1403/02/06

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

چگونه درد مفاصل را در دوران بارداری درمان کنیم؟ 

چگونه درد مفاصل را در دوران بارداری درمان کنیم؟ 

چگونه درد مفاصل را در دوران بارداری درمان کنیم؟ 

درد مفاصل در دوران بارداری معمولاً به دلیل افزایش وزن اتفاق می‌افتد. این وزن‌های اضافی فشار زیادی به زانو وارد می‌کند و منجر به درد می‌شود. همین امر در مورد سایر مفاصل بدن نیز صادق است. بنابراین علائم زنان مبتلا به مشکلات آرتریت در دوران بارداری بارزتر می‌شود. در صورتی که از احتباس مایعات نیز رنج می‌برید ممکن است احساس سوزن سوزن شدن، بی‌حسی و درد در انگشتان دست نیز داشته باشید. وقتی صحبت از درد شدید می‌شود بی‌حسی دست‌ها و پا‌ها و همچنین تورم دست‌ها یا صورت وجود دارد. اگر هر یک از این علائم را احساس کردید با پزشک خود مشورت کنید زیرا ممکن است به دلیل پره اکلامپسی باشد. در اینجا برخی از بهترین راه‌های درمان درد مفاصل در دوران بارداری آورده شده است:

انجام ورزش به طور منظم:

 زمانی که باردار هستید باید یک زندگی فعال داشته باشید زیرا این یک راه خوب برای انعطاف‌پذیر نگه داشتن مفاصل است. برخی از گزینه‌های خوب برای این منظور که می‌توانند ناراحتی را کاهش دهند عبارتند از:

  • پیاده روی
  • شنا کردن
  • انجام یوگا و پیلاتس

 ماساژ درمانی: 

ماساژ درمانی می‌تواند به کاهش درد مفاصل و همچنین جلوگیری از احتباس مایعات کمک کند. از پزشک خود بپرسید که چه نوع ماساژ‌هایی در دوران بارداری برای شما در دسترس است.

 سرما و گرما درمانی: 

برای تسکین درد مفاصل در دوران بارداری دوش آب گرم بگیرید. گزینه دیگر استفاده از تشک‌های برقی است زیرا می‌توانند مفاصل را آزاد کنند. همچنین ممکن است استفاده از کیسه یخ گزینه خوبی باشد.

 بالا بردن پا‌ها: 

بالا بردن پا‌ها می‌تواند به شما کمک کند آن‌ها را آرام کرده و احتباس مایعات را کاهش دهید. یک راه خوب برای انجام این کار این است که روی تخت دراز بکشید و پا‌های خود را به دیوار تکیه دهید و ۱۰ دقیقه صبر کنید.

 استراحت کافی:

 اگر به طور منظم استراحت نکنید درد مفاصل در دوران بارداری تشدید می‌شود. سعی کنید لحظاتی آرام را برای کاهش بار روی مفاصل و ماهیچه‌ها در نظر بگیرید.

 بلند نکردن وسایل سنگین:

 بلند کردن بار‌های سنگین می‌تواند بر بدن شما تأثیر بگذارد و درد مفاصل را تشدید کند. به خاطر داشته باشید که استخوان‌ها، ماهیچه‌ها و مفاصل شما در دوران بارداری به اندازه کافی سنگین هستند در نتیجه فشار اضافی به آن‌ها وارد نکنید.

 مصرف امگا ۳:

 برخی از مطالعات نشان می‌دهد که مصرف منظم غذا‌های غنی از امگا ۳ یا مکمل‌ها می‌تواند به کاهش درد مفاصل کمک کند.

 پوشیدن کفش مناسب:

 کفش‌های راحت بهترین راه برای جلوگیری از ایجاد کشش بیشتر به پا‌های شما هستند بنابراین از کفش‌های پاشنه بلند خودداری کنید. کفش‌های کتانی یا سایر کفش‌های راحت را انتخاب کنید.

چه درمان‌های دارویی برای درد مفاصل وجود دارد؟ 

اگر با پیروی از توصیه‌های ذکر شده بهبود نیافتید با پزشک خود مشورت کنید. آن‌ها می‌توانند دارو‌هایی را تجویز کنند که در دوران بارداری بی‌خطر هستند مانند استأمینوفن یا پاراستامول. همچنین از هیچ نوع دارویی بدون نسخه استفاده نکنید. باید در مورد دارو‌ها و کرم‌های موضعی که در دوران بارداری استفاده می‌کنید دقت بیشتری داشته باشید. درد مفاصل در دوران بارداری می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد بنابراین با پزشک خود مشورت کنید تا برای درمان درد خود نسخه‌ای تجویز کند.

 

منبع:

steptohealth.com


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *