1403/01/10

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

چگونه به کودک خود مسواک زدن دندان‌های خود را آموزش دهیم؟

چگونه به کودک خود مسواک زدن دندان‌های خود را آموزش دهیم؟

چگونه به کودک خود مسواک زدن دندان‌های خود را آموزش دهیم؟

داندان‌های تمیز و سالم ممکن است به شما کمک کند از مراقبت‌های گران‌قیمت ارتودنسی در زمانی که بچه‌هایتان بزرگ‌تر هستند اجتناب کنید بلکه به این دلیل که بهداشت دهان و دندان برای سلامت کلی مهم است. برخی از متخصصان حتی فکر می‌کنند باکتری‌هایی که در بیماری لثه رخ می‌دهند ممکن است بتوانند وارد جریان خون شوند و به طور بالقوه بر سلامت قلب تأثیر منفی بگذارند.

با فرزندتان صحبت کنید:

از دست دادن خیلی زود دندان‌های شیری به دلیل پوسیدگی دندان می‌تواند باعث ازدحام بیش از حد و مشکلات دیگر شود. اما کودک شما هیچ یک از این‌ها را نمی‌داند، بنابراین باید در مورد اهمیت مسواک زدن دو بار در روز با آن‌ها صحبت کنید. در اینجا چند نکته اساسی صحبت و استراتژی وجود دارد که می‌توانید هر زمان که از کودک خود در مورد مراقبت از دندان‌هایش پاسخی دریافت می‌کنید استفاده کنید.

– صبح و عصر در کنار فرزندتان مسواک بزنید. بچه‌های کوچک دوست دارند از رفتار‌های بزرگسالان کپی کنند.

– به‌جای اینکه کودکتان دقیقاً چه زمانی باید دندان‌هایش را مسواک بزند از او بپرسید که آیا می‌خواهد آن‌ها را قبل یا بعد از اینکه صبح لباس بپوشد مسواک بزند.

– به کودک خود یادآوری کنید که دستان خود را چندین بار در روز می‌شویم تا از شر میکروب‌ها خلاص شویم تا بیمار نشویم و وقتی دندان‌های خود را مسواک می‌زنیم همین کار را انجام می‌دهیم.

– به فرزندتان اجازه دهید ابتدا دندان‌هایش را مسواک بزند و سپس به او بگویید نوبت شماست. کودکان زیر شش سال مهارت‌های حرکتی برای مسواک زدن مؤثر ندارند، بنابراین به یک بزرگسال نیاز دارند که برای آن‌ها مسواک بزند.

مسواک زدن را در چند مرحله انجام دهید:

– مسواک و خمیر دندان خود را بیرون بیاورید.

– قسمت مسواک خود را در حالی که تا سه میشمارید زیر آب سرد بکشید.

– مقداری خمیر دندان به اندازه یک نخود روی برس خود قرار دهید.

– دندان‌های خود را تا دو دقیقه مسواک بزنید و به هر چهار قسمت دهان خود توجه کنید

– هنگامی که تمام شد تف کنید، آبکشی کنید و مسواک خود را کنار بگذارید تا سر در نگهدارنده یا فنجان خود عمودی باشد.

 

یک روال همیشگی را ایجاد کنید:

شما باید برنامه‌ریزی کنید که به طور منظم با کودک خود صحبت کنید و از او بپرسید که آیا یادش می‌آید دو بار در روز مسواک بزند و آیا متوجه تغییراتی مانند درد یا حساسیت در دندان‌ها یا لثه‌های خود شده است. ممکن است لازم باشد دهان او را به صورت بصری بررسی کنید تا مطمئن شوید که به اندازه کافی مسواک می‌زند

 

منبع:

www.verywellfamily.com


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *