1402/12/29

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

چگونه از شل شدن پوست جلوگیری کنیم؟

چگونه از شل شدن پوست جلوگیری کنیم؟

چگونه از شل شدن پوست جلوگیری کنیم؟

 رژیم غذایی سالم داشته باشید:

یک رژیم غذایی متعادل به شما کمک می‌کند وزن سالمی در دوران بارداری داشته باشید که از کشش اضافی شکم شما جلوگیری می‌کند.

هیدراته بمانید:

آب سلول‌های شما را سالم نگه می‌دارد و بدن شما را با رشد و تغییر برای حمایت از زندگی درون آن تغذیه می‌کند. زنان باردار باید تقریباً ۱۰ فنجان آب در روز بنوشند.
  ورزش کنید:

فعال ماندن و عضله‌ سازی به حمایت از بدن شما در دوران بارداری و بعد از آن کمک می‌کند. حتماً در مورد تمرینات ورزشی دوران بارداری خود با پزشک صحبت کنید.

  از محصولات پوستی غنی از رطوبت استفاده کنید:

طیف گسترده‌ای از لوسیون‌ها و کرم‌ها در دسترس هستند که ادعا می‌کنند از کشیدگی بیش از حد پوست شکم در دوران بارداری جلوگیری می‌کنند. تغذیه پوست به حفظ خاصیت ارتجاعی و جلوگیری از آسیب در حین رشد شکم کمک می‌کند.

چه قدر طول می‌کشد تا پوست سفت شود؟

مطالعات نشان داده‌اند که کلاژن می‌تواند تاثیر مثبتی روی پوست شل و افتاده با افزایش قابل‌ ارتجاع، استحکام و ضخامت آن بگذارد. برخی از غذا‌هایی که می‌توانند به بدن شما در تولید کلاژن کمک کنند عبارتند از: مرغ، ماهی، گوشت، سبزیجات برگ دار، مرکبات، سفیده تخم مرغ، آب استخوان و بادام هندی. با این حال مصرف مکمل‌های کلاژن ممکن است حتی برای بهبود خاصیت ارتجاعی پوست شما موثرتر از خوردن این غذا‌ها باشد. مکمل‌های کلاژن ممکن است به صورت کپسول یا پودر باشند و در اکثر داروخانه‌ها و فروشگاه‌های مواد غذایی بهداشتی یافت شوند.

چه مکملی به سفت شدن پوست کمک می‌کند؟

چندین ویتامین وجود دارد که ممکن است به خاصیت ارتجاعی پوست کمک کند که شامل ویتامینC ، ویتامین A و ویتامین E می‌باشند. هر سه این آنتی اکسیدان‌ها برای محافظت از سلول‌های شما در برابر آسیب مفید هستند. اگرچه آن‌ها مستقیماً به سفت کردن پوست شل کمک نمی‌کنند اما اگر این ویتامین‌ها در دوران بارداری مصرف شوند می‌توانند به افزایش خاصیت ارتجاعی کمک کنند که می‌تواند به شما در جلوگیری از شل شدن بیش از حد پوست پس از تولد نوزاد کمک کند. بهترین راه جذب ویتامین‌ها از طریق غذا است. به دنبال غذا‌های سرشار از آنتی اکسیدان از جمله ویتامین‌های CA،  و E باشید تا از شل شدن پوست جلوگیری کنید. برخی از انتخاب‌های مناسب عبارتند از مرکبات، خربزه، انواع توت‌ها، سیب زمینی شیرین.

نتیجه‌گیری:

غذا‌های سالم انتخاب کنید، آب کافی بنوشید، از فعالیت‌های قلبی و تمرینات تقویت‌ کننده عضلات لذت ببرید، شکم خود را ماساژ دهید و پوست خود را تغذیه کنید. همچنین برای گرفتن نتیجه سریع می‌توانید جراحی شکم را انتخاب کنید.

 

منبع:

momlovesbest.com


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *