1403/01/09

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

چه کودکانی در آینده “افسردگی” می‌گیرند

چه کودکانی در آینده “افسردگی” می‌گیرند

چه کودکانی در آینده "افسردگی" می‌گیرند

 دکتر مرضیه مشتاقی متخصص روانشناس کودک در خصوص اینکه چه کودکانی در آینده افسردگی می‌گیرند، گفت: افسردگی به دو حالت صورت می‌گیرد، ژنتیکی و محیطی که خود دارای چند شاخه است.


وی ادامه داد: دل مردگی و غم زدگی که جز این شاخه است، مقطعی بوده و با افسردگی اشتباه گرفته می‌شود، در واقع این حالت بیماری نیست و گذرا است و می‌تواند در هر سنی اتفاق بیافتد.

مشتاق با اشاره به اینکه کودکانی که در خانواده‌هایی افسرده هستند، به صورت الگوگیری دچار این بیماری می‌شوند، افزود: در این نوع افسردگی درمان با روان درمانی و بدون دارو قابل درمان است چرا که این حالات درونی نیست.

وی گفت: در زمان افسردگی ماده‌ای به نام سرتونین در مغز ترشح می‌شود که فرد را دچار افسردگی می‌کند، در واقع این یک مشکل فیزیولوژیک (مغزی) است که در این نوع درمان سخت‌تر است.

این متخصص با بیان اینکه چه علائمی می‌تواند والدین را در شناسایی افسردگی کودکان خود مطلع کند، تصریح کرد: افسردگی با نمادهای مختلفی از جمله کاهش خلق شدید یا همراه با دردهای جسمانی، بی اشتهایی و بی حوصلگی ممکن است، بروز کند.

وی در پایان یادآور شد: کودکانی که تحت فشارهای روانی باشند و یا مشکلات یادگیری و عدم تمرکز داشته باشند، می‌توانند در معرض افسردگی قرار بگیرند.
 
 
 
منبع : بیا نی نی
 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *