درصد از تمام بارداری‌های شناخته شده به سقط جنین ختم می‌شود. بیشتر سقط‌ها به این دلیل رخ می‌دهند که جنین آنطور که انتظار می‌رود رشد نمی‌کند و هیچ کاری نمی‌توان برای جلوگیری از آن انجام داد. در کل مهم است که بدانید تجربه استرس بارداری باعث سقط جنین نمی‌شود بنابراین سعی کنید اجازه ندهید این ترس منجر به استرس بیشتر شود.

چه چیزی می‌تواند به کاهش استرس بارداری کمک کند؟

با کسی که بهش اعتماد دارید صحبت کنید:

سعی کنید با دوستان، خانواده، شریک زندگی خود یا یک پزشک در مورد احساس خود صحبت کنید. گفتن آن با صدای بلند و پردازش هرگونه ترس یا نگرانی می‌تواند کمک‌کننده باشد.

 ورزش کنید:

ورزش یک تقویت‌کننده برای خلق و خوی است. کورتیزول که در حین ورزش آزاد می‌شود بر روی چند چیز مختلف در بدن شما تأثیر می‌گذارد اما عمدتاً به تنظیم پاسخ بدن شما به استرس کمک می‌کند.

چگونه به کاهش استرس خود کمک کنیم؟

استفاده از روغن اسطوخودوس:

این روغن به کاهش احساس تنش کمک می‌کند و در عین حال فضایی آرام بخش ایجاد می‌کند تا آرام شوید و به خوابی راحت بروید.

استفاده از روغن نعناع:

روغن نعناع برای کمک به هضم غذا بسیار مفید است. همچنین می‌تواند تنفس را بهبود بخشد و به طور طبیعی حشرات را دفع می‌کند تا به شما در جلوگیری از سرماخوردگی کمک کند.

 

منبع:

www.baby2body.com

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *