1403/01/30

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

چگونه با استرس بارداری دوقلو کنار بیاییم؟

چگونه با استرس بارداری دوقلو کنار بیاییم؟

چگونه با استرس بارداری دوقلو کنار بیاییم؟

با مادران دیگری که دوقلو دارند صحبت کنید. سعی کنید تجربیات آنها و نحوه برخورد آنها با مشکلات پیش آمده را درک کنید. این ممکن است به شما در برداشتن گام‌های درست کمک کند.
در دوران بارداری دوقلو احساس خستگی شدید می‌کنید. بنابراین خواب کافی داشته باشید.
در مورد افسردگی با پزشک خود مشورت کنید. او می‌تواند راه‌هایی برای غلبه بر آن ارائه دهد. همچنین می‌توانید از خانواده خود کمک بگیرید.

اگر شما یک زن شاغل هستید مطمئن شوید که در اسرع وقت مرخصی زایمان بگیرید. در هنگام زایمان ممکن است ناراحتی‌هایی را تجربه کنید و استراحت در این مرحله از اولویت اول است.

خوب غذا بخورید و تمرینات آهسته مانند پیاده روی انجام دهید زیرا به شما کمک می کند تا بر استرس غلبه کنید.

در دوران بارداری دوقلو می‌توانید انتظار زایمان زودرس را داشته باشید. بنابراین از قبل برای آن برنامه ریزی کنید و همه چیز را در محل خود مرتب و منظم کنید.

جواب سوالاتی که ممکن است برای شما پیش بیاید:

آیا خونریزی در هفته‌های اول بارداری دوقلو طبیعی است؟

ممکن است در حاملگی دوقلو لکه بینی قهوه‌ای یا خونریزی ملایم تا شدید مشاهده کنید. در حالی که این امر رایج است و ممکن است به دلیل پایین بودن جفت باشد با پزشک خود مشورت کنید. اما خونریزی بعد از مدتی از بین می‌رود.

آیا می‌توانم با  وجود دوقلو تست بارداری منفی کاذب انجام دهم؟

انجام زودهنگام تست حاملگی حتی قبل از اقدامات بارداری ممکن است نتیجه منفی به شما بدهد. این بیشتر به این دلیل است که آزمایش حاملگی خانگی قادر به تشخیص سطح پایین hCG در ادرار نیست. می‌توانید چند روز منتظر بمانید و دوباره آزمایش را انجام دهید.

من دوقلو باردار هستم در این دوران چه غذاهایی بخورم؟

رژیم غذایی شما باید سرشار از پروتئین، کلسیم، اسید فولیک و آهن باشد. اطمینان حاصل کنید که روزانه چند ویتامین تجویز شده توسط پزشک مصرف می‌کنید. غذای سالم بخورید و از خوردن غذاهای ناخواسته خودداری کنید.

در دوران بارداری دوقلو باید درگیر چه نوع فعالیت‌هایی باشیم؟

شما باید از فعالیت‌هایی مانند دویدن یا ایروبیک اجتناب کنید زیرا آنها از نظر جسمی فشار وارد می‌کنند. با این حال فعالیت‌هایی مانند شنا، یوگا و پیاده‌روی می‌تواند برای شما مفید باشد.

منبع: www.momjunction.com


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *